Spring naar bijdragen

Statistieken en DHZ


kalkendotters

Aanbevolen berichten

Had dit al een paar dagen geleden gedaan, omdat je toch mensen ziet die er al vele gevonden hadden.

Ook door de uitleg maar gestopt.

 

HH : Is het misschien een idee om de link of pagina van de corigeer logs tijdelijk weg te halen, zodat mensen die het niet weten ook de database vertragen.

 

Bedankt dat jullie er zoveel tijd in steken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

HH : Is het misschien een idee om de link of pagina van de corigeer logs tijdelijk weg te halen, zodat mensen die het niet weten ook de database vertragen.

 

Vind ik een prima idee. Gooi maar een weekje dicht!

 

Mijn "founds" waren gezakt van 406 naar 397. Inmiddels is het aantal weer opgeklommen naar 399 zonder dat ik daar iets aan gedaan heb. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HH : Is het misschien een idee om de link of pagina van de corigeer logs tijdelijk weg te halen, zodat mensen die het niet weten ook de database vertragen.

 

Vind ik een prima idee. Gooi maar een weekje dicht!

 

Hmmm, zal niet zo nodig zijn. Zeker nu het gezegd is en het duidelijk is, zal het aantal aanvragen afnemen. Ik controleer dat van tijd tot tijd wel hoor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit moment mis ik nog de volgende caches in de lijst, die ik allemaal heb aangevraagd bij de DHZ:

Missing (27): GCNRGT GCM821 GCEA7F GC226B GCJ4NR GCT8P7 GCAC6C GCTDYA GCKHEV GCKRAD GCW1HM GCWZV0 GC1372 GCXR8Y GCJ5H5 GCYHMN GCHPZA GCTD8G GCKEAP GCMP1R GCTE6G GCT5P6 GCRP1Y GCTGD1 GCHYDK GCP4WF GCP7M9

 

Vraagje: als ik een DHZ aanvraag voor een cache worden dan alle logjes voor die cache opnieuw bekeken? zodat deze bv ook meteen gecorrigeerd is voor bv SN@g ?

je zou ze nu niet meer mogen missen; ze zijn allemaal handmatig verwerkt. Niet alleen voor Kalkendotters, maar ook voor SN@G (zelfs voor SN@G :lol: ) en alle anderen.

 

De andere WP's in opvolgende postjes pak ik vanavond verder op. Nu eerst Levensweg doen met mijn zoon :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nog lastig vind is de controle welke Caches ik gedaan heb en niet op de lijst van GC.NL staan volgens mij was daar een handig tooltje voor maar ik weet niet meer waar?

 

Zelf al gevonden. Hier

 

Maar dat werkt niet meer.

bewerkt door Jurgen & Co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit moment mis ik nog de volgende caches in de lijst, die ik allemaal heb aangevraagd bij de DHZ:

Missing (27): GCNRGT GCM821 GCEA7F GC226B GCJ4NR GCT8P7 GCAC6C GCTDYA GCKHEV GCKRAD GCW1HM GCWZV0 GC1372 GCXR8Y GCJ5H5 GCYHMN GCHPZA GCTD8G GCKEAP GCMP1R GCTE6G GCT5P6 GCRP1Y GCTGD1 GCHYDK GCP4WF GCP7M9

 

Vraagje: als ik een DHZ aanvraag voor een cache worden dan alle logjes voor die cache opnieuw bekeken? zodat deze bv ook meteen gecorrigeerd is voor bv SN@g ?

je zou ze nu niet meer mogen missen; ze zijn allemaal handmatig verwerkt. Niet alleen voor Kalkendotters, maar ook voor SN@G (zelfs voor SN@G :lol: ) en alle anderen.

 

De andere WP's in opvolgende postjes pak ik vanavond verder op. Nu eerst Levensweg doen met mijn zoon :yes:

 

Ik wacht geduldig op wat gaat gebeuren. Alles wat al in het vat zit, verzuurt niet zomaar. :lol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Missing Extra: (2): GCK8EE GCR0FD

Extra: staat wel op.NL maar niet op .com: zijn caches die unpublished zijn

 

Dat deze wel op gc.nl te zien zijn is fout. Misschien staan ze nog ergens in een of ander cachegeheugen of opgeslagen als file.

 

Zowel op gocaching.com als op geocaching.nl zou je hetzelfde moeten zien, namelijk dat de cache "nog" niet gepubliceerd is. Eigenlijk zou er gewoon botweg moeten staan dat deze bestaande cache teruggetrokken is door geocaching.com met uiteenlopende redenen. Een reden kan zijn dat de cache weer opnieuw aangemaakt en daarna gereviewed wordt door een van de reviewers. Een ander reden kan zijn dat de cache teruggehaald is omdat de eigenaar/beheerder van het gebied waar de cache ligt bezwaar heeft gemaakt tegen de cache om diverse redenen.

 

Iedereen die de caches GCK8EE en GCR0FD ergens in hun GSAK hebben staan, zullen de gegevens van de caches kunnen inzien. Dit zijn oude gegevens uit de tijd dat de cache er nog was.

 

Dit waren dus bestaande caches, die door een van de reviewers van geocaching.com teruggehaald zijn uit het bestand. Ze zijn retracted, ze doen niet meer mee, ze bestaan (in ieder geval tot nader order) niet meer. Hetzelfde principe als gearchiveerd, met die verschil dat ze niet meer te zien zijn buiten de eigenaar van deze caches en de reviewers van geocaching.com om.

Ik heb een van beide even bekeken en het is een geadopteerde die met toestemming van de reviewer omgebouwd wordt door de eigenaar en na het ter review aanbieden weer opnieuw als een nieuwe cache gereviewed wordt, met die verschil dat de oude found it logjes van voor de adoptie, blijven bestaan.

 

De found it logjes zijn immers verbonden met je statistieken. immers, bij een volledige verwijdering van een geocache uit de database van geocaching.com zouden ook de found it logjes verdwijnen en iedereen die de cache gevonden heeft zou dan een puntje minder hebben in zijn totaalscore. En dat zou oorlog betekenen voor een puntjesjager.

 

Trouwens, beide caches zijn op geocaching.com "zichtbaar' als GCnummer met het verhaal dat ze nog niet gepubliceerd zijn. Dat is dus een standaard bericht. De cache bestaat in eerste instantie niet meer.

 

Dat deze caches dus niet te zien zijn en niet terug te halen zijn en niet te repareren zijn via DHZ is logisch. Wat er niet is, is niet te repareren. Deze caches bestaan dus tot nader order niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan moet SN@G ze zelf maar even inkloppen:

Missing (23): GCMTAD GCPYKM GCPYKQ GCEAB0 GCHRV5 GCAC6C GCN8NJ GCN8NK GCHQRV GCNEYV GCRQCE GCVQG3 GCMQFN GCW84R GCK77B GCXQM1 GCXNX1 GCNX62 GCNY1V GCZ34C GCZK18 GCTZ3E GCZG43 Extra: (2): GCK8EE GCR0FD Datum: (6): GCHNRX GCG9J7 GCG9JE GCKFD8 GCW33A GCZ279

Missing: staat niet op .NL

Extra: staat wel op.NL maar niet op .com: zijn caches die unpublished zijn

Datum: logdatum op NL en COM niet gelijk

SN@G vraagt alleen domme vragen. Dus heb ik ze maar voor hem weggetikt :lol:

Bovenstaande, behalve de extra 2, zijn weggewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is de lijst:

Missing (24): GCAC6C GCTDYA GCKHEV GCT8P7 GCEAB0 GCW1HM GCM821 GC1372 GC226B GCJA1D GCWZV0 GC7D04 GCXR8Y GC6D43 GCJ4NR GCHRV5 GCYZGX GCKRAD GCRF36 GCTATG GCN0NR

GCYA9D GCYCYF GCVQZN

Ook weggewerkt. Kan natuurlijk nog zijn dat je een logje mist, maar ze zijn allemaal wel weer bekend bij gc.nl.

TOP :lol: al missen we er nog 7 ,maar gaat de goeiekant op Thnx

bewerkt door Polmske
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is mijn lijstje van ontbrekende founds waarvan ik weet dat ik ze mis en die wel bekend zijn bij geocaching.nl

 

GCNW5G, GCJ690, GCT3K1, GCXFYY, GCBB12, GCHQRV, GCH6Q9, GCM1CA, GCRW16, GCT11X, GCMDD3, GCXPAW, GCPAZ1, GCNY0E, GCGQGB, GCZ53J, GCZ4HA, GCZJN5, GCN3Z6, GCMQP9, GCN2JK, GCGCPW, GCD4D9, GCP666, GCP68V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar ik heb begrepen is alles het snelst verholpen als we met z'n allen juist niet iedere missend found in DHZ invoeren. Ik wacht dan ook rustig af. :lol:

 

Aan de andere kant heb ik ook niet veel zin om de hele lijst handmatig te vergelijken om te kijken welke ik nu eigenlijk mis. Heeft iemand daar een of ander tooltje voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...