Spring naar bijdragen

Hoe ben jij bij deze site gekomen


andemo

Waardoor ben je op deze site beland?  

220 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe ben jij hier gekomen

    • Over gehoord van (meegelopen met) vrienden
      101
    • Gezien op TV of gehoord op radio
      13
    • over gelezen in regionale bladen
      8
    • door de (scouting) vereniging
      7
    • surfen op internet
      84
    • over geinformeerd in een (outdoor) winkel
      7
  2. 2. Wanneer ben jij lid geworden

    • Voor 2005
      98
    • Na 2005
      122


Aanbevolen berichten

In november 2003 was er een kort item over geocaching te zien in het tv-programma Twee Vandaag. Wij waren direct geïntrigeerd. Op internet googelden we even en we kwamen terecht op deze site. Groot was onze verbazing al die stipjes op de kaart te zien, ook bij ons in de buurt. In de kast hadden we nog ergens een hele oude GPS liggen, één van de eerste Garmins. De Kolonist gebruikte die, illegaal, bij pooltochten. We voerden de dichtsbijzijnde cache in en zijn drie dagen wezen zoeken, totdat we erachter kwamen dat er ook nog zoiets bestaat als map en datum instellen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Elk jaar organiseert iemand van onze volksdansvereniging Hinky Dinky uit Almere een uitje.

Afgelopen juli 2006 was het uitje geocachen, nooit van gehoord!

Wel hadden we zelf al een GPS, omdat we naar Namibie op vakantie waren geweest en dan is zo'n ding altijd makkelijk met al die kleine zandweggetjes, zo kun je niet verdwalen.

Onze eerste cache was "de drie zusjes" die we met de groep hebben gevonden. We waren vol verbazing :dribble: en de volgende dag gelijk op internet de website opgezocht. Ja, en net als zovelen zijn we nu verslaafd. Overigens heeft het uitje drie nieuwe teams opgeleverd t.w. team Langzaam, team Isan-Carine en team volksdansje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijn zijn in aanraking gekomen met geocaching door de eigenaars van camping""Relaxi ""in de Ardennen !

We zijn op een dag een cache van hun gaan doen met datts en sindsdien zijn we verslaafd!

Er is zeker ook hierdoor een hele mooie vriendschap ontstaan met datts en samen hebben we dan ook al menig cache gelopen zowel in Belgie als in Nederland!

Ik hoop dat ik nog veel caches samen met datts zal doen en we beginnen morgen alweer ,dan ga ik richting Antwerpen om heerlijk een dagje daar te gaan cachen!

 

Groetjes inkesa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoorde eind 2000 voor het eerst van Geocaching omdat ik voor mijn werk veel met gps bezig ben en er ook op internet actief naar surfde. Dat verhaal van die Amerikaan die na het uitschakelen van de selective availability een kistje verstopte vond ik geweldig. Helemaal omdat in die tijd gps-en nog batterijslurpers waren en het wel voorkwam dat er batterijen in een cache gestopt werden voor de volgende.

Ik ben toen een paar dagen Amsterdam gaan afzoeken op zoek naar een geschikte plaats voor een cache.

Mijn eerste legde ik in het Vondelpark, mijn tweede daar vlak bij en mijn derde onder een brug. Dat leek me wel een veilige plek en ik had een bootje.

Wist ik veel dat het zo druk zou worden bij die caches.

De gps om het waypoint te meten leende ik uit de uitrusting van een vliegtuig.

Vervolgens ben ik een zes jaar alleen maar van de logjes van mijn caches gaan zitten genieten en heb twee van die caches ook onderhouden. De derde zat ik een omgevallen boom die we als feestplek in het Vondelpark gebruikten maar die is helaas weggerenoveerd.

In 2006 heb ik mezelf mijn eerste gps kado gegeven. "Nodig voor werk". Altijd een goed excuus.

Een paar maanden later deze zwart-wit legend weer verkocht en een mooie legend Cx gekocht. Tot nu toe 121 founds in 1 jaar of zo. Maar dus eigenlijk 121 founds in 7 jaar :dribble:

Dankzij cachen kom ik nu op veel leuke plekjes, ontmoet ik af en toe cachers en heb ik bovendien een richting voor mijn weekend-uitstapjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn met geocahing in contact gekomen dankzij ons zoontje, hij heft een autisme verwante contactstoornis. Zoekende naar sites hierover, kwam ik op "De bende van vier" weblog. En laat die nou net geocachen. Ik dacht..wat is dat??? En ging googlen op geocaching. Die bracht me naar deze site en...ik ben heftig besmet!!! :yes: Ben ik niet treurig om hoor...leuk om op z'on manier de natuur in te gaan, en het werkt stimulerend voor de kids ;)

bewerkt door Team The Spacewuppies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aantal jaren ergens gelezen, dat zoiets in U.S. bestond. Ik vond de combinatie van onbekende plekjes, zoeken aan de hand van coordinaten en het vinden van een schat interessant.

Voor mij was dat nog in het computerloze tijdperk thuis. Bijna drie jaar geleden hebben we er een aangeschaft en nadat ik een beetje wist hoe ik moest surfen heb ik gelijk op internet gekeken naar gc.com. Twee jaar later was er een aanbieding bij Radio Correct in Rotterdam voor een eXplorist 100 en heb ik mij over laten halen om deze te kopen om te kijken of het een leuke bezigheid was. Ik was gelijk verslaafd!!

Nu is het zover, dat ik op vakantie niets anders wil dan geocachen. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 jaar geleden op een camping in oostenrijk (hopfgarten) hoorden wij er voor het eerst over. :yes:

Buren (uit limburg geloof ik) waarvan mij de team naam is ontschoten vertelden erover.

Deze hobby is toen ruim een jaar in ons achterhoofd blijven knagen.

Uiteindelijk zijn we ons er toch verder in gaan verdiepen en nu heeft het virus ons in zijn greep.

En eerlijk is eerlijk het is heerlijk om te doen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar jaar geleden had een collega al gezegd dat het geo-cachen wel iets voor mij was, maar het is er toen niet van gekomen. Vorig jaar ging een andere collega (pllwrs) op zoek naar een GPS om zijn auto tijdens z'n vakantie in Noorwegen weer terug te kunnen vinden. Toen werd mijn interesse weer aangewakkerd en sinds april 2006 is de verslaving hier ook toegeslagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op ibood.com in het forum vroeg iemand een keer als suggestie om een gps voor geocaching..... geowattuh?? Google booduitkomst en via deze site vond ik devolgende avond/nacht mijn eerste cache (teerput) een gps had ik al voor ballonvaren (garmin 12xl) en die voldoet nog steeds :yes:

bewerkt door gpscaching.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In juni 2003 wilden we voor onze wandelvakantie in Zwitserland een elektronische hoogtemeter aanschaffen. De verkoper in de buitensportwinkel smeerde ons een gps aan: "want daarmee kun je nog zoveel meer!"

Met de gps en de url die we gekregen hadden vertrokken we bij Bever. Thuis aangekomen bleek dat er schatten dicht bij ons in de buurt verstopt waren! Als eerste vonden we Idefix, als tweede Elk huisje heeft zijn... en vooral díe cache staat bij ons nog steeds hoog in het lijstje van favorieten.

Overigens duurde het bijna een jaar voordat we erachter waren dat er op geocaching gebied nog meer sites zijn dan www.geocaching.com. Op .nl zijn we daarom pas in mei 2004 aangeland.

Dankzij geocaching zijn we op veel bijzondere plaatsen geweest waar we anders nooit gekomen zouden zijn, en we lopen per jaar met gemak het dubbele aantal wandelkilometers weg t.o.v. vroeger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ermee in aanraking gekomen door dus de starten van het draadje (Eniram&Andemo) en al een flinke tijd behoorlijk verslaafd. En al enige tijd premium member dus voor 2005.

 

En zoals de poll laat blijken is het dus voornamelijk door vrienden dat de meeste zijn begonnen met cachen!!

 

 

Knifemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk gelden voor ons geen van alle opties in de poll ;)

 

Van geocaching las ik al in 2001 via de Intermediair, toen de wereld nog klein en overzichtelijk was. Gelijk de site opgezocht en eens gekeken waar die caches dan wel zouden liggen. Nou eentje heel vlakbij dus (Het Twiske). Alleen nooit meer wat mee gedaan dus, onder het mom van als ik eens een leuke GPS zie...

Die Geko zag ik in een outdoorwinkel in Flagstaff, Arizona in de zomer van 2004 en gezien het flinke prijsverschil met Nederland deze gelijk gekocht.

Eerst er een half jaar alleen maar mee gewandeld, maar in november 2004 maar eens zo'n ANWB-paddestoel van Het Twiske opgezocht, op 600 meter van ons huis. En ook de volgende vier. Op 4 januari 2005 heb ik een account aangemaakt waarna we onze eerste cache in Gent (de reeds lang gearchiveerde Langs Gentse Wateren) logden en een week later Het Twiske. en hoe het verder is gegaan, dat staat hieronder :yes:

bewerkt door MCMAL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met vrienden meegelopen dacht dat die mij voor de gek hielden. Wou het niet geloven dat dit bestond. Daarna nog een paar keer meegelopen. Toen moest er zelf een gps komen. Je komt op zulke leuke plekjes en je hebt een doel om te wandelen en dat laatste was/is niet verkeerd voor mij . . . .

 

Froske pôle .... ??? Tornado

 

Ooit eens al surfend op en artiekel van gps/geocaching gekomen. Daar na de eerte caches gedaan zonder gps (zelfs multies) door goed te lezen en vaak terug naar huis om de volgende plaats uit te meten. Met behulp van kaarten op internet.

En na een gesprekje met mijn buurvrouw, er zelfs een antieke gps aan over gehouden. Vandaar ook dat mijn eerste cache de opmerking heeft "gemaakt met een gps die maar 2 decimalen ondersteunt" (Zie onder in mijn stats/Geod'Or)

En nog steeds probeer ik ze zonder gps te vinden (google map gebruik ik dan wel en de aanwijzingen die colega cachers in hun logjes vrij geven).

 

Maar dat zal denk ik wel verandern bij een beter GPS of een goed magnetiche kompas. (het loopt nu lastig op getallen, terwijl de rest loopt op de pijl)

bewerkt door hesselannema
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik een keer iets op de TV heb gezien over geocaching, maar ik weet het niet meer precies. Ik kwam het eerst in aanraking met een GPS op een outdoorweek met leerlingen. Maar we gebruikten het daar voor een orientatietocht. Ik wilde zoiets ook aanschaffen, en ben zo op de gc-site terechtgekomen. Het kwam mij toen bekend voor. Maar ik weet niet meer waar ik het al eens had gezien of gehoord.

Helaas is er hier in de buurt (Zeeland) nog niet al te veel te vinden. Maar wie weet komt dat nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...