Spring naar bijdragen

Log verwijderen


Aanbevolen berichten

 

 

Je brengt kwaadwillenden zo wel op een ideetje. :thumbup:

 

Ik heb niet de illusie dat ik de kwaadwillenden ook maar iets kan leren. (Behalve fatsoen)

 

als het serieus is dat er iets misgegaan is; wat mogelijk is, of dat ze het niet snappen, wordt er heir maar vanuitgegegaan dat ze lopen te klooien...

 

is niet netjes..

 

 

Wie er wat loopt te doen is mij nog niet duidelijk, maar per ongeluk gaat het zeker niet.

Ook gisteren werd mijn log weer verwijderd, en die van anderen .

 

Of het de koeriers zelf zijn laat ik in het midden, maar met een goede verklaring is nog niemand gekomen inclusief de koeriers. Ik blijf er ook bij dat als ze berichten kunnen plaatsen zijn ze ingelogd. En als ze ingelogd zijn hebben ze de macht om het wachtwoord en gekoppelde mail adres te wijzigen.... rara waarom ze dat dan niet doen.

 

Inmiddels bij Kruimeldief het verzoek gedaan mijn log uit het archief te halen en vast te spijkeren :blink: .

Hij is nog niet online geweest de afgelopen twee dagen dus even afwachten.

 

 

D.L.

bewerkt door dutch-locutus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik blijf erbij dat admins bij geocaching.com moeten kunnen zien aan de IP-adressen wie "schuldig" is.

 

Iedereen die één of meerdere servers beheerd kan IP's trekken. Bij . com dus ook.......

 

Echter elke gebruiker kan op elke PC met internet aanloggen op GC.COM.

Een 'kwaadwillende' rechtstreeks aan een IP adress koppelen kan dus eigenlijk niet.

Verder wordt in 'Kabelland' gebruik gemaakt van het fenomeen 'dyndns' dat niets anders wilt zeggen

dat er een pool van IP's is die @ random wordt uitgereikt aan Modems en Routers (identificeren zich uniek)

de DNS server van die providers zijn dus 'dynamisch'

 

Ook dan geldt dat je er niet zoveel mee kan, alleen ADSL IP's zijn redelijk vast.

Die van mij is al zo lang ik ADSL heb hetzelfde gebleven

 

'Team Kleijn'

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echter elke gebruiker kan op elke PC met internet aanloggen op GC.COM.

Een 'kwaadwillende' rechtstreeks aan een IP adress koppelen kan dus eigenlijk niet.

 

Het is bijv. door dyndns dus wel mogelijk om meerdere IPadressen op een "aansluiting" te hebben, maar meerdere "aansluitingen" op 1 IP adres kan dacht ik niet.

Een IP adres is daarmee wel altijd uniek voor 1 locatie, dacht ik. ( please correct me if I'm wrong)

 

Ik ben ik met je eens dat je er niet direct conclusies aan kunt verbinden, maar als het "slachtoffer" en de "kwaadwillende" nu eens beiden regelmatig hebben ingelogd vanaf hetzelfde IPadres (dus locatie) of zelfs tegelijkertijd, wordt het volgens mij al een stuk minder toevallig.

 

Ik zeg niet dat dit gebeurt is, maar GC.nl of GC.com zijn natuurlijk wel in staat om dit soort patronen te kunnen ontdekken. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is bijv. door dyndns dus wel mogelijk om meerdere IPadressen op een "aansluiting" te hebben, maar meerdere "aansluitingen" op 1 IP adres kan dacht ik niet.

Een IP adres is daarmee wel altijd uniek voor 1 locatie, dacht ik. ( please correct me if I'm wrong)

Je zit er naast.

Zoals Klein vertelde: bij sommige providers heb je een vast adres (Static IP address), bij anderen een variabel adress (Dynamic IP address). Dus morgen heb je een ander adres dan vandaag. De verwarring ontstaat misschien door het gebruik van de term dyndns. DNS is iets anders, dat is de vertaling van een logische naam naar een IP adres.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is bijv. door dyndns dus wel mogelijk om meerdere IPadressen op een "aansluiting" te hebben, maar meerdere "aansluitingen" op 1 IP adres kan dacht ik niet.

Een IP adres is daarmee wel altijd uniek voor 1 locatie, dacht ik. ( please correct me if I'm wrong)

Je zit er naast.

Zoals Klein vertelde: bij sommige providers heb je een vast adres (Static IP address), bij anderen een variabel adress (Dynamic IP address). Dus morgen heb je een ander adres dan vandaag. De verwarring ontstaat misschien door het gebruik van de term dyndns. DNS is iets anders, dat is de vertaling van een logische naam naar een IP adres.

 

 

Wat ik bedoelde te zeggen is dat op 1 locatie wel meerdere IP adressen kunnen voorkomen,

maar 1 IP adres kan toch niet op meerdere locaties voorkomen? (m.a.w. als ik op een andere locatie inlog, neem ik toch niet mijn "eigen" IP adres mee?)

 

(ik weet er weinig van hoor, maar dat dacht ik)

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

DNS: converteert (zoals reeds aangegeven) een naam (zoals geocaching.nl) in een IP-adres.

 

DynDNS: converteert een naam in een regelmatig wisselend IP-adres (Hierdoor is er de mogelijkheid om mensen met bijv. een inbelverbinding, of om een andere reden regelmatig wisselend IP adres, een eigen domein en/of website te laten hosten op zo'n verbinding met wisselend IP). Hierbij zorgt de gebruiker voor de update van de (dyn)dns-server zodra er een ander IP op de verbinding wordt toegewezen.

 

Bij de meeste DSL (en sommige kabel) verbindingen zijn de IP-adressen statisch en dus uiteindelijk naar een gebruiker te herleiden.

 

Het gestelde dat door dyndns meerdere IP's op één adres gebruikt kunnen worden is gedeeltelijk waar.

Om met lettertjes te n**ken: Door dyndns kunnen verschillende (maar niet tegelijkertijd) IP adressen op een adres worden toegewezen ZONDER dat daarbij de bereikbaarheid van bv een mail- of webserver in gevaar komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik bedoelde te zeggen is dat op 1 locatie wel meerdere IP adressen kunnen voorkomen,

maar 1 IP adres kan toch niet op meerdere locaties voorkomen? (m.a.w. als ik op een andere locatie inlog, neem ik toch niet mijn "eigen" IP adres mee?)

Jawel hoor, er zijn bijvoorbeeld twee situaties:

1) Bij gebruik van een proxy/firewall. Het bedrijf waar ik werkte had 4 vestigingen in Nederland en gok 300 PC's. Al die PC's gaan op 1 plek met 1 "extern" IP adres het internet op. (En intern houd mijn PC zijn eigen interne IP adres ook als ik hem mee sjouw naar een andere plek, maar dat heeft met de configuratie van de DHCP server te maken)

2) De kabelboeren geven dynamische adressen uit. Dus het IP adres wat je vandaag hebt is inderdaad van jou. Maar morgen kan jij een ander IP adres hebben en heeft een compleet vreemde jouw IP adres.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik bedoelde te zeggen is dat op 1 locatie wel meerdere IP adressen kunnen voorkomen,

maar 1 IP adres kan toch niet op meerdere locaties voorkomen? (m.a.w. als ik op een andere locatie inlog, neem ik toch niet mijn "eigen" IP adres mee?)

Jawel hoor, er zijn bijvoorbeeld twee situaties:

1) Bij gebruik van een proxy/firewall. Het bedrijf waar ik werkte had 4 vestigingen in Nederland en gok 300 PC's. Al die PC's gaan op 1 plek met 1 "extern" IP adres het internet op. (En intern houd mijn PC zijn eigen interne IP adres ook als ik hem mee sjouw naar een andere plek, maar dat heeft met de configuratie van de DHCP server te maken)

2) De kabelboeren geven dynamische adressen uit. Dus het IP adres wat je vandaag hebt is inderdaad van jou. Maar morgen kan jij een ander IP adres hebben en heeft een compleet vreemde jouw IP adres.

 

Bedankt heren, weer een hoop geleerd (je wordt echt een stuk wijzer op zo'n forum)

 

nog even dat laatste stukje:

Dus het IP adres wat je vandaag hebt is inderdaad van jou. Maar morgen kan jij een ander IP adres hebben en heeft een compleet vreemde jouw IP adres.

 

...maar dan is het is natuurlijk wel eeerrruuugg toevallig als die compleet vreemde toevallig de kwaadwillende persoon is die ook jouw inloggegevens kent en jouw GC account saboteert,....toch?

 

m.a.w. als bij nazien van inloggedrag van het "slachtoffer" en de "kwaadwillende" blijkt dat beide (geregeld) hetzelfde IP adres gebruikten is daar wel iets uit af te leiden.....toch? (bijv. dat het huisgenoten of collega's zijn, of misschien zelfs een en dezelfde persoon?)

 

Wederom, ik zeg niet dat dit hier het geval is, maar dergelijke patronen zou je toch uit inloggedrag in combinatie met IP adressen moeten kunnen afleiden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Hoe zit het met de onderweg caches, blijven de logs staan of moet kruimel nog steeds de logs vastzetten.

 

Mlvdburg

 

Vanavond gepost op Onderweg-10:

 

Location: Netherlands

GPS Koeriers posted a note for Onderweg-10 (Traditional Cache) at 3/2/2007

 

Log Date: 3/2/2007

Is er misschien iemand die wat kokertjes kan plaatsen bij de Onderweg caches nummers 3 t/m 11? Door omstandigheeden zijn we voorloig niet in staat om ze te herplaatseen en anderen van nieuwe logboekjess te voorzien. Sorry voor het ongemak!!

 

groetjes, Petra aka 1/2 GPS Koeriers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het met de onderweg caches, blijven de logs staan of moet kruimel nog steeds de logs vastzetten.

 

Mlvdburg

 

Vanavond gepost op Onderweg-10:

 

Location: Netherlands

GPS Koeriers posted a note for Onderweg-10 (Traditional Cache) at 3/2/2007

 

Log Date: 3/2/2007

Is er misschien iemand die wat kokertjes kan plaatsen bij de Onderweg caches nummers 3 t/m 11? Door omstandigheeden zijn we voorloig niet in staat om ze te herplaatseen en anderen van nieuwe logboekjess te voorzien. Sorry voor het ongemak!!

 

groetjes, Petra aka 1/2 GPS Koeriers

 

tja dan maar niet meeplannen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Location: Netherlands

GPS Koeriers posted a note for Onderweg-10 (Traditional Cache) at 3/2/2007

 

Log Date: 3/2/2007

Is er misschien iemand die wat kokertjes kan plaatsen bij de Onderweg caches nummers 3 t/m 11? Door omstandigheeden zijn we voorloig niet in staat om ze te herplaatseen en anderen van nieuwe logboekjess te voorzien. Sorry voor het ongemak!!

 

groetjes, Petra aka 1/2 GPS Koeriers

Het lijkt me beter om de hele serie maar op te doeken, want als je niet in staat bent om de boel te onderhouden én in korte tijd zomaar 10 kokertjes kwijt bent dan zit er iets toch wel heel erg fout ... :)

En herplaatsen heeft dan niet zoveel zin. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...