Spring naar bijdragen

Loggen of niet loggen?


hrng

Eitje of?  

105 leden hebben gestemd

  1. 1. Gezien onder/bovenstaande verhaal wat doe jij als je cacher Y bent.

    • Je logt de cache voordat cacher X hem terug plaatst.
      84
    • Je logt de cache wel een andere keer als hij weer op zijn plek ligt.
      21
  2. 2. Stel de het was geen klif maar een boom. De boomncache is een 5 sterren cache. En de boom tref je omgewaaid aan. De cache voor het grijpen.

    • Je logt de cache; dekt hem een beetje toe en zet in je internetlog dat er onderhoud nodig is.
      79
    • Je logt de cache; neemt hem mee zodat de eigenaar hem bij jou op kan komen halen.
      2
    • Je logt de cache; klimt in de boom ernaast; stuurt een mail naar de owner dat hij de coords iets moet aanpassen incl reden.
      21
    • Je logt de cache niet en plaatst een cache heeft onderhoud nodig log.
      3


Aanbevolen berichten

Gegeven een moeilijke cache op de top van een klif.

Op een dag besluit cacher X deze cache te doen en net als hij gelogd heeft grijpt een windvlaag de cache waardoor hij naar beneden rolt en vlak voor de voeten van cacher Y terecht komt die net op het punt staat om aan deze cache te beginnen. (Cacher Y heeft een uur in de auto gezetn om aan deze cacheuitdaging te kunnen beginnen.)

Cacher X is blij dat hij snel de klif kan abzeilen want op dat moment breekt er een storm los.

Beneden gekomen gaat cacher X naar de gevallen kist op zoek met het idee hem de dag erop als het weer weer wat rustiger is terug te leggen op de goede plek.

 

Wat doe jij als je cacher Y bent?

bewerkt door hrng
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als de cache voor mijn neus ligt heb ik het recht de cache te loggen, ik weet immers niet precies waar de cache hoort te liggen, wel zal ik een note naar de maker sturen, (want ik weet namelijk helemaal niet dat cacher X hem heeft laten vallen)zodat die de zaak in ogenschouw kan nemen.

Bij de andere situatie heb ik de twijfels.... Aan de ene kant laat ik hem wel gelogd liggen, omdat deze boom in de cachebeschrijving staat, aan de andere kant: Dit is een 5 sterren cache, en als de maker zijn telefoonnummer bekend is en hij niet snel in staat is om cacheonderhoud te doen, zal ik hem in overleg in een andere boom plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou wel van uitdagende caches.

In beide gevallen zou ik het dus heel jammer vinden als ik de omschreven situatie zou aantreffen.

 

Daarnaast huldig ik wel het standpunt: "soms zit het mee en soms zit het tegen."

In beide gevallen zou ik de cache dus gewoon loggen.

Ook al kostte het weinig moeite: ik heb de cache wel zelf gevonden.

 

Wel zal ik altijd proberen de situatie te herstellen.

in het eerste geval zal ik evt. samen met mr. X trachten de cache weer op zijn oorspronkelijke plaats te leggen.

 

In het tweede geval zal ik proberen de cache in een vergelijkbare nabijgelegen boom te plaatsen, daar een nieuw coordinaat peilen en de cachelegger verwittigen.

(mocht hij het niet eens zijn met mijn oplossing, dan kan hij de boom in :eek: )

 

Overigens kijk ik in beide gevallen eerst of ik (via noodlijst of anders) de cacheeigenaar kan bereiken om met hem te overleggen.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke cache die ik vind log ik.

Maar wanneer er bijzondere omstandigheden zijn zoals cache plaats verwoest dan zal ik een tijdelijke alternatieve vindplaats inrichten en dan contact opnemen met de eigenaar, geef hem de nieuwe coordinaten en vertel wat er aan de hand is.

Zodat deze verdere actie kan ondernemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal maar zo eerlijk zijn en zeggen dat ik in elke situatie zou loggen.

 

Ik ben dan ook totaal geen klimmer en deze caches zouden normaal voor mij onmogelijk zijn, dus zo'n buitenkansje laat ik dan niet liggen. Maar omdat ik toch niet op zulke caches af kom is de kans erg klein dat ik ze zomaar vind en kan loggen.

Dus waar hebben we het dan over...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk cacher X de huid volschelden. Had hij niet wat beter uit zijn doppen kunnen kijken? De sufferd! Dropt daar zowat een zware, goedgevulde ammobox op mijn hoofd! Als hij zich niet aan de regels voor klimmers kan houden (niets naar beneden gooien) dan zou hij eens bij zichzelf te rade moeten gaan of dat wel de juiste sport is.

Vervolgens in lachen uitbarsten, meneer of mevrouw X een schouderklopje geven en samen de box weer op zijn plek krijgen (na het loggen). Vervolgens X meenemen naar de Goonie-bus om een pilsje uit de koelkast te trekken, of een bakske koffie te maken. Kan ik u nog een lift aanbieden?

 

In het geval van de boom: de hakbijl uit de Goonie-bus pakken, de boom kleinslaan en een kampvuurtje maken. Aangezien een boom nooit twee keer op dezelfde plek valt, is dit de aangewezen plek om kamp op te slaan. Misschien komen er nog wel meer cachers op deze plek af, en kunnen we er een gezellige avond van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mij al eens gebeurd dat ik, op weg naar huis, even een kijkje achter de dijk nam waar een cacheroute zou beginnen. Toen ik daar aan het begin wat om me heen stond te kijken en te genieten van de omgeving ving mijn blik een groene ammo-box. Loggen dan maar..... :offtopic:

 

Ik was toen nog voornemens om de route ooit nog eens te lopen, maar of dat, gezien het grote aanbod aan caches, er ooit nog eens van komt ?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...