Spring naar bijdragen

Geocachen hobby of sport?


Hoe zie jij Geocaching vooral?  

157 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe zie jij Geocaching vooral?

    • Als een hobby?
      146
    • Als een sport?
      11


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

 

Ook ik kan niet kiezen. Volgens geocaching.com is het een sport. maar als ik de uitleg van FF lees dan zou ik moeten kiezen voor een hobby.

 

Volgens je openingszin is het voor jou een hobby, dan zal dat voor jou vermoedelijk ook zo zijn. De eerste gedachte is meestal wel de juiste, dus klopt ook jou voor de poll. Wat weegt voor de individuele cacher het zwaarst: hobby of sport? En uiteraard zijn daar varianten op mogelijk, varierend tussen de 0 en 100 procent voor hobby versus sport.

Je wilt gewoon hebben dat ik ga stemmen. :lol:

 

Als wij al een kilometer moeten lopen, dan is dat voor ons al een duursport. Niet iedereen is fit genoeg om een wandeling van een kilometer af te doen als een peanuts :lol:

 

Iedere wandeling is voor ons soms gelijk als het bedrijven van topsport. Eigenlijk heb ik geen hobbies. Daar heb ik geen tijd en geen rust in mijn lichaam voor.

Iemand schreef ergens A way of life, welnu, zelfs dat kan ik niet meer schrijven. Alleen die ene keer dat ik door mijn baas wordt afgeleid om mijn gedachten bij mijn werk te houden, ben ik niet met geocaching bezig.

In huize Kruimeldief/KralenFee is er bijna geen ander onderwerp dan geocaching. 24/7. Dat is geen sport, dat is geen hobbie, dat is geen verslaving, dat is geen werk, of het moet al gekkenwerk zijn. Laten we het daar maar op houden.

Het erop uit gaan, het "gaan" geocachen is voor ons een sport vanwege het "moeten" lopen, een hobby om eens anders dan "normaal" tegen geocaching aan te kijken, dus als een vorm van ontspanning.

Als je dan bedenkt dat we dit jaar al 3 dagen buiten zijn geweest om te gaan cachen (1x GME en 2x Dedemsvaartserie), snap je dat de ( o zo gewenste evenredige) verhouding ver zoek is.

 

Maar ik ben het met je eens Kruimel, de vraagstelling had wat scherper kunnen zijn, maar ik hou wel van K.I.S.S. (= Keep It Stupid and Simple), je weet wel: te vinden vooraan in de vitrine bij de Keurslager :D

1, Wanneer ben je het eens niet met me eens. (Antwoord niet nodig :eek: )

2. Die keurslager maakt deze poll wel offtopic en dat is jammer. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor mij is het een hobby. ook wel verslaving.

lekker puzzelen en elk weekend lekker naar buiten. natuurwandelingen zijn erg leuk. vooral de grienden zijn heel mooi. natuurlijk zou ik graag eens een FTF hebben maar ik ga er niet 's nachts mijn bed voor uit. (alleen nu en dann om eens een nachtcache te doen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dames en heren

 

Na 6 pagina intensief deze vermakelijke discussie gevolgd te hebben denk ik dat we de uitdrukking der uitdrukkingen gevonden hebben (ben eeehhh ahum zelf een van de bedenkers.... :eek: )

 

 

 

" S P O B B Y H O R T I N G "

 

Klinkt nieuw, verfrissend en roept tal van vragen op maar niemand durft je het te vragen

 

"Goh.. welke hobby's heb je en doe je ook aan sport?"

 

" Oh jaa, ik doe aan SPOBBYHORTING, is nieuwe rage!!! Nog niet van gehoord?????!!!!!! Al paar keer op tv geweest, zelfs bij Life and Cooking!!!!! Echt hartstikke leuk!!!!

 

"Oh ja" zegt die ander dan "dat met die dinges en zo ohja!! dat ken ik (not dus) en dus stel je hem voor een keer mee te gaan!

 

En dan gelijk die route met 50 cache's erin :blush::thumbup: :naughty:

 

 

ps : in de Dale van Dikke stond onder SPOBBYHORTING ook SPOBBYHUNTING en ver daarboven HOTSPOBBYING maar dat is geloof ik wat anders

 

MZZL Davince

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...