Spring naar bijdragen

Cache kaarten met GoogleMaps


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Een tip: laat de kaart eerst helemaal laden voordat je gaat zoomen of pannen. Als je dat te snel doet, laadt hij de gegevens niet goed en zit je met een lege kaart.

 

nou ik laat de kaart helemaal laden maar zie nu in IE alleen maar de oude kaart en in FF zie ik alleen maar de nieuwe kaart zonder caches

 

EDIT: om de google kaarten te zien moet je schijnbaar ingelogd zijn op zowel geocaching.nl als op het forum. dat had ik in IE nog nooit gedaan maar nu zie ik daar wel de caches. in FF however: still nothing....

bewerkt door gpscaching.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tip: laat de kaart eerst helemaal laden voordat je gaat zoomen of pannen. Als je dat te snel doet, laadt hij de gegevens niet goed en zit je met een lege kaart.

 

EDIT: om de google kaarten te zien moet je schijnbaar ingelogd zijn op zowel geocaching.nl als op het forum. dat had ik in IE nog nooit gedaan maar nu zie ik daar wel de caches. in FF however: still nothing....

Zowel op geocaching.nl als op het forum moet je ingelogd zijn? Als je op het forum van geocaching.nl bent ingelogd, ben je ingelogd op geocaching.nl.

 

Voor wat de kaarten betreft en de caches.

 

IE laat gewoon de nieuwe kaart zien met caches. FireFox laat ook de nieuwe kaart zien, zonder caches.

 

Wat ik wel storend vind dat als je de overzichtkaart van Nederland oproept, daarbij invoert dat je alleen de caches wilt zien die je nog niet gevonden hebt, ik vanaf Zwolle naar boven schijnbaar zo goed als alles leeg heb gevist en voor de rest schiet het ook al aardig op. Dit geeft een vertekend beeld. Ik mis wel een paar duizend caches op de kaart. Dat er een paar niet zichtbaar zijn, ok, maar Noord Nederland schijnt er weer niet bij te horen.

 

Er is een optie om je voorkeur voor de oude kaart in te stellen. Die vind ik ondanks zijn vele puntjes wel aardig ovezichtelijker en betrouwbaarder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tip: laat de kaart eerst helemaal laden voordat je gaat zoomen of pannen. Als je dat te snel doet, laadt hij de gegevens niet goed en zit je met een lege kaart.

 

EDIT: om de google kaarten te zien moet je schijnbaar ingelogd zijn op zowel geocaching.nl als op het forum. dat had ik in IE nog nooit gedaan maar nu zie ik daar wel de caches. in FF however: still nothing....

Zowel op geocaching.nl als op het forum moet je ingelogd zijn? Als je op het forum van geocaching.nl bent ingelogd, ben je ingelogd op geocaching.nl.

 

Voor wat de kaarten betreft en de caches.

 

IE laat gewoon de nieuwe kaart zien met caches. FireFox laat ook de nieuwe kaart zien, zonder caches.

 

Wat ik wel storend vind dat als je de overzichtkaart van Nederland oproept, daarbij invoert dat je alleen de caches wilt zien die je nog niet gevonden hebt, ik vanaf Zwolle naar boven schijnbaar zo goed als alles leeg heb gevist en voor de rest schiet het ook al aardig op. Dit geeft een vertekend beeld. Ik mis wel een paar duizend caches op de kaart. Dat er een paar niet zichtbaar zijn, ok, maar Noord Nederland schijnt er weer niet bij te horen.

 

Er is een optie om je voorkeur voor de oude kaart in te stellen. Die vind ik ondanks zijn vele puntjes wel aardig ovezichtelijker en betrouwbaarder.

 

ja ik moet 2 keer inloggen. 1 keer op het forum en nog een keer apart op een inlogscherm maar misschien is dat geocaching.com e.e.a. zit zo in elkaar verweven dat het soms lastig is om te zien waar je nou zit.

 

bottomline: ik moet 2 keer inloggen en zie in IE wel caches (traaaaaaaag) en in FF niets meer. (wel in de oude kaarten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 plaatjes van Drenthe, met dezelfde instellingen. Alle geocaches die ik niet gevonden heb.

 

De oude kaart laat dan zien:

 

oude.jpg

 

met de nieuwe kaart, met dezelfde instellingen, ben ik bijna klaar B)

 

 

nieuw.jpg

 

 

ja ik moet 2 keer inloggen. 1 keer op het forum en nog een keer apart op een inlogscherm maar misschien is dat geocaching.com e.e.a. zit zo in elkaar verweven dat het soms lastig is om te zien waar je nou zit.

 

bottomline: ik moet 2 keer inloggen en zie in IE wel caches (traaaaaaaag) en in FF niets meer. (wel in de oude kaarten)

Dat je moet inloggen op het forum is normaal. DHZ is (altijd al) verbonden aan je account op gc.nl

 

Dat je een 2e keer moet inloggen, waar dan ook, is mij totaal onbekend. Dat hoef ik nu ook niet. Vreemd dat je niet kunt zien bij wie je de 2e keer inlogt. Zo geweldig verweven is gc.com toch ook weer niet met gc.nl? En googlemaps heeft verder niets met een inlog van gc.com te maken.

Moet je voor de oude kaart ook 2x inloggen?

 

Verder laat IE dus wel de nieuwe kaart zien bij mij en de caches staan er redelijk snel op. Firefox laat zoals gezegd de kaart ook zien, maar geen enkele cache.

 

Mijn voorkeur is toch voor de oude kaart, dus die staat nu standaard op FF, dat ik toch voor 99,9% gebruik.

 

De afdruk hierboven van de nieuwe kaart, is vanuit IE.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik moet 2 keer inloggen. 1 keer op het forum en nog een keer apart op een inlogscherm maar misschien is dat geocaching.com e.e.a. zit zo in elkaar verweven dat het soms lastig is om te zien waar je nou zit.

 

Ik heb het even uitgeprobeerd door op een cache te klikken. Het klopt, je schijnt 2x in te moeten loggen. Ook al ben je op beide sites ingelogd, dan nog krijg je een melding.

 

Voor DHZ (kaarten) op geocaching.nl en voor de cachebeschrijving op geocaching.com. Achteraf misschien wel logisch nu. Immers, sinds een half jaar ongeveer kun je niet alle cachegegevens binnenhalen van geocaching.com, als je daar niet ingelogd bent.

Ik ben daar ook niet eerder achter gekomen, ik gebruik de kaartoptie eigenlijk nooit.

 

Maar ik zie in IE dus onderstaand schermpje, ook als ik al ingelogd ben bij Geocaching.com en deze is wat mij betreft wel duidelijk bij wie je nu allemaal ingelogd moet zijn.

 

2xinlog.jpg

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee okay dat ik dus niet achterlijk aan het worden ben :thumbup:

 

maar dat ik dus geen caches zie in FF dat schijnt bij meer ineens het probleem te zijn begrijp ik. nou maar rustig ff afwachten dan tot meneer de vos dit leest en het kan oplossen....

bewerkt door gpscaching.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 x inloggen :eek: .

 

Ik hoef voor de cachebeschrijving niet in te loggen. Ik blijf waarschuijnlijk ingelogd staan bij zowel .nl als bij .com.

 

Ik herken dit probleem dus niet en vindt de nieuwe kaarten dus ideaal :thumbup: .

 

 

afgezien van het feit dat de kaarten ideaal zijn en het inloggen niet met elkaar te maken hebben:

 

verwijder je cookies eens en je historie en probeer dan nog eens je persoonlijke kaarten te zien of te loggen... dan moet je opnieuw inloggen (2x) of als je je pc opnieuw geinstaleerd hebt. of op een pc werkt bij iemand anders.. etc. etc.

 

maar dat inloggen heeft overigens niets met de nieuwe kaarten te maken waar het nu even om ging is dat er in FireFox geen caches op de kaart verschijnen (ook niet als je hem netjes laat laden voor je inzoomd)

bewerkt door gpscaching.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 x inloggen :eek: .

 

Ik hoef voor de cachebeschrijving niet in te loggen. Ik blijf waarschuijnlijk ingelogd staan bij zowel .nl als bij .com.

 

Ik herken dit probleem dus niet en vindt de nieuwe kaarten dus ideaal :thumbup: .

Nee, dat klopt niet helemaal Henk,

 

Ik ben altijd ingelogd op geocaching.nl en bij geocaching.com.

 

Als ik vanuit IE op de nieuwe kaart een cache aanklik, dan krijg ik dus onderstaand plaatje te zien. Als ik op Yes klik, dan wordt de cachebeschrijving ingeladen. Dit is dus als ik ingelogd ben.

 

2xinlog.jpg

 

De nieuwe kaarten zijn misschien ideaal maar doen het niet in FF.

 

Verder vind ik het vreemd dat het, ook met iets meer inzoomen, niet meteen alles laat zien zoals op de oude kaart wel het geval was. Ik kan me niet voorstellen dat dit de opzet is.

 

Als ik op een overzicht van alle niet door mij gevonden caches klik, dan verwacht ik een overzicht die ook alle niet gevonden caches laat zien, ook al is het hutjemudje vol op de kaart.

 

Zie een paar berichten terug de screenshotjes van mij van het overzichtkaart. Dezelfde instellingen.

 

Stel ik zou in Limburg wonen, ik plan een ritje naar het Noorden. Als ik dan op de overzichtkaar kijk naar Drenthe en ik klik aan dat ik alle caches wil zien die ik niet gedaan heb, zou ik met de nieuwe kaart echt niet naar Drenthe afteizen. De oude kaart geeft ineens tig x meer caches te zien en zou wel een reden zijn om de reis te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verwijder je cookies eens en je historie en probeer dan nog eens je persoonlijke kaarten te zien of te loggen... dan moet je opnieuw inloggen (2x) of als je je pc opnieuw geinstaleerd hebt. of op een pc werkt bij iemand anders.. etc. etc.

Ik neem aan dat je dat bij jezelf ook al geprobeerd hebt: cookies verwijderen en dergelijke. Dan bedoel ik dus voor FF. Ik herken namelijk de problemen helemaal niet. En dat je alle caches in Nederland al gevonden hebt, lijkt me ook niet de reden. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 plaatjes van Drenthe, met dezelfde instellingen. Alle geocaches die ik niet gevonden heb.

***************knip****************

Hier zijn twee plaatjes zoals ik ze zie (mijn not founds). Eerste is volgens mij op jouw zoom niveau en het tweede is één niveau dieper ingezoomd.

 

Kaart1.gif

Kaart2.gif

 

Zoals je ziet, staan alle caches er wel zo'n beetje op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

verwijder je cookies eens en je historie en probeer dan nog eens je persoonlijke kaarten te zien of te loggen... dan moet je opnieuw inloggen (2x) of als je je pc opnieuw geinstaleerd hebt. of op een pc werkt bij iemand anders.. etc. etc.

Ik neem aan dat je dat bij jezelf ook al geprobeerd hebt: cookies verwijderen en dergelijke. Dan bedoel ik dus voor FF. Ik herken namelijk de problemen helemaal niet. En dat je alle caches in Nederland al gevonden hebt, lijkt me ook niet de reden. :thumbup:

 

er gaan hier twee dingen langs elkaar heen. daarom is dat ON TOPIC blijven zo belangrijk :eek:

er kwam even tussendoor dat je 2 keer moet inloggen om volledige functionaliteit te hebben van de websites. dat staat los van de kaarten in FF die het tot voor gisterenavond WEL deden en nu bij mij en bij kruimel niet meer.

 

ik kan ook wel screenshots gaan maken van hoe het er in FF uitziet op het moment bij mij maar ik denk dat de lezer genoeg fantasie heeft om zich een voorstelling te maken dat het er net zo uit ziet maar dan zonder de caches.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ruud:

 

Ik zie het, maar ik ga uit van een niet ingezoomde overzichtkaart. Als ik snel een ovezicht wil zien van Nederland zou ik niet in moeten zoomen.

Het zal wel aan mij liggen, zal wel iest van gewenning zijn.

 

@Haak: Ik heb sinds SP2 er is voor XP, sp2 op xp staan :thumbup: De melding van 2x inloggen heb ik pas ontdekt nadat er door iemand eerder over werd geklaagd. Nu ben ik, zoals ik al eerder schreef niet super representatief voor wat gebruik van de kaarten van DHZ betreft. Dat zal een paar keer per jaar zijn. Alhoewel ik wat ouder wordt, ben ik nog niet zo aan het aftakelen dat ik zo'n 2x inlogscherm me niet zou herinneren :eek:

 

Kan aan de versie van IE mankeren natuurlijk. In FF kan ik het niet testen omdat mijn FF de googlkaarten van DHZ wel laat zien, maar geen enkele cache en dus kan ik er dan ook niet op klikken.

 

Wel vreemd, want ik bekijk iedere additional waypoint die bij een cache staat altijd via googlemaps in FF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...