Spring naar bijdragen

Log verwijderen


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik ben blij dat ik die caches nog niet heb gedaan, misschien kan iemand een programmatje schijven als er een log verwijderd wordt dat hij automatisch wordt herplaatst.

Is voor de geocachers makkelijker en een eigenaar / hacker heeft er meer werk aan.

 

Mlvdburg

 

Misschien maakt de eigenaar / hacker dan ook wel een programmaatje...

Hoor ik nou programmaatje? :thumbup:

 

Hacken lijkt mij ook sterk. Met de snelheid waarmee GC.com laadt ben je wel een jaartje bezig een Brute force attack uit te voeren. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat ik die caches nog niet heb gedaan, misschien kan iemand een programmatje schijven als er een log verwijderd wordt dat hij automatisch wordt herplaatst.

Is voor de geocachers makkelijker en een eigenaar / hacker heeft er meer werk aan.

 

Mlvdburg

 

Misschien maakt de eigenaar / hacker dan ook wel een programmaatje...

Hoor ik nou programmaatje? :thumbup:

 

Hacken lijkt mij ook sterk. Met de snelheid waarmee GC.com laadt ben je wel een jaartje bezig een Brute force attack uit te voeren. :thumbup:

Mag ik even de zaak wat nuanceren?

 

Misschien is het allemaal om ons 'onwetende gebruikers' de stuipen op het lijf te jagen, maar vorige maand werd ik getrakteerd op een trainingsochtend op het werk hoe je informatie vertrouwelijk moet houden.

 

Niet zonder meer een e-mail openen bijvoorbeeld. Ze hadden het toen ook over spyware (spionage programmatuur) en dat men soms zelfs stiekum een programmaatje installeert waarmee men bijvoorbeel toetsaanslagen kan registreren. Het schijnt misbruikt te worden om een inlogcode te achterhalen.

 

Afijn. Het komt mij - net als deze geschiedenis - erg kafkaësk :thumbup: over.

 

Mij is duidelijk geworden dat men voorzichtig moet zijn voordat men het beschuldigende vingertje opsteekt.

 

Onze Kruimeldief heeft een aardige verzameling wijsheden. Misschien heeft hij deze al:

Liegt de leugenaar als hij zegt dat hij liegt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat ze aan het doen zijn, maar het is allemaal wel aardig vaag.

 

Allereerst schrijven ze dus dat ze niet kunnen inloggen en toch posten ze hun notes. Dat is dus iets wat onmogelijk is.

 

<knip>

 

Dat ze niet in hun account kunnen komen is onzin, als ze kunnen posten, zitten ze in hun account :thumbup:

 

Stel je hebt 2 pc's, allebei met een lopende sessie. Op de ene zit de 'boosdoener' logs te verwijderen en het password te wijzigen. Op de andere de goedwillende persoon. Deze laatste kan dan nog wel een note plaatsen, maar geen wijzigingen in hun account aanbrengen, want daar is het actuele password voor nodig...

Niet absoluut onmogelijk lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfff wat een gedoe en wat een verhaal. Als er een hacker aan het werk is (geweest) waarom dan juist alleen die gebruiker?

Vooralsnog zie ik het voordeel van het nog niet gedaan hebben van deze caches ('zo heeft elk nadeel zijn voordeel'......).

iig erg vervelend allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..... maar in ieder geval, als iemand een logje mist en het graag teruggeplaatst wil hebben, mail me maar en ik zet het terug en wel zo dat het niet gedeleted kan worden. :lol1:

Waarom wil je van iedereen die zijn log kwijt is een mailtje? Het lijkt me duidelijk dat iedereen die hier gereageerd heeft en zijn log kwijt is hem terug wil :thumbup:

Is het misschien zo dat je te weinig post krijgt, iets wat ik me niet kan voorstellen :thumbup: Wij hebben je al meerdere malen gemaild maar krijgen zelden antwoord hetgeen ik wijt aan het feit dat je juist teveel mail krijgt en er geen tijd voor hebt :huh:

Ruud :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is wel iets vreemds aan de hand met deze cache.

 

Als ik hem aanklik, dan krijg ik een melding van mijn anti-virusprogramma.

Bij andere caches gebeurt dat niet.

 

Dit is de melding:

 

McAfee heeft een mogelijk niet-geautoriseerde wijziging op de computer gevonden.

 

Details

Naam van de SystemGuard: URL's voor Internet Explorer

Wijzigen: Register Gewijzigd

 

Meer informatie

Beschrijving van de SystemGuard: Hiermee wordt gecontroleerd op wijzigingen in de vooraf ingestelde URL's voor Internet Explorer om te voorkomen dat spyware of andere mogelijk ongewenste programma's uw browserinstellingen zonder uw toestemming wijzigen.

 

Proces: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

Procesnaam: Internet Explorer

Procespublicatie: Microsoft Corporation

Betrokken items: HKEY_USERS\S-1-5-21-3504111-4229369761-1964008938-1008\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\Window_Placement

 

Als u deze wijziging niet verwacht, raadt McAfee u aan deze wijziging te blokkeren. Als u deze wijziging verwacht, staat u deze toe.

 

Moet ik nu bang worden? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder verder commentaar een kopie van een log van de cachepagina van Onderweg-5. Overigens krijg ik niet de melding zoals Wilxxiii die krijgt:

 

 

 

 

February 15 by GPS Koeriers (4 found)

wat een vreslijk gedoe met die logjes, vreselijk voor de vinders warvan de logjes verwijderd zijn. maar zeker vreselijk zoals er hier commentaar geleverd wordt en vooral op dat forum!! wat een aanfluiting zeg! hier ben ik dus heel erg van geschrokken, zoals jullie je eigen hobby tot flut volkssport degraderen, dat doe je toch niet? als je zo negatief bent, zoek dan eens een andere bezigheid op. nogmaals: dit is niet vanaf onze pc gebeurd. inloggen op de pagina lukte trouwens wel, maar niet dat forum, omdat we gmail hebben en dat wordt daar niet toegestaan. ook al zoiets raars! we konden dus gisteren niet reageren, maar hebben we wel het nodige gelezen, dus vandaar maar even hier een reaktie. misschien dat iemand het in forum kan plaatsen, omdat gratis email adressen verboden zijn. eigenlijk ook wel heel zielig voor de vinders dat ze in file de caches konden bezoeken en dan net dat ene puntje afgepakt wordt door iemand die in ons account is gekomen. dat mensen daar zo'n drama van kunnen maken, echt niet te begrijpen. wij wilden wat vaker gaan cashen maar door wat er gebeurd is hebben we daar wel heel erg ons twijfels over gekregen. gelukkig hebben we maar een geleend gpsje, dus niks gekocht en dat zullen we nu zeker niet gaan doen. een hobby of sport is leuk maar niet mensen elkaar zo onheus bejegenen, waar zijn jullie dan mee bezig. zo dat moest er even uit en het lucht wel op, ik hoop dat dit blijft staan en anders maar niet.

Petra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en nu dit

February 15 by GPS Koeriers (4 found)

wat een vreslijk gedoe met die logjes, vreselijk voor de vinders warvan de logjes verwijderd zijn. maar zeker vreselijk zoals er hier commentaar geleverd wordt en vooral op dat forum!! wat een aanfluiting zeg! hier ben ik dus heel erg van geschrokken, zoals jullie je eigen hobby tot flut volkssport degraderen, dat doe je toch niet? als je zo negatief bent, zoek dan eens een andere bezigheid op. nogmaals: dit is niet vanaf onze pc gebeurd. inloggen op de pagina lukte trouwens wel, maar niet dat forum, omdat we gmail hebben en dat wordt daar niet toegestaan. ook al zoiets raars! we konden dus gisteren niet reageren, maar hebben we wel het nodige gelezen, dus vandaar maar even hier een reaktie. misschien dat iemand het in forum kan plaatsen, omdat gratis email adressen verboden zijn. eigenlijk ook wel heel zielig voor de vinders dat ze in file de caches konden bezoeken en dan net dat ene puntje afgepakt wordt door iemand die in ons account is gekomen. dat mensen daar zo'n drama van kunnen maken, echt niet te begrijpen. wij wilden wat vaker gaan cashen maar door wat er gebeurd is hebben we daar wel heel erg ons twijfels over gekregen. gelukkig hebben we maar een geleend gpsje, dus niks gekocht en dat zullen we nu zeker niet gaan doen. een hobby of sport is leuk maar niet mensen elkaar zo onheus bejegenen, waar zijn jullie dan mee bezig. zo dat moest er even uit en het lucht wel op, ik hoop dat dit blijft staan en anders maar niet.

 

Petra

[view this log on a separate page]

 

Grappig....... ik geloof niet dat ik nog snap waar het om gaat....

 

oja gepubliceerd by nr 5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is wel iets vreemds aan de hand met deze cache.

 

Als ik hem aanklik, dan krijg ik een melding van mijn anti-virusprogramma.

Bij andere caches gebeurt dat niet.

 

Dit is de melding:

 

McAfee heeft een mogelijk niet-geautoriseerde wijziging op de computer gevonden.

 

Details

Naam van de SystemGuard: URL's voor Internet Explorer

Wijzigen: Register Gewijzigd

 

Meer informatie

Beschrijving van de SystemGuard: Hiermee wordt gecontroleerd op wijzigingen in de vooraf ingestelde URL's voor Internet Explorer om te voorkomen dat spyware of andere mogelijk ongewenste programma's uw browserinstellingen zonder uw toestemming wijzigen.

 

Proces: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

Procesnaam: Internet Explorer

Procespublicatie: Microsoft Corporation

Betrokken items: HKEY_USERS\S-1-5-21-3504111-4229369761-1964008938-1008\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\Window_Placement

 

Als u deze wijziging niet verwacht, raadt McAfee u aan deze wijziging te blokkeren. Als u deze wijziging verwacht, staat u deze toe.

 

Moet ik nu bang worden? :thumbup:

 

 

Ik heb de URL door wat scanners gehaald maar er is niets mis mee ook niet met de source van de page, er staan geen rare verwijzingen in. Echter je weet maar nooit :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is wel iets vreemds aan de hand met deze cache.

 

Als ik hem aanklik, dan krijg ik een melding van mijn anti-virusprogramma.

Bij andere caches gebeurt dat niet.

 

Dit is de melding:

 

McAfee heeft een mogelijk niet-geautoriseerde wijziging op de computer gevonden.

 

Details

Naam van de SystemGuard: URL's voor Internet Explorer

Wijzigen: Register Gewijzigd

 

Meer informatie

Beschrijving van de SystemGuard: Hiermee wordt gecontroleerd op wijzigingen in de vooraf ingestelde URL's voor Internet Explorer om te voorkomen dat spyware of andere mogelijk ongewenste programma's uw browserinstellingen zonder uw toestemming wijzigen.

 

Proces: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

Procesnaam: Internet Explorer

Procespublicatie: Microsoft Corporation

Betrokken items: HKEY_USERS\S-1-5-21-3504111-4229369761-1964008938-1008\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\Window_Placement

 

Als u deze wijziging niet verwacht, raadt McAfee u aan deze wijziging te blokkeren. Als u deze wijziging verwacht, staat u deze toe.

 

Moet ik nu bang worden? :thumbup:

Ik heb even mijn handige vriendje (die is goed met computers!) gevraagd wat dit wil zeggen. Hij komt terug met het volgende:

 

Het is een instelling in het register van Windows die de locatie aangeeft waar Windows het venster op het scherm moet plaatsen bij het starten van een applicatie of het openen van een nieuw venster.

 

Bij IE7 kan het openen van een nieuw tabblad dit effect veroorzaken. Het schijnt soms ook voor te komen bij IE6.

 

Feit is dat elke wijziging in het Windows register als verdacht moet worden bestempeld. Het is dus zaak dat de beheerders eens kritisch kijken of de webpagina van de bewuste cache pagina kosjer is. Hij denkt aan een scriptje om de boel een beetje te verstjeren.

 

Het kan ook zijn dat onze coyote een probje heeft met malicieuze code die zich op zijn computer heeft genesteld.

 

Einde citaat 'Handige vriendje'. Hij geeft aan dat zonder inzicht en kennis van het systeem het moeilijk is om een uitspraak te doen. Deze uitspraak is dus onder reserve van alle voorbehouden en rechten :thumbup:

 

P.S. Volgens mij leest mijn handige vriendje te veel licenties.

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...