Spring naar bijdragen

Cache kaarten met GoogleMaps


Aanbevolen berichten

De snelheid van de GoogleMaps karten heeft niet veel te maken met de snelheid van je internet verbinding. Het heeft voornamelijk te maken met de snelheid van je PC en de gebruikte browser. FireFox is aanzienlijk sneller dat IE. Verder staan er wat tips op de pagina om aan te geven hoe je de performance kunt verhogen.

Voor de rest is het een nieuwe PC vragen voor Sinterklaas.

 

De mogelijkheid om terug te keren naar de oude kaarten heb ik natuurlijk niet bedacht omdat ik verwachtte dat het overal soepel zou lopen. :D De rede dat de default GoogleMaps is, is dat dit zorgt dat iedereen weet dat de nieuwe kaarten er zijn. Gebruikers die het "niets vinden" gaan vanzelf op zoek naar een manier om het uit te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik blijf erbij: Google Maps is een perfecte toepassing op de site. Zeker als je gaat cachen in een onbekend gebied. Gisteren moest de Goonie-bus voor de 1000 km-beurt van de nieuwe motor naar de garage in Balgoij. Samen met Knight of Ni de fietsen achterop gezet en vanuit Balgoij een fietstocht gedaan langs de caches in de omgeving van Nijmegen.

De avond van tevoren het kaartje met een screenshot-programma gekopieerd, de caches (samengevat) uitgedraaid en genummerd. In het screenshot-programma corresponderende nummers bij de caches op de kaart gezet (zou natuurlijk ook gewoon met een pen kunnen...), alles bij elkaar in een mapje en de Goonies en Ni konden op pad! Onderweg bleek de kaart veel ondersteuning te bieden. Vanuit elke cache kon even goed bekeken worden welke kant we opmoesten voor de volgende. Ook konden we zien welke obstakels we tegen gingen komen (spoorlijnen, water, snelwegen) die met de fiets niet konden worden genomen. Op de kaart was dan meestal een alternatieve route te vinden. Ook konden er gemakkelijk routewijzigingen gemaakt worden. Je neemt altijd meer uitdraaien mee dan je nodig hebt, nu konden we gemakkelijk onze route inkorten en de caches daarvoor selecteren.

 

Supertool! Zeker voor de mensen onder ons die geen bakken geld hebben voor sjieke kleurenschermen en pda's. Dat het niet supersnel loopt neem ik voor lief. Hoe vaak moet je nou eenmaal in- en uitzoomen om een gewenst gebied in kaart te brengen? Bij de oude kaart kon je maar een enkele keer zoomen, en dan had je een overzicht dat nog weinig zei, een massa stippen op een onduidelijke kaart die (als kaart) onbruikbaar was. Nu heb je iets dat én caches inzichtelijk maakt én een hulpmiddel bij het navigeren.

 

Bedankt voor deze!

bewerkt door Goonies Oosterhout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De snelheid van de GoogleMaps karten heeft niet veel te maken met de snelheid van je internet verbinding. Het heeft voornamelijk te maken met de snelheid van je PC en de gebruikte browser. FireFox is aanzienlijk sneller dat IE.

 

;) ik heb net FireFox op mijn lappie geinstaleerd en Googlemaps werkt echt sneller, wat mij betrefd kom ik terug op wat ik eerder zij en laat ik het zo. :D

bewerkt door Team Guppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De snelheid van de GoogleMaps karten heeft niet veel te maken met de snelheid van je internet verbinding. Het heeft voornamelijk te maken met de snelheid van je PC en de gebruikte browser. FireFox is aanzienlijk sneller dat IE. Verder staan er wat tips op de pagina om aan te geven hoe je de performance kunt verhogen.

Voor de rest is het een nieuwe PC vragen voor Sinterklaas.

 

De mogelijkheid om terug te keren naar de oude kaarten heb ik natuurlijk niet bedacht omdat ik verwachtte dat het overal soepel zou lopen. :D De rede dat de default GoogleMaps is, is dat dit zorgt dat iedereen weet dat de nieuwe kaarten er zijn. Gebruikers die het "niets vinden" gaan vanzelf op zoek naar een manier om het uit te zetten.

 

 

Mijn desktop heeft een Pentium 3 GHz en 1Gb aan RAM. Wel met IE6 overigens. Niet de minste machine, maar het gaat gewoon erg langzaam. Daarom zoals gezegd de oude map toch maar als default ingesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf erbij: Google Maps is een perfecte toepassing op de site. Zeker als je gaat cachen in een onbekend gebied.

 

Helemaal mee eens, zelf heb ik mijn IE-favorieten een linkje staan naar de oude kaarten ingezoomd op mijn eigen woonplaats, zodat ik snel kan zien of er toevallig een nieuwe cache in de omgeving online gekomen is. Als ik ga cachen in den vreemde dan vind ik de Google Maps-kaarten ideaal. Je hebt een globaal idee van de omgeving waar je gaat cachen en inderdaad wat je aan hindernissen tegenkomt.

 

Zelf gebruik ik een pc uit het jaar 0, maar goed ik vind het niet erg als ik een dag cachen gepland heb staan, om de avond van te voren hooguit 5 minuten bezig te zijn om de juiste kaart op het juiste zoomniveau te fabriceren... Veel langer doe ik er echt niet over!!!

 

Ik vind dus de Google Maps een goede aanvulling op de oude cache-kaarten en ben dus ook blij dat ik ze naast elkaar kan gebruiken!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelf heb ik mijn IE-favorieten een linkje staan naar de oude kaarten ingezoomd op mijn eigen woonplaats, zodat ik snel kan zien of er toevallig een nieuwe cache in de omgeving online gekomen is.

Dat kun je ook doen door een notification, je krijgt bijv. een mailtje met daarin de log van de reviewer die een cache heeft goedgekeurd/vrijgegeven in een straal van bijv. 50 km om je homecoordinaat.

 

EDIT: Alleen voor premiummembers.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij is het zo dat in IE de oude kaarten verschijnen, omdat ik dat heb ingesteld, maar in Firefox komt de nieuwe Google Maps kaart automatisch tevoorschijn (en met FF werkt die inderdaad een stuk sneller).

Moet ik concluderen dat de kaartinstellingen browsergerelateerd zijn?

Dat is op zich wel praktisch, zo kun je snel met beide kaartsystemen naast elkaar werken...

 

Nog wel een nadeel van de nieuwe kaart: als je terug gaat van aangeklikte cache naar kaart (in hetzelfe window), dan is 'ie meteen weer uitgezoomd naar NL totaaloverzicht. Of ik heb er nog niet lang genoeg naar gekeken en een optie om dit te voorkomen/uit te zetten over het hoofd gezien?

 

Joren

Team O JeE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij is het zo dat in IE de oude kaarten verschijnen, omdat ik dat heb ingesteld, maar in Firefox komt de nieuwe Google Maps kaart automatisch tevoorschijn (en met FF werkt die inderdaad een stuk sneller).

Moet ik concluderen dat de kaartinstellingen browsergerelateerd zijn?

Dat is op zich wel praktisch, zo kun je snel met beide kaartsystemen naast elkaar werken...

Ja. als je Bowservoorkeuren instelt in verschillende browsers, dan gebruikt iedere browser zijn eigen voorkeur instellingen.

 

Nog wel een nadeel van de nieuwe kaart: als je terug gaat van aangeklikte cache naar kaart (in hetzelfe window), dan is 'ie meteen weer uitgezoomd naar NL totaaloverzicht. Of ik heb er nog niet lang genoeg naar gekeken en een optie om dit te voorkomen/uit te zetten over het hoofd gezien?

Bij "Bowservoorkeuren" (daar zijn ze weer...) kun je aangeven dat cache beschrijvingen moeten worden geopend in een nieuw venster. Dat lost jouw probleem op. Verder kun je met "Bewaar voorkeuren" op de GoogleMap pagina's opgeven welk stukje Nederland getoond moet worden.

 

Lees de "handige gebruik tip" ook eens door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind het helemaal geweldig. fantastisch dat je nu goed kan zien welke caches er waar liggen. en niet meer zo vlak achter elkaar liggen zoals in de oude kaarten. ik vind het echt een verbetering en zal het met dankbaarheid gebruiken :D

 

dank je reintje

 

edit: overigens zie ik dat je nu een veel grotere kaart hebt. dus niet alleen nederland maar heel europa. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat de kaart niet mijn gevonden caches in frankrijk laat zien.

bewerkt door gpscaching.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad heel mooi Reintje, maar ik vind ze vooralsnog erg traag. Dus als voorkeur de oude kaarten ingeschakeld. Komt er nog een verbetering in de snelheid of is dit het?

 

Als je GoogleMaps wilt gebruiken zit je blijkbaar vast aan firefox. De snelheid van je adsl/kabel verbinding en je pc heeft veel minder invloed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...