Spring naar bijdragen

Log verwijderen


Aanbevolen berichten

Ik bemerk bij mijzelf (laar ik het maar bij mijzelf houden), dat het mij een beetje verbaasd dat mensen, die nog 'beginners' in de hobby zijn (met een geleende GPS werken) gelijk een flink aantal caches gaan uitzetten. Wat nu als het je niet meer bevalt?

Daar heb je een punt, maar laten we a.u.b. hier geen discussie voeren over hoeveel caches je gevonden moet hebben voor je gaat plaatsen.

 

Heb je helemaal gelijk in; is ook niet mijn bedoeling.....Het is meer het gehele plaatje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik bemerk bij mijzelf (laar ik het maar bij mijzelf houden), dat het mij een beetje verbaasd dat mensen, die nog 'beginners' in de hobby zijn (met een geleende GPS werken) gelijk een flink aantal caches gaan uitzetten. Wat nu als het je niet meer bevalt?

Daar heb je een punt, maar laten we a.u.b. hier geen discussie voeren over hoeveel caches je gevonden moet hebben voor je gaat plaatsen.

 

Nee, uiteindelijk is het hele spel begonnen met iemand, die een cache weglegde, terwijl hij nog nooit een cache gevonden had. (waar haalde hij het lef vandaan) :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch maar even gekeken hier, nieuwgierigheid gewekt. Normaal zit ik niet zo op het forum maar dit fenomeen maakt me nieuwgierig. Ik heb zowel in PM als via een Poste a Note log de onderstaande tekst naar GPS-Koeriers, als het spel 'geocaching' niet begrepen is, dan zijn er zat personen die graag willen uitleggen wat gebruikelijk is qua logpolicy. Mocht het fenomeen zicht willens en wetens voortzetten dan een verzoek aan de admins hiervoor een stokje te steken.

 

Geocachen is kortweg een kistje op zoeken, je sticker of je naam in het logboekje en een verhaaltje op de cachepage. Het hoort er allemaal bij !!!

 

 

--- Start text, bericht aan GPS koeriers -------

Hallo GPS Koeriers,

 

Ik ken de discussie op het forum niet, en heb ook geen zin in discussie daar want dat wordt al gauw een grote Soap. Inmiddels heb ik al vier keer mijn log terug gezet en dat ga ik vanavond weer doen.

Waarom?

Omdat het naar mijn mening 'onfatsoenlijk' en 'not done' is om logjes zonder weergave van redenen te verwijderen. Ik kan me best voorstellen dat je het niet eens zou kunnen zijn met datgene wat ik heb opgeschreven. Maar dan verwacht ik wel een fatsoenlijke reden.

 

Mijn verzoek aan jullie is om aan te geven wat er 'niet spoort' aan de logs van 'Team Kleijn' en 'Team Dusty' (Die heb je ook weggemikt).

 

Om eventuele problemen met gratis of geen gratis email (gmail) te omzeilen kun je een gefundeerde reden rechtstreeks weergeven aan unpublished@unpublished.nl

Met vriendelijke groeten,

'Team Kleijn'

Rob

--- End text ----

bewerkt door Team Kleijn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Discussie "vanaf wanneer mag iemand een cache weg leggen" word wel weer de kop ingedrukt. Als discussie eerder was gevoerd en er ook daadwerkelijk normen voor aangegeven zouden zijn. was deze topic ook nooit gestart.

 

Tevens heb ik ook wel eens gelezen dat de "oude rotten" caches die ze in hun begintijd geplaatst hebben ondertussen al weer in de archiefkast gemikt hebben omdat hij niet zou "voldoen".

 

lijken mij toch al 2 redenen om er een topic over te beginnen of een poll tegen aan te gooien.

bewerkt door zaanhoeve
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel je hebt 2 pc's, allebei met een lopende sessie. Op de ene zit de 'boosdoener' logs te verwijderen en het password te wijzigen. Op de andere de goedwillende persoon. Deze laatste kan dan nog wel een note plaatsen, maar geen wijzigingen in hun account aanbrengen, want daar is het actuele password voor nodig...

Niet absoluut onmogelijk lijkt me.

 

Ik kan me zo voorstellen dat een koerier met regelmaat "in den vreemde" ergens inlogt op sites als Gmail en GeoCaching.com. Bijvoorbeeld in een internetcafe maar misschien ook wel ergens bij een klant.

 

Als je die PC vervolgens achterlaat zonder eerst uit te loggen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Discussie "vanaf wanneer mag iemand een cache weg leggen" word wel weer de kop ingedrukt. Als discussie eerder was gevoerd en er ook daadwerkelijk normen voor aangegeven zouden zijn. was deze topic ook nooit gestart.

 

Tevens heb ik ook wel eens gelezen dat de "oude rotten" caches die ze in hun begintijd geplaatst hebben ondertussen al weer in de archiefkast gemikt hebben omdat hij niet zou "voldoen".

 

lijken mij toch al 2 redenen om er een topic over te beginnen of een poll tegen aan te gooien.

 

Je kan hier wel een poll starten, maar zoals al vaker gezegd, de medewerkers (vrijwilligers ) van de geocaching.nl hebben geen enkel mandaat om regels aan te passen. Ze kunnen hooguit iets aan bevelen richting hun meerdere van de .com site.

 

En er zijn al zoveel regels, ik denkt dat onze aprovers het prima onder controle hebben.

 

Dingen als hier gebeurt zijn, met of zonder opzet van deze cache legger zal je nooit kunnen voorkomen. En laten we wel wezen, dit is als ik me niet vergis is dit sinds de eerste cache in Nederland het eerste incident in zijn soort.

Persoonlijk zou ik het overdreven vinden om het enthousiasme van een nieuwe cacher voor één incident als deze in de kiem te smoren.

 

D.L.

bewerkt door dutch-locutus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je die PC vervolgens achterlaat zonder eerst uit te loggen....

 

Ook als je uitlogt ben je "F*cked"

 

Veel PC's hebben de functie "wachtwoord opslaan" aan staan, en "Niet meer vragen" ook geselecteerd.

 

Als de koeriers idd bij bv een klant even op gc.nl (of .com) hebben gekeken en ingelogd, is het wachtwoord opgeslagen. Vervolgens is het een koud kunstje als de koerier weer in de auto zit even in de geschiedenis te kijken, gc.nl te openen. Om vervolgens in het aanmeld scherm beginnen bij a (en dan t/m z) om de inlognaam te vinden. Selecteren, en voila, binnen ben je...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook als je uitlogt ben je "F*cked"

 

Veel PC's hebben de functie "wachtwoord opslaan" aan staan, en "Niet meer vragen" ook geselecteerd.

 

Als de koeriers idd bij bv een klant even op gc.nl (of .com) hebben gekeken en ingelogd, is het wachtwoord opgeslagen. Vervolgens is het een koud kunstje als de koerier weer in de auto zit even in de geschiedenis te kijken, gc.nl te openen. Om vervolgens in het aanmeld scherm beginnen bij a (en dan t/m z) om de inlognaam te vinden. Selecteren, en voila, binnen ben je...

Je brengt kwaadwillenden zo wel op een ideetje. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, uiteindelijk is het hele spel begonnen met iemand, die een cache weglegde, terwijl hij nog nooit een cache gevonden had. (waar haalde hij het lef vandaan) :beerchug:

:beerchug: Het kip en ei verhaal. Wie was er eerder de cacher of de cache?

B) Dit mijn vriend is erg elementair en ik zal deze vraag voor u beantwoorden: DE CACHER, omdat zonder hem er NIMMER een cache kan ontstaan. De kip / ei vraag is een andere vraag omdat noch de kip en ei zonder elkaar kunnen bestaan hetgeen niet het geval is met een cache.

 

:P...overdosis Conan Doyle doet gekke dingen met een mens

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kip / ei vraag is een andere vraag omdat noch de kip en ei zonder elkaar kunnen bestaan hetgeen niet het geval is met een cache.

 

En het dinosaurusei dan???

:beerchug:

Het kippenei is het klassieke voorbeeld van Russell's paradox. Is het ei noodzakelijk om de soort in stand te houden dan is deze paradox van toepassing. Normaliter laat ik dergelijke beschouwingen over aan de professoren...

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Je brengt kwaadwillenden zo wel op een ideetje. :thumbup:

 

Ik heb niet de illusie dat ik de kwaadwillenden ook maar iets kan leren. (Behalve fatsoen)

 

als het serieus is dat er iets misgegaan is; wat mogelijk is, of dat ze het niet snappen, wordt er heir maar vanuitgegegaan dat ze lopen te klooien...

 

is niet netjes..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Je brengt kwaadwillenden zo wel op een ideetje. :thumbup:

 

Ik heb niet de illusie dat ik de kwaadwillenden ook maar iets kan leren. (Behalve fatsoen)

 

als het serieus is dat er iets misgegaan is; wat mogelijk is, of dat ze het niet snappen, wordt er heir maar vanuitgegegaan dat ze lopen te klooien...

 

is niet netjes..

 

Dat is in ieder geval niet zoals ik het wil uitleggen. Ik heb alleen geschetst HOE iets mis kan gaan. Het is niet aan mij om daar een moreel oordeel over te vellen.

 

Mocht ik de indruk hebben gewekt dat er is "geklooid", mijn excuses. Overigens hebben noch Mr. John, noch ik, ooit de woorden klooien o.i.d. gebruikt in dit draadje.

 

edit: storende spelfauten aangepast, Eppie moet terug naar sgool :blink:

bewerkt door Team-Eppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...