Spring naar bijdragen

Premium member of Donateur forum; Wat is het verschil?


Geo.Error

Aanbevolen berichten

Was al een poos van plan om eens 30 euro over te maken...zal wel een kerstcadeau moeten worden...een tientje per lid, omdat het voor een goed doel is en zodat ook anderen die het minder breed hebben (het is toch erg veel geld voor iemand met een studiebeurs of bijstand in het levensonderhoud) gratis kan blijven.

 

Ok premium member worden is een goed plan....Daar gaat onze kerstbonus :blush:

Misschien kun je het bij de aangifte van de belasting aftrekken als donatie aan een goed doel :beerchug::no:

 

:lol: Daar werkt één van de teamleden en die heeft al voorzichtig informeerd bij zijn baas. Het antwoord was: NEE

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ok premium member worden is een goed plan....Daar gaat onze kerstbonus :beerchug:

 

 

Premium member wordt je nu juist bij.com. :blush:

 

Je wordt nou juist als donateur ( bij .NL) zo graag verwelkomd. :lol:

Volgens mij was dat Ok een tikfoutje en had er Ook moeten staan. Daarmee zou Ketelbinkje EN gc.nl EN gc.com EN Kruimel blij maken. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was al een poos van plan om eens 30 euro over te maken...zal wel een kerstcadeau moeten worden...een tientje per lid, omdat het voor een goed doel is en zodat ook anderen die het minder breed hebben (het is toch erg veel geld voor iemand met een studiebeurs of bijstand in het levensonderhoud) gratis kan blijven.

 

Ok premium member worden is een goed plan....Daar gaat onze kerstbonus :lol:

Misschien kun je het bij de aangifte van de belasting aftrekken als donatie aan een goed doel :blush::P

 

:no: Daar werkt één van de teamleden en die heeft al voorzichtig informeerd bij zijn baas. Het antwoord was: NEE

Dat vind ik nou jammer en een beetje onbegrijpelijk. Ik pleit ervoor dat dat wel aftrekbaar wordt. Tenslotte zijn beide sites een hulpmiddel om mensen de natuur in te krijgen, om ze aan het wandelen te krijgen. Wandelen is goed voor de gezondheid. Mens sanis in corpus sane. We houden door een gezond lichaam dus geestes gezonde mensen over. Gezonde mensen kunnen werken en daardoor stimuleren ze de economie. Als het goed gaat met de economie krijgen de belastingen weer meer geld binnen via de BTW.

Als je een schenking aan een goed doel doet geef je die vereniging de kans om ervoor te zorgen dat de mensen gezonder worden of gezonder kunnen leven (omdat de natuur bijvoorbeeld beschermd wordt).

Gc.com en gc.nl hebben net als die verenigingen geen winstoogmerk. Ze doen dus eigenlijk hetzelfde als al die goede doelen. Dus de belasting zou je donatie aan gc.nl en gc.com gewoon aftrekbaar moeten maken!

 

Is dit nou :beerchug: ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou toch nog even reageren op dit draadje.

 

Hoe de site (.nl) gerunt word, is aan het bestuur. Alleen omdat ze alles toegankelijk willen houden voor alle leden zullen ze (helaas) moeten acsepteren dat dit de twijvelaars niet aanzet om toch nog donateur te maken.

 

Persoonlijk vind ik dat men net op de .com een donateur op.nl extra "service" moet geven. bv de DHZ voor donateurs. Je kunt dan nog steeds cachen, nog steeds informatie vinden en opvragen.

 

Het argument dat niet iedereen dit zou kunnen betalen vind ik een zwak argument. kwestie van prioriteiten stellen. Kun je het echt niet betalen of is het je keus om geen donateur te worden prima kun je nog steeds cachen, maar om dat te kunnen behouden acsepteer dan dat een ander die wel betaald iets meer kan op de site.

 

Ik weet dat iedereen die helpt aan.nl dit allemaal uit liefde voor de hobby doet en daar buiten een dankje wel en commentaar (al doe je je best maar er zijn altijd mensen die het beter weten.) niets krijgen. Maar ook de berichtjes dat mensen niet meer weten wanneer er betaald is en dit ook niet kan terug vinden zet ook niet aan tot donatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu nog een ander vraagje over donateurschap. Ik weet bijna zeker dat het meer dan een jaar geleden is dat ik donateur geworden ben, maar kan het nergens terugvinden en bovendien blijven we in de groep donateurs.

 

Kan ik dit ergens terugvinden of krijg je automatisch een herrinering als de periode van een jaar voorbij is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu nog een ander vraagje over donateurschap. Ik weet bijna zeker dat het meer dan een jaar geleden is dat ik donateur geworden ben, maar kan het nergens terugvinden en bovendien blijven we in de groep donateurs.

 

Kan ik dit ergens terugvinden of krijg je automatisch een herrinering als de periode van een jaar voorbij is?

 

Je krijgt geen herinnering.

Je kunt in de bank/giro afschriften vinden wanneer je vorig jaar betaald hebt. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt in de bank/giro afschriften vinden wanneer je vorig jaar betaald hebt. :blush:

 

Weet ik wel, maar vaak als ik er aan denk heb ik geen beschikking tot mijn online bankaccount. :beerchug:

In je profiel staat wanneer je jezelf geregistreerd heb, ik zou het een mooie optie vinden als hier bv staat tot wanneer je donateur bent, of zo.

(Ik roep nu ook maar iets, weet niet of dit ook mogelijk is bij het forum-software)

bewerkt door Team 16
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu nog een ander vraagje over donateurschap. Ik weet bijna zeker dat het meer dan een jaar geleden is dat ik donateur geworden ben, maar kan het nergens terugvinden en bovendien blijven we in de groep donateurs.

 

Kan ik dit ergens terugvinden of krijg je automatisch een herrinering als de periode van een jaar voorbij is?

 

Je krijgt geen herinnering.

Je kunt in de bank/giro afschriften vinden wanneer je vorig jaar betaald hebt. :blush:

 

Oeps, dan moest ik maar eens gaan spitten. Heb hetzelfde "probleem" hier. Geen idee wanneer ik hoeveel gedoneerd heb... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt natuurlijk je geboortedatum wijzigen bij je instellingen. Zo tegen de tijd dat ze je gaan feliciteren, weet je dat je moet dokken.

 

Spirit.

Hahaha, dan wordt je gefeliciteerd dat je geen donateur meer bent todat je weer een donatie doet :blush:

 

@all: Ik kan, na overleg met Geoman, zeggen dat "we er mee bezig zijn". Iedere donateur wordt binnenkort handmatig "ingeklopt" in het forumsoftware. Deze versie van IPB (invision PowerBoard) heeft namelijk die mogelijkheid. Alleen kunnen we in het software niet een optie vinden waarbij een Donateur automatisch bericht krijgt dat zijn "jaar" voorbij is. Daar moet dus nog aan gesleuteld worden, eventueel met behulp van een programmeur.

 

Het mooiste zou zijn dat je bij wijze van spreken een maand "ervoor" een soort herinnering zou krijgen. Er zijn er momenteel meer die op groen staan en eigenlijk die status niet meer zouden moeten hebben, als we de datum van de laatste Donatie bekijken. Je krijgt tot nu toe geen bericht als je "jaar" voorbij is.

Het moet ook geen dwang zijn natuurlijk alsof je een soort lidmaatschap zou zijn aangegaan.

Dat is het verschil met Geocaching.com, daar ben je een Member. Hier ben je Donateur.

 

We proberen in ieder geval ook de aanwezige optie van het software om te betalen via het forum zo te bewerken dat dit ook zonder problemen gaat lukken en dat daarbij de naam automatisch op groen gaat na een betaling en dat na een jaar, indien men geen Donateur meer wil zijn, de naam ook automatisch weer op blauw gaat.

 

Ik denk dat een optie als Paypal niet echt gaat lukken omdat dit voor de ontvanger niet gratis is, maar ook dit zal beter uitgezocht gaan worden voordat het een definitief wel of defintief geen mogelijkheid wordt.

 

Ik denk dat we zo tegen het eind van het jaar een stuk verder zijn. Het probleem zit hem niet in "wanbetalers", maar in een niet vlekkeloos werkend systeem. Wanbetalers zijn er immers niet omdat je doneert :)

 

Maar je bent vrij, als je twijfelt en toch wilt doneren, een donatie te doen natuurlijk. Het "teveel' wordt dan bij het nog bestaande bedrag/datum opgeteld.

 

Er zijn Donateurs die het zelf bijhouden, er zijn Donateurs die uit voorzorg voor meerdere jaren in één keer betalen en er zijn Donateurs die via internetbankieren een automatische opdracht hebben lopen dat ieder jaar op dezelfde datum een x bedrag wordt gedoneerd.

Ik weet als "internetbankierder", dat dit heel gemakkelijk te realiseren is en ook heel gemakkelijk te stoppen is door jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en er zijn Donateurs die via internetbankieren een automatische opdracht hebben lopen dat ieder jaar op dezelfde datum een x bedrag wordt gedoneerd.

Ik weet als "internetbankierder", dat dit heel gemakkelijk te realiseren is en ook heel gemakkelijk te stoppen is door jezelf.

 

Daar had ik nog niet aan gedacht. Voor iemand die verstrooid/vergeetachtig is, zoals ik, een ideale oplossing. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb enkele weken geleden op het forum gevraagd hoe donateur te worden en netjes antwoord gekregen.

 

Een paar weken geleden heb ik gestort op gc.nl (op het rekeningnr dat ik doorkreeg).

Vanaf wanneer zijn we nu donateur of zien we dat nog niet onder onze naam staan omdat het forum nog niet helemaal oke is? Of duurt dat gewoon een maand of zo?

 

Anita.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst, natuurlijk hartelijke dank namens gc.nl :)

 

Het kan even duren. De stichting heeft geen internetbankieren en krijgt de afschriften zo ongeveer 1x per maand aangeboden. :blush:

Als je een maand nadat het van je rekening is afgetrokken nog geen kleurverandering hebt en geen DONATEUR onder je avatar, dan graag even een PB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...