Spring naar bijdragen

Cache kaarten met GoogleMaps


Aanbevolen berichten

...overigens zie ik dat je nu een veel grotere kaart hebt. dus niet alleen nederland maar heel europa. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat de kaart niet mijn gevonden caches in frankrijk laat zien.

Weet je wat ik gisteren heb zitten doen? Eens even eenblik geworpen op Frankrijk. Daar liggen nog geen 1400 caches, dus die zouden best even meegenomen kunnen worden. Ik ken er namelijk al ruim 1000.....

 

Het is hier al eerder geopperd. Is het niet een mogelijkheid om vanuit de oude overzichtskaart te werken waar je dan een eerste zoom kunt doen en daarna een tweede zoom die dan overgaat naar de Google maps? Daar kan je dan naar believen verder inzoomen. Daarmee ben je dan ook meteen van de overload door de hoeveelheid caches af.

Nee, dat ga ik niet maken. De twee kaarten werken technisch volkomen anders. Dat gaat een chaos worden. Bij uitzoomen moet je dan weer terug keren op de oude kaarten. Dat gaat zeker problemen op leveren.

 

 

En verder misschien nog een functionaliteit die aangepast moet worden. Als ik plaatsnaam intik om op te zoeken, krijg ik de oude kaart en niet de Google map.

Mee eens. Ik moet dat nog anpassen. Ik zit er over te denken om het voor GoogleMaps helemaal anders te gaan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Inderdaad heel mooi Reintje, maar ik vind ze vooralsnog erg traag. Dus als voorkeur de oude kaarten ingeschakeld. Komt er nog een verbetering in de snelheid of is dit het?

 

Als je GoogleMaps wilt gebruiken zit je blijkbaar vast aan firefox. De snelheid van je adsl/kabel verbinding en je pc heeft veel minder invloed.

 

 

Heb net FF geinstalleerd en het loopt perfect en een stuk sneller dan IE6. Het inzoomen van Google Maps vind ik echter niet optimaal. Je moet eerst de beoogde 'zoomplek' naar het midden schuiven en daarna mbv het balkje inzoomen (zo doe ik het tenminste).

Handiger zou een window zoom optie zijn; dan heb je gelijk goede gecentreerd en ook nog ingezoomd. Is dit mogelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week was er al een test versie beschikbaar.

 

Vandaag is de volledige functionaliteit van de traditionele cache kaarten beschikbaar gekomen op basis van GoogleMaps. Elke gebruiker met geactiveerde "aanvullende functionaliteit" maakt automatisch gebruik van de GoogleMaps kaarten.

Op deze pagina staat enkele aanwijzingen voor een handig gebruik van de GoogleMaps kaarten.

Omdat het mogelijk is dat je, om wat voor een rede, geen gebruik wilt maken van de nieuwe functionaliteit heb ik ook een optie gemaakt om het gebruik van de traditionele kaarten af te dwingen. Die kun je instellen op de pagina met voorkeurs instellingen.

 

Die nieuwe kaarten zien er gaaf uit als je ze eenmaal op je scherm hebt maar het loopt alleen maar vast en dan is de lol er snel af. Top dat de oude kaarten nog beschikbaar zijn.

 

de toppies :thumbup:

bewerkt door toppies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vindt de kaarten prachtig en veel overzichtelijker. Maar het laden van de data kost wel veel tijd. Zou het mogelijk zijn om het verplaatsen en zoomen los te kunnen koppelen van het data laden? Ik bedoel dat je dus eerst het kaart gedeelte wat je wilt bekiken in je scherm hebt en dan aangeeft dat je de data wilt laden?

Overigens ben ik blij met deze nieuwe mogelijkheid. Jammer is wel dat mijn pda'tje erniet mee overweg kan. Maar ja, je kan niet alles hebben toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het mogelijk zijn om het verplaatsen en zoomen los te kunnen koppelen van het data laden? Ik bedoel dat je dus eerst het kaart gedeelte wat je wilt bekiken in je scherm hebt en dan aangeeft dat je de data wilt laden?

Overigens ben ik blij met deze nieuwe mogelijkheid. Jammer is wel dat mijn pda'tje erniet mee overweg kan. Maar ja, je kan niet alles hebben toch?

Op zich een kreatief idee. Ik gebruik echter meestal hetzelfde stukje kaart: Omgeving Amersfoort dat ik van Amsterdam tot Apeldoorn heb ingezoomd. Die instelling heb ik als voorkeur opgeslagen. Met de eerste keer lden weet ik dan wat ik meestal weten wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich een kreatief idee. Ik gebruik echter meestal hetzelfde stukje kaart: Omgeving Amersfoort dat ik van Amsterdam tot Apeldoorn heb ingezoomd. Die instelling heb ik als voorkeur opgeslagen. Met de eerste keer lden weet ik dan wat ik meestal weten wil.

Naar aanleiding van de nieuwe kaarten toch maar eens Firefox geïnstalleerd en de tips opgevolgd.

'k Moet zeggen: ik ben aardig enthousiast geworden. Mooie kaarten en na het vastleggen van mijn voorkeuren een zeer acceptabele responstijd (3 tot 5 seconden om de nog niet door ons gevonden caches in de regio Soesterberg tot Otterlo te tonen). FF lijkt sowieso sneller dat IE, dus voorlopig maar even ingesteld laten staan als standaard browser en de mogelijkheden verder ontdekken.

 

Reintje, bedankt voor je bijna grenzeloze inspanningen :thumbup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowieso prachtig werk meneer de Vos!

Vooral ook leuk dat je de satellietfoto eronder kunt zetten; is toch schitterend!

Al is het beeld inderdaad niet altijd even snel allemaal.

Maar heel mooi, en veel waardering voor het werk!

 

Een vraagje evenwel:

 

Handig

Eerst uitzoomen, daarna inzoomen. Overigens niet verder uitzoomen, dan het zoekgebied dat je wilt bekijken. Dit zoekgebied noemen we even voor het gemak: basis-kaart. Het handige is, dat alle caches voor de basis-kaart dan in één keer worden geladen. Dat is dan eenmalig een flinke operatie, maar dan heb je ook wat. Dat er geladen wordt, kun je zien in het status-venster. Als je daarna inzoomt en binnen de basis-kaart blijft, werkt je computer lekker snel, omdat geen caches meer geladen hoeven te worden. Kom je buiten de basis-kaart, dan worden er wel weer caches geladen natuurlijk.

Hier gaat het om

het status-venster

Ik ben kippig of mijn PC doet niet wat ie moet maar wat bedoel je met het status venster?

 

Misschien bedoel je de regel in de grijze balk onderaan, waar heeeeel lang staat: "transfering data from.."

 

Oei als dat zo is dan gaat het inderdaad langzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowieso prachtig werk meneer de Vos!

Vooral ook leuk dat je de satellietfoto eronder kunt zetten; is toch schitterend!

Al is het beeld inderdaad niet altijd even snel allemaal.

Maar heel mooi, en veel waardering voor het werk!

 

Een vraagje evenwel:

 

Handig

Eerst uitzoomen, daarna inzoomen. Overigens niet verder uitzoomen, dan het zoekgebied dat je wilt bekijken. Dit zoekgebied noemen we even voor het gemak: basis-kaart. Het handige is, dat alle caches voor de basis-kaart dan in één keer worden geladen. Dat is dan eenmalig een flinke operatie, maar dan heb je ook wat. Dat er geladen wordt, kun je zien in het status-venster. Als je daarna inzoomt en binnen de basis-kaart blijft, werkt je computer lekker snel, omdat geen caches meer geladen hoeven te worden. Kom je buiten de basis-kaart, dan worden er wel weer caches geladen natuurlijk.

Hier gaat het om

het status-venster

Ik ben kippig of mijn PC doet niet wat ie moet maar wat bedoel je met het status venster?

 

Misschien bedoel je de regel in de grijze balk onderaan, waar heeeeel lang staat: "transfering data from.."

 

Oei als dat zo is dan gaat het inderdaad langzaam.

Dat is het gele kadertje waarin staat dat de gegevens geladen worden of dat er teveel caches weergegeven moeten worden of dat gegevens gewist worden. Gewoon het gele kader dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uit de rubriek "handig" van de heer de Vos:

 

Dat er geladen wordt, kun je zien in het status-venster.

 

Bij mij is het zo: er verschijnt inderdaad een geel venster met "laden gegevens".

Later verdwijnt dat. Toch zijn dan nog niet alle caches te zien (weet ik omdat ik dat gebied goed ken).

 

en onderaan in de grijze balk staat "transferring data from google.maps.com"

 

Dus... laadt ie nou of laadt ie nou niet? :eek:

 

Ik zie niet alle caches en het gele statusvenster zegt niets want dat is er niet meer

Hoe zit dit?

 

Het belang hiervan: nu ben ik dus nooit zeker of ik alle caches zie!

En dat lijkt me een serieus probleem.

 

Edit: Sh*t ik zie het al, de kaart geeft de door mij gevonden caches niet weer.

Je kunt blijkbaar kiezen voor ofwel gevonden caches zichtbaar, ofwel niet gevonden caches zichtbaar.

OK, even wennen.

bewerkt door Erben
Link naar opmerking
Deel via andere websites

uit de rubriek "handig" van de heer de Vos:

 

Dat er geladen wordt, kun je zien in het status-venster.

 

Bij mij is het zo: er verschijnt inderdaad een geel venster met "laden gegevens".

Later verdwijnt dat. Toch zijn dan nog niet alle caches te zien (weet ik omdat ik dat gebied goed ken).

 

en onderaan in de grijze balk staat "transferring data from google.maps.com"

 

Dus... laadt ie nou of laadt ie nou niet? :eek:

 

Ik zie niet alle caches en het gele statusvenster zegt niets want dat is er niet meer

Hoe zit dit?

 

Het belang hiervan: nu ben ik dus nooit zeker of ik alle caches zie!

En dat lijkt me een serieus probleem.

 

Edit: Sh*t ik zie het al, de kaart geeft de door mij gevonden caches niet weer.

Je kunt blijkbaar kiezen voor ofwel gevonden caches zichtbaar, ofwel niet gevonden caches zichtbaar.

OK, even wennen.

Volgens mij is het standaard ingesteld dat je op de niet gevonden caches uitkomt. Inderdaad, ff wennen, maar wel logisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie net dat je in de browser voorkeuren niet meer kunt kiezen om de caches te openen uit de database van gc.nl, dus de alternatieve cachebeschrijving, of zie ik het over het hoofd???

Nee, je ziet niets over het hoofd. Die gegevens kon ik niet betrouwbaar leveren. Dus is de optie verdwenen.

Maar als je het ingeschakeld hebt, kun je het ook niet meer uitschakelen? Niet dat ik dat wil hoor! :eek:

Het is heel makkelijk door klikken vanaf die Nederlandse pagina. En als .com weer eens down is, kun je hier wel altijd de beschrijving ophalen. (Ja, ook in GSAK)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich is de nieuwe kaart in bepaalde situaties waar veel caches dicht bij elkaar liggen wel handig. De traagheid is voor mij alleen een reden om voorlopig als standaard nog maar de oude kaart te gebruiken.

Maar zou het misschien niet handig zijn om bij de kaart een knop te zetten dat je meteen kan overstappen op de andere kaart als dat handiger is. Voor zover is het begrijp moet je dat nu via de DHZ pagina doen en moet je het daarna weer terugzetten.

Of stel ik nu een heel domme/moeilijke vraag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...