Spring naar bijdragen

Hoe ben jij bij deze site gekomen


andemo

Waardoor ben je op deze site beland?  

220 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe ben jij hier gekomen

    • Over gehoord van (meegelopen met) vrienden
      101
    • Gezien op TV of gehoord op radio
      13
    • over gelezen in regionale bladen
      8
    • door de (scouting) vereniging
      7
    • surfen op internet
      84
    • over geinformeerd in een (outdoor) winkel
      7
  2. 2. Wanneer ben jij lid geworden

    • Voor 2005
      98
    • Na 2005
      122


Aanbevolen berichten

Binnen onze junior survival vereniging hadden we al jaren van die GPS. Steeds zetten we daarmee zelf een tocht uit voor onze jeugd. Leuk en altijd een succes dat je door zo'n kastje geleid wordt.

Binnen de vereniging toen ook gewezen op geocachen als activiteit en in april vorig jaar ging een groep richting Amsterdam voor een leuke stadswandeling met als doel het oppikken van een cache. Sindsdien een paar keer eropuit met een geleende GPS en sinds juni?? vorig jaar een eigen Garmin Etrex Venture die ons al menig stukje natuur heeft laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat opvalt in deze enquette is dat er erg weinig mensen in contact gekomen zijn met geocaching door middel van de media. De meesten zijn via anderen hieraan begonnen of door het zoeken naar gps gerelateerde informatie op internet.

Moeten we ons dus eens niet wat minder zorgen gaan maken over krantenartikelen en items op tv?

 

Je haalt me de woorden uit de mond! :eek:

 

Ik ben zelf aangestoken door een tweetal collega's (gestemd voor "Over gehoord van (meegelopen met) vrienden").

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat opvalt in deze enquette is dat er erg weinig mensen in contact gekomen zijn met geocaching door middel van de media. De meesten zijn via anderen hieraan begonnen of door het zoeken naar gps gerelateerde informatie op internet.

Moeten we ons dus eens niet wat minder zorgen gaan maken over krantenartikelen en items op tv?

 

Ja en nee, denk ik.

 

Ja! De media aandacht heeft blijkbaar niet geleid tot een grote toename. Dat heeft, denk ik, oa te maken met het feit dat ze niet goed in staat zijn het idee, de (gevoels)ervaring, de fascinatie van GCén over te brengen. Ikzelf heb ruim voor ons begin, eind 2003, een keer een stukje over een "moderne manier van een vossenjacht" gelezen. Daarin werd beschreven dat ze GPS ontvangers gebruikten om verstopplekken te vinden. In dat artikel werd een vergelijk gemaakt met vossenjachten met radiobakens van radioamateurs. Zendamateurs zijn voor mij mensen die op zolder zitten te zenden, te solderen en studeren voor licenties ed waar ik geen zin in heb. Ik heb toen niet ingezien dat het op een echte outdooractiviteit ging die mij wel zou aanspreken.

 

Nee! De berichtgeving neemt toe en wordt steeds beter. Er wordt ook meer georganiseerd op dit vlak. De prijzen van GPS'sen dalen. Misschien ligt binnenkort de Medion GPS bij de Aldi of Lidl. Er komen dus meer GCérs. Bijkomend voordeel is dat er ook meer caches komen. Als het massaler wordt zal ook de regelgeving strakker worden. Het spannende, onbekende, unieke gaat er dan wel vanaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit bij scouting kwam één van onze jeugdleden met het voorstel om een GPS dropping te gaan houden. Hij kon wel de GPS van zijn vader lenen. Tja destijds was ik een beetje sceptisch over het hele verhaal. Wat is er nu leuk aan een dropping als je het eindpunt en de kortste route al weet??? Dropping hoorden destijds in mijn ogen gelijk te staan aan verkeerd lopen en omwegen te nemen. Maar nadat wij onze jeugdleden gedropt hadden aan één zijde van de Loonse en Drunense Duinen en wij ze aan de aan de andere kant gingen opwachten, begonnen de ideeen wat je allemaal met zo'n GPS zou kunnen doen bovendrijven.

 

Eén van mijn medebegeleiders, Goonies Oosterhout, was meteen om en nadat hij een GPS had gekocht begon hij al snel enthousiast te vertellen over zijn nieuwe hobby geocachen. En bij het plannen van de komende opkomsten stond ook al snel geocachen op de lijst. Hierdoor was ik wel een beetje nieuwschierig geworden en de sites die hij mij had verteld bekeken. gc.nl en gc.com... Meteen zal ik al de hele dag op die sites rond te surfen, caches in de buurt te bekijken, puzzeltjes oplossen.

 

In dezelfde periode ben ik gestopt met zaalvoetballen, vanwege mijn blessuregevoeligheid. Ik had ondertussen al een wandelgidsje gekocht met tochten in de omgeving, na twee wandelingen gedaan te hebben, miste ik nog een doel tijdens het wandelen...

Uiteindelijk was de beslissing snel genomen, ook ik moest een GPS hebben... Zodoende sta ik na iets meer dan een jaar cachen op 194 founds!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het massaler wordt zal ook de regelgeving strakker worden. Het spannende, onbekende, unieke gaat er dan wel vanaf.

 

enigzins :offtopic:

 

Hier ben ik het niet helemaal mee eens.

 

De regelgeving is in mijn optiek prima, zoals die nu is, en ook duidelijk genoeg.

 

Wat er aan mankeert is dat steeds meer mensen niet voldoende de moeite nemen om de regels na te lezen c.q. na te leven, voor ze iets ondernemen.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

eigenlijk hebben wij een gps gekocht om de route die we liepen nauwkeurig op een kaart te kunnen plotten, en om in de bergen te weten hoe hoog je nu eigenlijk zit. Van geocachen hadden we nog niet eerder gehoord.

 

Aangezien de keuze in gps-en in 2004 al redelijk ruim was (variërend van 200 tot 800 euro) besloten we eerst eens een gps-cursus te doen van een dag. Tijdens de cursus gingen we ook aan de wandel en konden we diversen gps-en testen.

De cursusleider destijds noemde het woord 'geocachen', maar meer met een zucht van 'tsja, wat een sufferds zijn het die als idioten gaan zoeken naar een kistje waar eigenlijk alleen maar prullaria in zit'...

 

nou en dat moet je dus niet zeggen tegen inmiddels verslaafde geocachers! Na die cursus direct gaan googlen op geocachen en geïntrigreerd geraakt vanaf het eerste moment.

 

en we moeten bekennen: alleen maar wandelen met de gps is iets dat we van alle keren misschien een keer of 10 gedaan hebben (<10% in ieder geval). Wandelen zonder geocache? Nee, dat komt bijna in ons woordenboek niet voor. Alleen in het hoogst bijzondere geval als in een natuurgebied geen enkele cache in de buurt bestaat (en dat komt in europa niet zo heel veel voor; gelukkig maar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een groep vrienden organiseerde ik een weekendje weg. Een van de deelnemers wees me op het feit dat je in de buurt bij Staatsbosbeheer GPS'en kon huren, en dat dat voor onderweg wel leuk zou zijn, om een wandeling te maken of zo. Na wat geGoogle kwam ik op gc.com terecht. En de rest is geschiedenis.

Is achteraf gezien nog steeds één van mijn mooiste finds: Schorpioen - Scorpio (GC9D7D) door Teco. Hem kon ik onderweg ook nog bellen omdat ik het verschil tussen DD MM.MMM en DD MM SS nog niet helemaal snapte :offtopic:

Schitterend gebied. We hebben 3 GPS'en gehuurd en de groep in 3'en gesplist. Elke groep moest vanaf een andere plek naar het eerste WP toelopen. Erg grappig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 2003 zocht team MaJa mensen om voor Scouting een GPS tocht te organiseren. De GOTH was geboren. Toen kwam geocaching ook al ter sprake, maar de vonk sloeg nog niet over.

 

Dat gebeurde pas in mei 2004 toen ik de reis naar Ierland al had geboekt terwijl ik nog niet wist wat ik daar ging doen. Als donder bij heldere bliksem kwam daar het antwoord: "Geocachen!" En toen ging het snel.

 

11 mei: Inschrijven bij Geocaching.com.

19 mei: Kocht ik mijn eerste GPS - etrex Legend- en vond mijn eerste cache.

22 mei: Stond ik op de hoogste berg van Ierland om mijn tweede cache te loggen.

28 mei: Mijn eerste FTF (in Ierland!)

1 juni: Werd mijn eerste cache gevonden.

 

Dus; Via Scouting voor 2005.

bewerkt door Vinnie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We waren al in het bezit van een GPS en via internet op zoek naar GPS-wandelingen toen we over de Geocaching site struikelde en zo kwam van het één het ander ......

 

Ook wij zijn in 2005 begonnen!

 

Maar even voor onze nieuwsgierigheid. Wat is 2005 voor een magische grens?

Is dat de scheiding tussen de oude knarren en het jonge grut? (en waren horen wij dan bij?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens onze vakantie in Luxemburg waren de overburen (Fire5) in het bezit van een GPS. We zijn daarover aan de praat geraakt en ik ben toen een keer meegeweest met Sr. omdat Jr. de klim toen niet aankon. Dit was gelijk één van mijn mooiste cache's, boven op een berg (Stairway to h......)Samen met de twee familie's nog twee caches gedaan en gelijk verslaafd.

Bij thuiskomst via marktplaats een Legend gekocht en vooral ik was niet meer te stoppen. Nu in het bezit cvan een 60CSx en het doel dit jaar is de 1000, nog 348 te gaan. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

b

 

11 mei: Inschrijven bij Geocaching.com.

19 mei: Kocht ik mijn eerste GPS - etrex Legend- en vond mijn eerste cache.

22 mei: Stond ik op de hoogste berg van Ierland om mijn tweede cache te loggen.

 

 

heel erg gaaf !!

 

btw... wat is FTF ?

 

 

 

Paar weken geleden stond ik tijdens de pauze van school in een supermarkt om wat eten en drinken te kopen.

Was vroeger als lid geweest van computer idee... en zag dat blad in de rek staan.

Dacht... ohw verrek ! Computer idee ! leuk, toch maar even kopen, lang niet meer gelezen.

 

Tijdens een andere pauze op school het blad beetje lezen. en toen kwam ik een stukje text tegen

over geocachen met GPS. Dacht heey leuk ! even onthouden.

 

paar weken geleden zag ik op pocket-info.nl ( site voor PDA's , smartphones , you name it )

een topic staan welke software het beste was om te geocachen.

Toen ging ging er opeens lampje branden over dat stukje text in de Computer idee.

 

Dus beetje rond gelezen op deze site.

Toen zag ik op de kaart dat er een dorp verderop een cache lag.

Was toch zondag en verveelde me toch, dus dacht laten we die maaris voor de gein opzoeken.

 

Software op de PDA gezet. coordinaten ingevult en zoeken maar.

En ja hoor.. gevonden ! snel naar huis om de volgede coordinaten op te zoeken.. en ook die gevonden !

 

vind een leuke bezig heid. ziet teminste nog is wat . En laats in duitsland in een groot bos geweest met mooie natuur.. lekker door heen banjere . leuk leuk leuk ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PolmSke had ooit ergens in 2003 maar na mijn idee eerder een cache (sk8ersam in amsterdam )gevonden na een avondje stappen (cache weer netjes terug gedaan :beerchug: ). Dit is Ske bij gebleven , maar geen Gps . Door de uitzending van Koppensnellers in januari 2006 weer wakker geschud en Polm ingelicht ,toen een paar dagen later s'avonds met Polm's Pda de eerste : Sluissen Ijmuiden gevonden en meteen er na Noordzeekanaal ,we waren helemaal verkocht hebben de eerste 160 met Pda gedaan en toen een explorist 200 er bij genomen en ja het heeft ons aardig te pakken :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn in 2006 begonnen en het heeft ons meteen zeer veel plezier gegeven, omdat we op de bestaande wandelroute's uitgekeken waren. Dit bracht ons naar onbekende plaatsen. Een account aangemaakt waar ik nu niet zo blij mee ben maar helaas kon ik dat niet meer veranderen. En om een nieuw accont te maken na 20 gevonden cache vond ik zonde. We cachen alleen in de winter omdat we zomers op het water zitten, maar deze zomer zullen we ook onderweg cache bezoeken.

Inmiddels zitten we op de 100 / nog 900 te gaan voor de kilocacher. We zijn erg besmet en vinden ook de meer sterren cacche een geweldige uitdaging.

Ik heb bewondering voor de mensen die er zoveel energie in hebben gestoken om de leukste wandeltochten / puzzels in elkaar te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn net als Polmske begonnen naar aanleiding van de uitzending van Koppensnellers.

 

We hebben eerst goed ingelezen en zijn toen met kaart en kompas onze eerste cache gaan zoeken.

Zo hebben we er nog heel wat gevonden, maar intussen wel een gps aangeschaft.

 

Handig ding joh! :blush:

 

Nu liggen we een beetje stil, maar als het wat warmer wordt gaan we weer kistjes zoeken. :beerchug:

 

En hopelijk, eindelijk eens onze eerste cache leggen, misschien. :cry:

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...