Spring naar bijdragen

Cache kaarten met GoogleMaps


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

...overigens zie ik dat je nu een veel grotere kaart hebt. dus niet alleen nederland maar heel europa. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat de kaart niet mijn gevonden caches in frankrijk laat zien.

Weet je wat ik gisteren heb zitten doen? Eens even eenblik geworpen op Frankrijk. Daar liggen nog geen 1400 caches, dus die zouden best even meegenomen kunnen worden. Ik ken er namelijk al ruim 1000.....

 

was dit nou cinisch bedoeld ?? of komen de caches in frankrijk er echt bij te staan. ik heb geen idee hoe je die site gemaakt hebt en hoe het allemaal werkt hoor. vind het heel leuk dat er mensen zo belangeloos vrije tijd steken in het maken van die dingen. maar moet je elke cache handmatig in de website zetten of laad hij de gegevens van gc.com ?? want de caches die ik in de oude kaart in duitsland had staan zie ik ook niet meer (waren er maar 1 of 2 trouwens) maar frankrijk heb ik er afgelopen zomer 10 gevonden ofzo en als ik volgend jaar weer ga is het leuk als ik die er dan ook bij zie staan.

 

pas maar op dat de site niet te populair wordt :lol: straks komt heel europa op gc.nl om te kijken en te loggen. krijg je weer ruzie met je provider dat er teveel data verkeer gegenereerd wordt :angry:

bewerkt door gpscaching.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

was dit nou cinisch bedoeld ?? of komen de caches in frankrijk er echt bij te staan.

Ik geef toe, de laatste tijd ben ik idd af en toe wat cinisch, maar dit meen ik echt. De rede dat ze er nog niet bij zitten heeft te maken met de "oude kaarten". Dus ik moet wat gaan knutselen om dat draaiende te houden als Frankrijk meekomt. Die knutsel zal naar verwachting wel een snelheids winst(je) tot gevolg hebben.

 

pas maar op dat de site niet te populair wordt :( straks komt heel europa op gc.nl om te kijken en te loggen. krijg je weer ruzie met je provider dat er teveel data verkeer gegenereerd wordt :(

Het data verkeer heeft veel aandacht van mij. Door alle leuke speeltjes trekken we 60Gb per maand. Best wel een beetje veel. :thumbdown:

 

 

Hoe actueel is de "nieuwe" kaart? GCD9C Vissen - Pisces is sinds 7 november 2006 gereanimeerd, maar staat nog niet op de kaart, ook niet bij nieuw.

 

Wordt de kaart dagelijks bijgewerkt? Welke frequentie van bijwerken wordt gehanteerd?

De "nieuwe kaart" is exact zo actueel als de "oude kaart". Ze gebruiken namelijk dezelfde gegevens.

Er zit echter ergens een probleem met het snel detecteren van status overgangen. Van actief naar inactief is dat meestal niet zo'n probleem. Van inactief naar actief blijkbaar wel. Ik heb de betreffende cache een schop gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste ervaringen met de Googlemaps waren niet goed :crybaby: . Traag, vastlopen, etc :thumbdown: . Kortom wel een leuk idee maar met IE was het geen pretje om met de nieuwe kaarten te werken. Geef mij maar de oude.

Nu heb ik als browser FireFox geinstalleerd (op aanraden van jullie) en de nieuwe kaarten werken als een speer. Geen problemen met de traagheid en het vastlopen. :D

 

Rijntje, ondanks alle kritiek die je over je heen krijgt wil ik je toch een hele dikke pluim :( geven voor de vernieuwingen die je doorvoert op deze site.

 

Mijn petje af voor het geheel.

 

Mvg

 

:( Smeule

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige nadeel van de GoogleMaps kaarten is dat als je na het inzoomen een cache selekteert om deze nader te bekijken en daarna weer teruggaat, de map weer volledig uitgezoomd is.

Is het mogelijk om hier iets aan te doen? Dwz dat je teruggaat naar dezelfde zoomselektie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige nadeel van de GoogleMaps kaarten is dat als je na het inzoomen een cache selekteert om deze nader te bekijken en daarna weer teruggaat, de map weer volledig uitgezoomd is.

Is het mogelijk om hier iets aan te doen? Dwz dat je teruggaat naar dezelfde zoomselektie?

Volgens mij moet je toch eerst eens het draadje doorlezen voor je een vraag stelt. Hij is namelijk al verscheidene malen gesteld en beantwoord. En kijk sowieso maar eens bij "Handig gebruik tips".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis overigens nog een functionaliteit van de google-kaarten. Op de oude kaartjes kon je altijd zien of een nieuwe cache al gevonden was omdat er dan nog een wit ringetje om de gekleurde stip stond. Gaat er ook zoiets komen voor de nieuwe kaarten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe actueel is de "nieuwe" kaart? GCD9C Vissen - Pisces is sinds 7 november 2006 gereanimeerd, maar staat nog niet op de kaart, ook niet bij nieuw.

 

Wordt de kaart dagelijks bijgewerkt? Welke frequentie van bijwerken wordt gehanteerd?

Ach, wat kan jou vissen schelen? :( Staat toch nog disabled, is niet geplaatst en adoptie moet nog afgerond worden. Is trouwens wel de laatste van de zodiac die wij nog moeten hebben. Maar ja, iedere keer als we er tijd voor hebben is het ding disabled, gearchiveerd of weer tig kilometers verderop. Ik geloof dat de vissen nu voor de 4e keer een volledig nieuwe plek krijgen. Ze zijn in Drenthe begonnen met hun paaigedrag. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, wat kan jou vissen schelen? :thumbdown: Staat toch nog disabled, is niet geplaatst en adoptie moet nog afgerond worden.

 

In mijn PQ stond ie niet disabled en vandaag heb ik hem dan ook gevonden. Geen aanrader voor kleine kinderen om eerlijk te zijn en stevige schoenen is wel handig. Leuk avontuurlijk ist ie wel.

 

7 november weer actief geworden zie ik net.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis overigens nog een functionaliteit van de google-kaarten. Op de oude kaartjes kon je altijd zien of een nieuwe cache al gevonden was omdat er dan nog een wit ringetje om de gekleurde stip stond. Gaat er ook zoiets komen voor de nieuwe kaarten?

Heel schrep opgemerkt. :(

 

Ik had gehoopt dat niemand het zou opmerken. Dat witte ringetje wordt namelijk via een truuk op de kaart gezet. Omdat GoogleMaps heel anders werkt gaat die truuk niet werken voor de nieuwe kaarten. Maar ja, hoe dan wel? :( Mogelijk een aparte kaart, maar dat zie ik wel als zwakte bod.

 

Maar ik ga de uitdaging aan. :thumbdown:

 

En uh, de instelling voor de cache beschrijving op gc.nl gaat terug komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe actueel is de "nieuwe" kaart? GCD9C Vissen - Pisces is sinds 7 november 2006 gereanimeerd, maar staat nog niet op de kaart, ook niet bij nieuw.

 

Wordt de kaart dagelijks bijgewerkt? Welke frequentie van bijwerken wordt gehanteerd?

De "nieuwe kaart" is exact zo actueel als de "oude kaart". Ze gebruiken namelijk dezelfde gegevens.

Er zit echter ergens een probleem met het snel detecteren van status overgangen. Van actief naar inactief is dat meestal niet zo'n probleem. Van inactief naar actief blijkbaar wel. Ik heb de betreffende cache een schop gegeven.

Wordt actief/inactief/archief ook bijgewerkt als een DHZ refresh van de cache wordt aangevraagd ?

Zo ja, dan kan ik mijn programmatje jouw programmatje wel een schopje geven als de resultaten niet helemaal correct lijken.

 

Ik mis overigens nog een functionaliteit van de google-kaarten. Op de oude kaartjes kon je altijd zien of een nieuwe cache al gevonden was omdat er dan nog een wit ringetje om de gekleurde stip stond. Gaat er ook zoiets komen voor de nieuwe kaarten?

Ik had gehoopt dat niemand het zou opmerken. Dat witte ringetje wordt namelijk via een truuk op de kaart gezet. Omdat GoogleMaps heel anders werkt gaat die truuk niet werken voor de nieuwe kaarten. Maar ja, hoe dan wel? :thumbup: Mogelijk een aparte kaart, maar dat zie ik wel als zwakte bod.

Je zou voor de nog niet gevonden een nieuw pinnetje kunnen gebruiken die bv vierkant is, valt lekker op.

Of gewoon een wit randje tekenen binnen de huidige prikkers, en als tweede set markers laden. De juiste marker kiezen zal voor jou niet echt een probleem zijn. (toch?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel goed initiatief. Als de snelheidsproblemen met IE zijn opgelost en de caches up to date zijn dan wordt dit een hele verbetering :thumbup:

 

Reintje, veel succes met deze uitdaging!

Maak je niet teveel illusies: Ik ga aan de problemen met IE niets doen. En het up to date zijn van de caches is op de oude kaarten hetzelfde probleem.

 

Wordt actief/inactief/archief ook bijgewerkt als een DHZ refresh van de cache wordt aangevraagd ?

Zo ja, dan kan ik mijn programmatje jouw programmatje wel een schopje geven als de resultaten niet helemaal correct lijken.

Van actief naar inactief wel. Van inactief naar actief niet. Ik moet eens naar het mechanisme kijken. Dat lijkt me handiger dan een losse oplossing te gebruiken. En ach, op die fout na die je een paar maanden geleden hebt aangetoond gaat het best wel redelijk. Toevallig dat het nu met Vissen weer speelt.

 

Je zou voor de nog niet gevonden een nieuw pinnetje kunnen gebruiken die bv vierkant is, valt lekker op.

Of gewoon een wit randje tekenen binnen de huidige prikkers, en als tweede set markers laden. De juiste marker kiezen zal voor jou niet echt een probleem zijn. (toch?)

Zo iets ben ik ook van plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kruimel: volgens mij moeten jou kaarten hoognodig gerefreshed worden ;)

VISSEN zwemt allang weer :thumbup: . Maar dat wist je toch al?

het gaat me soms iets te snel :crybaby:

 

7 november uit het archief gehaald, en daarna is de adoptie aangevraagd, cachepagina veranderd en cache geplaatst. Als dan sowieso de 8e alles al afgerond is, dan is dat zo snel dat ik dus even achter liep.

Maar beter zo dan andersom. Het is de enige zodiac die we nog moeten hebben.

 

Logisch dat met die snelheid het ook nog niet te zien was op de kaart :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...