Spring naar bijdragen

Cache kaarten met GoogleMaps


Aanbevolen berichten

zit nog elke keer te hopen of mijn gevonden caches in frankrijk er al instaan :lol1: en of de oostgrens al een kleine 600 km naar het oosten is verschoven zodat een heeeeeeeel groot stuk van duitsland er ook op staat...

Je franse logs zijn al bekend, maar je kunt ze nog niet allemaal zien. Allemaal, omdat ik het weergeven van de caches in Frankrijk een zetje heb gegeven. Daar is "het systeem" nu lekker druk mee. Had het maar geen "systeem" moeten worden. ;)

 

De oostgrens is nog niet aangepast. Dat heeft te maken met het grote aantal caches bij onze oosterburen. Dat gaat performance gevolgen hebben en die moet ik dan eerst een beetje elimineren.

 

Als gevolg van deze operatie is het mogelijk dat de weergave van de kaart met inactieve caches soms wat problemen oplevert als je zuidelijker gaat kijken. Maar dat komt (uiteraard) automatisch goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wel bekent met google earth en die werkt prima, maar googlemaps............nog niet echt gebruikt.

We maken nog steeds gebruik van de oude kaart. Je raakt er aan gewent he :D

Maar zodra ik er achter ben hoe je die googlemaps kaart te voorschijn kan krijgen, zal ik het zekers eens proberen. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ziet er inderdaad fraai uit. Groot voordeel vind ik dat je meteen een indruk van het gebied krijgt!

Heeft Rein enig idee of een verdere ontwikkeling het mogelijk zal maken dat het wel met een normale snelheid gebruikt kan worden? En hoe lang moeten we daar dan op wachten?

bewerkt door Buteo66
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ziet er inderdaad fraai uit. Groot voordeel vind ik dat je meteen een indruk van het gebied krijgt!

Heeft Rein enig idee of een verdere ontwikkeling het mogelijk zal maken dat het wel met een normale snelheid gebruikt kan worden? En hoe lang moeten we daar dan op wachten?

 

De snelheid van de GoogleMaps karten heeft niet veel te maken met de snelheid van je internet verbinding. Het heeft voornamelijk te maken met de snelheid van je PC en de gebruikte browser. FireFox is aanzienlijk sneller dat IE. Verder staan er wat tips op de pagina om aan te geven hoe je de performance kunt verhogen.

Voor de rest is het een nieuwe PC vragen voor Sinterklaas.

 

Je weet dus wat je aan de Sint moet vragen ... :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reintje:

 

Het geval wil dat ik, op het werk, verplicht achter een proxy zit. Notabene eentje met een wachtwoord.

Opvallend is dan ook, dat ik op het werk NIET instaat ben om deze kaarten te bekijken. Nou ja... ik mis de layer met de cacheballonnen. Ik krijg de kaart zelf wel te zijn, maar hij blijft hangen in "Laden gegevens"

Thuis (is directe internet toegang) gaat het wel goed.

 

Of het aan de proxy ligt is vrijwel zeker, maar of het met het wachtwoord te maken heeft, daar ben ik niet zeker van. Ik ben volgende week op een plek waar ook via een proxy gewerkt wordt, maar dan een zonder wachtwoord. Ik zal daar eens kijken of dat verschil maakt.

 

Ik ga nog even zitten pielen om te kijken of er iets aan te doen is vanaf hier......

.

.

.

.

.

overigens.... met www.casabobo.nl gaat het hier (achter de proxy met wachtwoord) trouwens wel goed.

Of maken zij gebruik van een heel andere techniek om maps te embedden?

Ik heb me (nog) niet verdiept in de GoogleMaps API.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt werkpaarden en sierpaarden :)

 

Tja... het is op mijn werk altijd hollen of stil staan. Zo ben ik druk aan het programmeren om nieuwe requirments in een groot computer programma te stoppen. En zo zit ik even uit mijn neus te eten omdat er geen fouten worden gevonden door de testers. Maar goed ook. Dan lever ik mijn werk tenminste goed af :D

Normaal ga ik ook altijd de documentatie aan zitten passen, maar dat was voor deze release slechts heel minimaal.

 

oh... bacj to the point...

Achter een open proxy gaat het ook mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit draadje kwam naar voren dat er een groot verschil in snelheid zat in het gebruik van de kaarten met Internet Explorer en FireFox. Omdat de kaart in IE6 bij mij niet zo snel werkte, gebruikte ik daarvoor Mozilla. Dat werkte prima.

Sinds gisteren heb ik IE7, en zo op het eerste gezicht lijkt de snelheid van de kaarten daarin een stuk beter. Daarnaast (al wil ik geen reclame maken) heeft deze nieuwe Internet Explorer een aantal functies die ik voorheen miste, zoals tabbladen. Het lijkt wel een Microsoft-kopie van Mozilla/FireFox!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb zonet een hele tijd zitten "zoeken" naar een paar caches in de omgeving van rotterdam dmv het inzoomen op de google maps kaart, na lang wachten eindelijk het stukje kaart in beeld waar ik wilde kijken, ik klik op een "bolletje" om de cache details te bekijken. tot nu toe nog allemaal perfect in wil weer terug kijken naar de kaart om meer caches te zien, staat de kaart weer op mijn persoonlijk ingetselde gedeelt van nederland.

kan ik dus weer helemaal gaan zoeken en inzoomen in omgeving rotterdam, volgens mij is dit simpel op te lossen daar de cache details in een nieuw venster te laten openen.

 

misschien een optie of doe ik iets verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb zonet een hele tijd zitten "zoeken" naar een paar caches in de omgeving van rotterdam dmv het inzoomen op de google maps kaart, na lang wachten eindelijk het stukje kaart in beeld waar ik wilde kijken, ik klik op een "bolletje" om de cache details te bekijken. tot nu toe nog allemaal perfect in wil weer terug kijken naar de kaart om meer caches te zien, staat de kaart weer op mijn persoonlijk ingetselde gedeelt van nederland.

kan ik dus weer helemaal gaan zoeken en inzoomen in omgeving rotterdam, volgens mij is dit simpel op te lossen daar de cache details in een nieuw venster te laten openen.

 

misschien een optie of doe ik iets verkeerd.

Kijk eens bij DHZ, browser voorkeur, site instellingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als wij bij browservoorkeuren aanklikken dat we de traditionele kaarten willen en daarna voorkeur opslaan dan nog moeten we dat na 2 dagen weer opnieuw instellen. Dat is al vanaf het begin van de google map. Is er een mogelijkheid om dat vast te zetten zodat we niet om de dag opnieuw moeten instellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als wij bij browservoorkeuren aanklikken dat we de traditionele kaarten willen en daarna voorkeur opslaan dan nog moeten we dat na 2 dagen weer opnieuw instellen. Dat is al vanaf het begin van de google map. Is er een mogelijkheid om dat vast te zetten zodat we niet om de dag opnieuw moeten instellen?

Waarschijnlijk door de cookies NIET weg te gooien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als wij bij browservoorkeuren aanklikken dat we de traditionele kaarten willen en daarna voorkeur opslaan dan nog moeten we dat na 2 dagen weer opnieuw instellen. Dat is al vanaf het begin van de google map. Is er een mogelijkheid om dat vast te zetten zodat we niet om de dag opnieuw moeten instellen?

Waarschijnlijk door de cookies NIET weg te gooien?

Dat is juist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...