Spring naar bijdragen

Cache kaarten met GoogleMaps


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

2 x inloggen :blush: .

 

Ik hoef voor de cachebeschrijving niet in te loggen. Ik blijf waarschuijnlijk ingelogd staan bij zowel .nl als bij .com.

 

Ik herken dit probleem dus niet en vindt de nieuwe kaarten dus ideaal :thumbup: .

Nee, dat klopt niet helemaal Henk,

 

Ik ben altijd ingelogd op geocaching.nl en bij geocaching.com.

 

Als ik vanuit IE op de nieuwe kaart een cache aanklik, dan krijg ik dus onderstaand plaatje te zien. Als ik op Yes klik, dan wordt de cachebeschrijving ingeladen. Dit is dus als ik ingelogd ben.

 

2xinlog.jpg

 

De nieuwe kaarten zijn misschien ideaal maar doen het niet in FF.

Ik gebruik op mijn werk ( :eek: ) géén raampjesXP. IE versie 6.0.3790.0 levert geen enkel probleem op en thuis met FF2 ook geen enkel probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ruud:

 

Ik zie het, maar ik ga uit van een niet ingezoomde overzichtkaart. Als ik snel een ovezicht wil zien van Nederland zou ik niet in moeten zoomen.

Het zal wel aan mij liggen, zal wel iest van gewenning zijn.

 

@Haak: Ik heb sinds SP2 er is voor XP, sp2 op xp staan :eek: De melding van 2x inloggen heb ik pas ontdekt nadat er door iemand eerder over werd geklaagd. Nu ben ik, zoals ik al eerder schreef niet super representatief voor wat gebruik van de kaarten van DHZ betreft. Dat zal een paar keer per jaar zijn. Alhoewel ik wat ouder wordt, ben ik nog niet zo aan het aftakelen dat ik zo'n 2x inlogscherm me niet zou herinneren :blush:

 

Kan aan de versie van IE mankeren natuurlijk. In FF kan ik het niet testen omdat mijn FF de googlkaarten van DHZ wel laat zien, maar geen enkele cache en dus kan ik er dan ook niet op klikken.

 

Wel vreemd, want ik bekijk iedere additional waypoint die bij een cache staat altijd via googlemaps in FF.

Hoe je het ook bekijkt, dat venstertje is er echt eentje van het Windows XP sp 2 Beveiligingscentrum. Deze namelijk gebruikt dit schildicoontje zeer nadrukkelijk.

 

Groeten Kapitein Haak. :thumbup:

bewerkt door Kapitein Haak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik op mijn werk ( :thumbup: ) géén raampjesXP. IE versie 6.0.3790.0 levert geen enkel probleem op en thuis met FF2 ook geen enkel probleem.

Tja, maar ik ben niet op mijn werk :eek: En FF2 heb ik nog niet in gebruik. Ik heb begrepen dat een aantal van mijn reviewerscripts (nog) niet werken op FF2 dus blijf zo lang lekker bij de laatste update van FF1.5.

Maar met dezelfde FF1.5 heb ik via gc.com geen problemen met googlemaps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben altijd ingelogd op geocaching.nl en bij geocaching.com.

 

Als ik vanuit IE op de nieuwe kaart een cache aanklik, dan krijg ik dus onderstaand plaatje te zien. Als ik op Yes klik, dan wordt de cachebeschrijving ingeladen. Dit is dus als ik ingelogd ben.

 

2xinlog.jpg

 

Dit schermpje krijg je te zien, omdat je geocaching.COM wél hebt toegevoegd aan de lijst 'trusted sites'/'vertrouwde websites' en geocaching.NL niét.

Oplossing: ook geocaching.NL toevoegen aan de 'trusted sites' [:eek:] via 'Extra', 'internet opties','beveiliging', daar klikken op 'vertrouwde websites', klik op de knop 'websites' en type in het boxje '*.geocaching.nl',(zorg dat het vinkje onderaan uitstaat, bij HTTPS) 'toevoegen'

 

Simpel toch ? :thumbup:

bewerkt door kalkendotters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehehe, heel simpel, ware het niet dat beide al in ingevuld zijn in de trusted sites :eek: Het zijn de enige 2 sites die ik al ingevoerd had. Ik kom immers bijna nergens anders dan op beide sites :thumbup:

 

trusted.jpg

Niet dus....

want ik zei: *.geocaching.nl moet ingevuld worden bij de trusted sites

als je nml goed leest, wordt je doorgestuurd vanaf WWW.geocaching.nl, en niet vanaf FORUM.geocaching.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehehe, heel simpel, ware het niet dat beide al in ingevuld zijn in de trusted sites :eek: Het zijn de enige 2 sites die ik al ingevoerd had. Ik kom immers bijna nergens anders dan op beide sites :thumbup:

 

trusted.jpg

Is forum.geocaching.nl niet net anders dan www.geocaching.nl?

 

kruimel had niet ingezoomed die had gewoon geknipt uit het hele scherm. er staat ook geen kaartoptie rechtsboven en geen zoombalk links op zijn plaatje.....

Ik heb ook al een heel stuk terug gevraagd of het mogelijk was om de oude kaart te gebruiken voor het complete overzicht en de eerste zoom. Om dan de volgende zoom over te schakelen naar de Googlekaarten. Helaas was dat onmogelijk. Het zou dus wel de snelheid ten goede komen.

 

En misschien helpt het om je pc eens opnieuw op te starten. Dan wordt even de hele zooi leeggegooid. En dan weer met een schone lei beginnen.

Ik heb ook wel eens gemerkt dat het laden niet gebeurde. Een keer helemaal inzoomen en daarna weer uitzoomen bleek de caches weer te laden. Ik neem aan dat je zoiets al gedaan hebt. Want dan wordt het gewoon op Rein wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehehe, heel simpel, ware het niet dat beide al in ingevuld zijn in de trusted sites :blush: Het zijn de enige 2 sites die ik al ingevoerd had. Ik kom immers bijna nergens anders dan op beide sites :thumbup:

 

trusted.jpg

Niet dus....

want ik zei: *.geocaching.nl moet ingevuld worden bij de trusted sites

als je nml goed leest, wordt je doorgestuurd vanaf WWW.geocaching.nl, en niet vanaf FORUM.geocaching.nl

Oeps, zal even aan de voorwaarde voldoen. Gut ja, forum is voor mij geocaching.nl :)

 

Ik zal geocaching.nl er in stoppen en dan weer eens kijken wat het dan doet.

 

Update volgt :)

 

 

Update: :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Want dan wordt het gewoon op Rein wachten.

Nou, die heeft het geheel zojuist met belangstelling gelezen. Ik heb me geconcentreerd op slechts een probleem: Ik zie geen caches.

In een van mijn browsers zag ik ook geen caches. :thumbup:

 

Het goede nieuws: Nu weer wel.

 

RdV te A. had gisteren in de opmaat naar een snelheidsverhoging iets oliedoms gedaan. Daardoor werkte het bij sommige browsers niet meer en bij anderen wel. :eek:

 

 

Er is een optie om je voorkeur voor de oude kaart in te stellen. Die vind ik ondanks zijn vele puntjes wel aardig ovezichtelijker en betrouwbaarder.

Zoals al aangegeven: De nieuwe kaarten gaan uit van exact dezelfde informatie als de nieuwe. Dus de informatie is net zo betrouwbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nieuwe kaarten gaan uit van exact dezelfde informatie als de nieuwe.

Wat een filosofie... :eek::blush::thumbup:

Net terug van de Mekelweg neem ik aan, en dan een beetje een oude man op details gaan vangen...

De uitspraak is namelijk volstrekt waar. Vakje Booliaanse algebra zeker nog niet gedaan?

 

Nog een uitspraak die waar is:

 

De nieuwe kaarten gaan uit van exact dezelfde informatie als de oude.

 

In mijn tijd was er een vakje Informatie theorie. Daar heb ik geleerd dat de tweede uitspraak wel meer informatie bevat dan de eerste. Over de hoeveelheid informatie in de tweede wil ik geen uitspraak doen, maar volgens mij is de informatie van de eerste uitspraak 0 bit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bevat de informatie dat er infomatie voorhanden is, niet veel informatie dus geef ik toe maar meer informatie dan 0bit :thumbup:

Ik zou zeggen: "Het is een waarheid als een koe", dus 0 bit informatie.

Het zou kunnen dat het meer dan 0 bit is. Maar voor mij is die matherie al 20 jaar geleden.

Van GPSGek weet ik da hij potentieel nu met dat soort dingen bezig is in zijn studie. Van jou weet ik dat niet. GPSGek mag het wat mij betreft zeggen, of gewoon denken "Die zijn volstrekt losgeslagen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goed hoe je het ook wend of keert.....

 

zonder opnieuw op te starten doet alles het weer gelukkig :D en uiteraard zijn de meeste mensen hier wel zo snugger om opnieuw op te starten en dat soort dingen. en wat blijkt? daar lag het idd niet aan :thumbup:

 

meneer de vos had iets fout gedaan in zijn eeuwige durende stijd om te streven naar volledige perfectie. en gelukkig heeft hij genoeg ruggengraad om een fout toe te geven. iets waar een hoop mensen tegenwoordig moeite mee hebben heb ik in het dagelijks leven helaas moeten constateren.

 

keep up the good work mr fox. :blush:

 

zit nog elke keer te hopen of mijn gevonden caches in frankrijk er al instaan :P en of de oostgrens al een kleine 600 km naar het oosten is verschoven zodat een heeeeeeeel groot stuk van duitsland er ook op staat...

 

Als je dat nou voor elkaar krijgt beloof ik dat ik donateur word om bij te dragen in de kosten voor het dataverkeer.

bewerkt door gpscaching.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...