Spring naar bijdragen

Loggen of niet loggen?


hrng

Eitje of?  

105 leden hebben gestemd

  1. 1. Gezien onder/bovenstaande verhaal wat doe jij als je cacher Y bent.

    • Je logt de cache voordat cacher X hem terug plaatst.
      84
    • Je logt de cache wel een andere keer als hij weer op zijn plek ligt.
      21
  2. 2. Stel de het was geen klif maar een boom. De boomncache is een 5 sterren cache. En de boom tref je omgewaaid aan. De cache voor het grijpen.

    • Je logt de cache; dekt hem een beetje toe en zet in je internetlog dat er onderhoud nodig is.
      79
    • Je logt de cache; neemt hem mee zodat de eigenaar hem bij jou op kan komen halen.
      2
    • Je logt de cache; klimt in de boom ernaast; stuurt een mail naar de owner dat hij de coords iets moet aanpassen incl reden.
      21
    • Je logt de cache niet en plaatst een cache heeft onderhoud nodig log.
      3


Aanbevolen berichten

Ja, zo liepen wij laatst een stevige cache-route. Viel ons oog opeens op een metalen plaatje met een coördinaat erop. Nieuwsgierig zijn we dat punt toch maar even gaan bezoeken (was maar 350 meter verderop). Bleek daar de cache te liggen van een andere route! Gewoon gelogd, de cache is toch gevonden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

loggen.....daarna uitzoeken hoe en wat en natuurlijk cacher x meehelpen :-)

 

vind de derde optie wel leuk......in een boom klimmen en de legger mailen...? of er in elke boom een laptop hangt :offtopic:

 

:lol:

johanvc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gegeven een moeilijke cache op de top van een klif.

Op een dag besluit cacher X deze cache te doen en net als hij gelogd heeft grijpt een windvlaag de cache waardoor hij naar beneden rolt en vlak voor de voeten van cacher Y terecht komt die net op het punt staat om aan deze cache te beginnen. (Cacher Y heeft een uur in de auto gezetn om aan deze cacheuitdaging te kunnen beginnen.)

Cacher X is blij dat hij snel de klif kan abzeilen want op dat moment breekt er een storm los.

Beneden gekomen gaat cacher X naar de gevallen kist op zoek met het idee hem de dag erop als het weer weer wat rustiger is terug te leggen op de goede plek.

 

Wat doe jij als je cacher Y bent?

 

Mocht de kist op een plek liggen waarvan ik denk, klimmen? Dan zou ik loggen en met de cachebeschrijving alsnog uitzoeken waar hij hoort te liggen. En terugleggen. Mocht Professor X dan cacher X tegenkomen dan is het probleem duidelijk en verholpen. Zo niet, dan ziet men later wel een duidelijke log op internet hoe Professor X een mystrieuze cachebox vond en weer terug heeft gelegd :offtopic: .

 

Maar even terug naar HRNG: noem nu eens man en paard? Want wat wil je met deze poll bereiken? Heb je een praktijkvoorbeeld waar je je niet prettig bij voelt :lol: ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poll-waarde helaas "nul-komma-nul"

 

Dit is naar ik aanneem een mening?

 

In dat geval ben ik het dus niet met je eens. :offtopic:

 

De antwoorden zijn toch redelijk uiteenlopend van aard en ik vind het persoonlijk wel amusant EN interessant om te lezen hoe de diverse cachers onder dit soort omstandigheden (zeggen te) handelen.

 

De anderen waarschijnlijk ook want de respons is redelijk te noemen. :lol:

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

proeft als:

- niet de vinder maar de maker van de cache heeft hier een stevig biertje nodig

- de cacher heeft immers niet aan de verwachting van de maker voldaan om de boom te moeten 'beklimmen'

- idem als een wandelcache van een paar km, gewoon wordt opgepikt doordat de coördinaten ook uit te rekenen of te gokken zijn

- een cache die goed verstopt is en toch op een keer op het pad open en bloot lijkt te liggen

 

risico van het vak van geocache-maker.

 

kortom: proeft alsof de bedenker van deze poll wel heeeel erg aan het balen is, dat door de storm van een paar weken terug, zijn cache nu als opraper te loggen is, terwijl hij zich heel veel had voorgesteld van al die idioten die toch 10 m omhoog zouden klimmen om zijn fantastisch bedachte cache te mogen loggen.

 

Je moet maar zo denken: het leven is zo mooi als dat je er zelf van geniet.

 

wat een mazzelaar die cacher Y :offtopic:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loggen natuurlijk...

 

 

 

En wat ik met cacher X doe? Hangt er van af of hij "callioux!" of "Stein!" heeft geroepen, zo niet dan geef ik hem eerst een lesje klimetiquette. Daarna bied ik aan de box terug te plaatsen als hij me zekert, en daarna drinken we een biertje op de geslaagde expeditie.

 

 

 

De andere cache gaat een nabijgelegen boom in, dat wordt gewoon een 6-sterrencache :offtopic:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eens keurig netjes een cache schoon en droog gemaakt en terug gebracht op een plek waar ik dacht dat hij moest liggen (wist het niet precies want mysterie lag open en bloot tussen spelende kids....)

Bij terug leggen bekeuring wegens te hard rijden :lol::offtopic:

Eigenaar gemaild waar ik hem terug gelegd had.

Ik weet nu wel de flitspalen in Delft te staan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...waardoor hij naar beneden rolt en vlak voor de voeten van cacher Y terecht komt ...

 

Wat doe jij als je cacher Y bent?

 

 

De cache oprapen!

 

 

Ervaring mee, HRNG?

 

Volgens mij werkt de gele-bussie cache ook ongeveer zo, maar dan zonder klif, boom of vuur.

 

Ik had gisteren toevallig een dergelijke ervaring. Zie mijn log bij Union Square, San Francisco

 

 

Dit topic hoort overigens tot de betere op dit forum. Gewoon omdat het een hoop grappen oproept!

(zie voor nog zo'n topic op gc.com : http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...=6&t=127110 )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn optie staat er weer eens niet bij:

Ik zou de cache laten liggen en een mailtje aan de revieuwer sturen, een cache hoort niet op zo'n gevaarlijke plaats te liggen aan de rand van een klif war het ook nog eesn flink waait en zo te horen vlakbij een autoweg/ parking.

Daarnaast zou ik een stevige ammobox gebruiken, zo eentje die niet zo snel weg waait enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een cache hoort niet op zo'n gevaarlijke plaats te liggen aan de rand van een klif

 

Nooit in de Ardennen wezen cachen?

 

71b70693-80c5-4f38-8650-eb679a727e27.jpg

 

(gelukkig zitten de zekerpunten al in de wand :offtopic:

 

De cache?

 

A la memoire d' Emile Naome (hopelijk was die Emile geen geocacher)

logje

 

4 + 5 ster

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

een cache hoort niet op zo'n gevaarlijke plaats te liggen aan de rand van een klif

 

Nooit in de Ardennen wezen cachen?

 

71b70693-80c5-4f38-8650-eb679a727e27.jpg

 

(gelukkig zitten de zekerpunten al in de wand :offtopic:

 

De cache?

 

A la memoire d' Emile Naome (hopelijk was die Emile geen geocacher)

logje

 

4 + 5 ster

Ja hoor Herou

 

cde2f68c-0efb-4bd7-8095-7efdde1fbf1c.jpg

 

En dat is deze rots...

 

http://img.geocaching.com/cache/99d5d003-7...f8cbca36419.jpg

 

er mocht niet nog een afbeelding geplaatst worden....

 

Maar wel het kokertje naar beneden geloodst zodat iedereen kon loggen......

bewerkt door Kiddooz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...