Spring naar bijdragen

Geocachen hobby of sport?


Hoe zie jij Geocaching vooral?  

157 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe zie jij Geocaching vooral?

    • Als een hobby?
      146
    • Als een sport?
      11


Aanbevolen berichten

:)

 

A way of life?

 

;)

 

 

Niets ingevuld.

Kan wat mij betreft geen van beiden zijn maar op een ander moment net zo goed wel beiden, en soms weer een van de twee zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik heb "sport" gekozen.....

 

in huize vc. is het wel begonnen als hobby en waarschijnlijk blijft dat ook wel zo maar de laatste tijd neemt het geocache'n echt sportieve vormen aan.....het zal wel bij opgroeiende jeugd horen....ze zullen papa wel eventjes overtroeven met het vinden van meer cache's.....nou aangezien ik ook aan andere sport doe heb ik nog genoeg competitie gevoel in me om ze daarvan te weerhouden :-)

 

dus zoals gestemt hier in huize vc is het een sport geworden......naar de buitenwereld blijft het voor ons een schitterende hobby......

 

johanvc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sport aangeklikt.

 

Grappig dat iemand in dit draadje dammen vermeldt.

Dat was namelijk mijn vorige sport. ;)

 

Waarom sport?

Geocaching is voor mij namelijk een combinatie van denksporter, autocoureur, snelwandelaar en hardfietser. :)

Als dat geen sport is, weet ik het niet meer.

 

Niks hobby dus.

Ik heb geen hobby's, ook nooit gehad.

 

Behalve hardlopen dan. Ooit eens een marathon gelopen. Dat was dus meer een hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel grappig. Het merendeel zegt geocachen te zien als een hobby (ruim 90% op dit moment) maar weet niet hoe snel ze een statistieken venster in hun handtekening moeten zetten om te laten zien hoeveel ze er gevonden hebben. Dit heeft toch iets weg van concurrentie, dus toch een sport ;)

Ruud :)die het als een hobby ziet, getuige mijn statistieken venster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel grappig. Het merendeel zegt geocachen te zien als een hobby (ruim 90% op dit moment) maar weet niet hoe snel ze een statistieken venster in hun handtekening moeten zetten om te laten zien hoeveel ze er gevonden hebben. Dit heeft toch iets weg van concurrentie, dus toch een sport ;)

Ruud :)die het als een hobby ziet, getuige mijn statistieken venster

Ik zie het ook als hobby.

En wat de stats in de handtekening betreft,ik heb ook veel aan modelbouw gedaan en die modelen

in een vitrine gehad.En tijdens een modelbouw manifistatie tentoongesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst maar even gekeken naar de definities

Hobby:bezigheid die men voor zijn genoegen of ontspanning doet

Sport: lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden

 

Als ik naar mijn situatie kijk denk ik nog steeds dat het voor mij een leuke vrijetijdsbesteding is.

Dit kan ik dan meer vertalen als een hobby.

Des ondanks hou ik er wel van om een heledag weg te zijn en lekker buiten te zijn.

Als je dan lange dagen maakt (zeker met het mooie weer) dan kan het aardig in de scores lopen.

Zit je dan op sport of is het een hobbie.

Van beiden is wel wat te zeggen.

Een punt wat bij mij voornamelijk de doorslag geef tot het antwoord is.

Als ik een dag geen zin heb, wat doe ik dan.

Als het echt sport is ga je toch en bij hobby doe je lekker alles op je gemak of gaat niet.

 

Hier kwam ik bij me zelf uit dat in het rijtje van hobbies scouting en geocaching nog steeds staan en dat ik niet aan sport doe.

 

Mlvdburg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is het pure hobby, lekker fietsen, wandelen en cachen.

Heerlijk buiten spelen is toch het mooiste wat er is, als je dan nog in een mooie omgeving komt is het nog leuker.

 

Dat ik daarbij voorlopig in de buurt van mijn woonplaats blijf, heeft als oorzaak dat ik alles op de fiets moet doen. Maar hier liggen er voorlopig nog genoeg.

 

Remunj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het voornamelijk als hobby, maar tis ook wel eens leuk een mega score te halen op een dag,

Als ik mn dag niet heb, ga ik er gewoon even tussenuit voor wat ontspanning, (heerlijk wat afleiding!)

 

Dus tot zover een leuke hobby om lekker mee bezig te zijn op mn vrije dagen!!

 

Greets

Geo-Smurfin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik kan niet kiezen. Volgens geocaching.com is het een sport. maar als ik de uitleg van FF lees dan zou ik moeten kiezen voor een hobby.

 

Geocaching, the sport where you are the searchengine. Alhoewel geocaching.com tegenwoordig "the Sport where" weglaat.

 

Ik zie het als een sport omdat ik altijd zo'n end moet sjouwen. Hobbies doe ik het liefst zittend.

 

Ik begrijp niet dat er niet meer varianten zijn. Je kunt voor de sport gaan, voor de FTF gaan, voor zoveel mogelijk puntjes gaan en toch het beoogde gedrag van de hobbyist in stelling 1 hebben.

 

Het lijkt er in deze poll op dat FF denkt dat het een niet samengaat met het ander. En dat is niet correct. Deze poll doet vermoeden dat FTFers, puntjesjagers en dergelijke vreemde vogels, niet van een cacheroute genieten, geen puzzles oplossen, geen caches volbrengen.

 

Met alle respect FF, maar de poll klopt niet. Of je moet de achterliggende gedachte eens gaan vermelden. Hier kan ik geen keuze uit maken.

 

Volgens je openingszin is het voor jou een hobby, dan zal dat voor jou vermoedelijk ook zo zijn. De eerste gedachte is meestal wel de juiste, dus klopt ook jou voor de poll. Wat weegt voor de individuele cacher het zwaarst: hobby of sport? En uiteraard zijn daar varianten op mogelijk, varierend tussen de 0 en 100 procent voor hobby versus sport.

 

Wat mij eigenlijk heel erg verbaasd is het hoge aantal cachers die Geocaching als hobby zien en het lage aantal dat het als sport ziet. De inhoud en lengte van de logs van nu in vergelijking met de logs van een aantal jaren geleden doen heel anders vermoeden. Ook het aantal founds per cacher per dag is enorm gestegen. Wellicht dat dit eens in een grafiek uit te zetten is? In een ander draadje schijnt een AH mannetje zich ontpopt te hebben tot geniale grafiekenbouwer :yes:

 

Maar ik ben het met je eens Kruimel, de vraagstelling had wat scherper kunnen zijn, maar ik hou wel van K.I.S.S. (= Keep It Stupid and Simple), je weet wel: te vinden vooraan in de vitrine bij de Keurslager :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik noem het gewoon een SPOBBY!!!! Sportieve hobby!! :beerchug:

 

Daar ik bijna dagelijks aan sport doe ( maandag bijna, dinsdag bijna, woe...enz enz) vind ik in geocachen de rust van de natuur maar daarnaast een lekkere sport. De stevig stappen serie (Nijmegen) noem ik persoonlijk geen hobby meer maar sport!!) Voor sommigen zal dit dan weer de hobby zijn.

En weer daarnaast vind ik het ook een mystic tintje hebben. Loop je daar een bepaald bosje in met een, voor een niet kenner, veel te groot uigevallen telefoon (mijn GPS V) en dan zie je ze denken.. heeft die ze allemaal wel...

 

En ach ja puur hobby vind ik het sparen van de icoontjes ( is voor sommigen weer de sport natuurlijk)

 

 

En zo zal dit draadje eindeloos doorgaan, denk ik!!!

 

:yes::blink:

 

Spobby groetjes van Davince

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik noem het gewoon een SPOBBY!!!! Sportieve hobby!! :yes:

 

Een Spobby... ook iets voor de begrippenlijst? :blink:

:beerchug: Verklaring Spobby: Al dan niet middels een forum-poll gedwongen een keuze maken tussen HObby of spoRT en dan ten einde raad maar kiezen voor optie 3: de HORT op gaan.

Mijn keuze: de hort op gaan (met GPS erbij natuurlijk :cry: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"En wat zijn jou hobby's ?", is een veel gehoorde vraag. Veel gehoorde antwoorden daarop zijn: "voetbal, tennis, paardrijden, badminton, judo, geocaching, schaken, wielrennen, hardlopen, hockey, enz, enz......

 

Ik heb gestemd voor een hobby, maar met een sportief karakter. En ik moet eerlijk bekennen het is een verslaving en bijna een manier van leven. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...