Spring naar bijdragen

Premium member of Donateur forum; Wat is het verschil?


Geo.Error

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Even een paar vraagjes.

 

Kan ik mijn Premium membership ook hier in Nerderland aanvragen?? (zo ja waar)

 

Kan ik ook Premium member worden zonder dat mijn NAW gegevens moeten worden doorgegeven.?

 

Als ik Premium member wordt ben ik dan ook meteen donateur van het Nederlands forum?

Of zijn dit twee verschillende organisaties? (wat is het verschil)

 

Alvast bedankt.

 

Groetjes, Geo.Error

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Even een paar vraagjes.

 

Kan ik mijn Premium membership ook hier in Nerderland aanvragen?? (zo ja waar)

Nope, alleen via http://www.geocaching.com

 

Kan ik ook Premium member worden zonder dat mijn NAW gegevens moeten worden doorgegeven.?

 

Als je een CreditCard betaling niet onder NAWgegevens beschouwd, dan is het antwoord ja.

 

Als ik Premium member wordt ben ik dan ook meteen donateur van het Nederlands forum?

Was dat maar waar. Als tenminste van iedere Nederlander die premiummember is, een bepaald bedrag zou worden overgemaakt naar "ons" op geocaching.nl

Of zijn dit twee verschillende organisaties? (wat is het verschil)

 

Ja en Nee. Het zijn 2 verschillende organisaties qua eigenaar/bestuur/teamleden/financien. De doelstelling is gelijk, het spelen van een spel of sport dat geocaching heet. Het spelltetje wordt beheerd door .com. Je premiummembergeld geld gaat naar .com, de caches die je wilt zoeken, staan op de server van .com. Als je een cache wilt plaatsen in Nederland, dan komt hij op de server van .com en wordt hij gereviewed/beoordeeld door een reviewer van .com.

 

Wij hier op .nl zijn een zuster of dochter van .com. We hebben ons gelieerd aan hun spelletje en aan hun regels. De caches die je hier op de site kunt vinden zijn of doorgelinkt naar .com of door ons van de site van .com gehaald.

.com is Amerikaans, .nl is Nederlands. Idem geldt voor beide fora (forums)

Je kunt zonder .nl als je wilt cachen. Maar, met ons kan het wel leuker zijn. Al was het alleen maar omdat we in het Nederlands zijn en omdat we een eigen goodieshop hebben en omdat we een mooi DoeHetZelf pagina hebben, waar je onder andere gemakkelijk(er) en eigenlijk "mooier" kunt zoeken naar een cache in Nederland of Benelux.

En voor 10 euro ben je een jaar donateur van geocaching.nl en met dat geld probeert men geocaching.nl in de lucht te houden.

 

Misschien ben ik nog wat vergeten, maar dan zal er wel een aanvulling komen :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil ook best donateur worden en het pakket van 10 euro nemen. Alleen als ik via PayPal wil betalen krijg je een foutmelding

 

Error Detected

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

We cannot process this transaction because there is a problem with the PayPal email address supplied by the seller. Please contact the seller to resolve the problem. If this payment is for an eBay listing, you can contact the seller via the "Ask Seller a Question" link on the listing page. When you have the correct email address, payment can be made at www.paypal.com.

 

We cannot process this transaction because there is a problem with the PayPal email address supplied by the seller. Please contact the seller to resolve the problem. If this payment is for an eBay listing, you can contact the seller via the "Ask Seller a Question" link on the listing page. When you have the correct email address, payment can be made at www.paypal.com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil ook best donateur worden en het pakket van 10 euro nemen. Alleen als ik via PayPal wil betalen krijg je een foutmelding

PayPal :thumbdown:

 

volgens mij moet je gewoon via bank betalen

zie: onder aan indexpagina www.geocaching.nl

 

Het werk van Geocaching Nederland steunen?

Dat kan. Stort 10 euro op rekeningnummer 47.34.98.022 t.n.v. de Stichting Geocaching Nederland te Roosendaal o.v.v Donateur en Nickname.

Door uw donatie kan deze site blijven bestaan. Bedankt!

bewerkt door bab2501
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je bij de instellingen van je account kijkt, heb je in de linkerkolom onder opties betaalde abonnement.

Hiermee kun je een donateurspakket kopen m.b.v. div. betaalmiddelen. :thumbdown:

 

ok dat wist ik nog niet

weer wat geleerd

 

volgens mij staat er een fout in het E-mailadres van GC.nl

....there is a problem with the PayPal email address supplied by the seller. Please contact the seller to resolve the problem. ...

 

ik weet geen oplosing ;)

het enige wat je kunt doen is toch via bank/giro rek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ik ben aan het kijken geweest hoe ik het premium membership moet betalen, maar ik zie alleen maar:

PayPall of Credit card via Groundspeak.

 

Verder vermeld men:

-----------------------------

If you don’t wish to use PayPal to subscribe you can send a check or money order for $30 payable to Groundspeak to the following address:

 

Groundspeak

ATTN: Subscriptions

24 Roy St PMB 321

Seattle, WA 98109-4018

-----------------------------

 

Maar dan heb ik een rekening nummer of zoiets nodig om een overboeking te doen.

 

 

Dus mijn vraag is:

hoe kan ik zonder paypal of credit card een premium membership aanvragen????

 

Groetjes, Geo.Error

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een check of money order heb je geen rekening nummer nodig. Is olgens mij gewoon 'aan toonder'. Risico is 'dus' dat iemand die check er tussenuit pikt voor groundspeak het krijgt. En aangezien alle post uit het boze buitenland voor binnenkomst in The Holy USA wel minimaal 1x ingrijpend gescand wordt...

 

Maar een alternatief is om een paypal rekening te openen, daar wat geld op te storten en daar mee te betalen. Of te kijken of je bekenden weet die wel CC hebben, of wellicht zelfs al Premium Member zijn, zodat hun gegevens toch al bekend zijn en niets te verliezen hebben ;-)

 

Maar een alternatief is om een paypal rekening te openen, daar wat geld op te storten

 

Ik heb niet de ervaring dat je geld moet storten op een Paypal account.

Paypal betaalt voor jou en haalt het geld van jouw rekening terug.Hiervoor heb je bij aanvraag van het account toestemming verleend.

 

In feite ontzettend handig en veilig ook, want je hoeft geen creditcard gegevens meer over het net te versturen aan anderen. En cheques zijn duur, onhandig, kunnen niet vanachter je buro verkregen en verstuurd worden en kunnen nog gestolen worden ook. :thumbup:

 

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Kruimeldief voor het snelle en duidelijke antwoord.

 

Groetjes, Geo.Error

 

Geen dank graag gedaan

 

Als je bij de instellingen van je account kijkt, heb je in de linkerkolom onder opties betaalde abonnement.

Hiermee kun je een donateurspakket kopen m.b.v. div. betaalmiddelen. :thumbup:

Dat is een optie dat in het forumsoftware gebakken zit, maar niet werkt en ook nergens vermeld staat als zijnde een mogelijkheid om te betalen.

 

De enige juiste manier om donateur te worden van geocaching.nl is zoals het op de frontpage van de site omschreven wordt.

Het werk van Geocaching Nederland steunen?

Dat kan. Stort 10 euro op rekeningnummer 47.34.98.022 t.n.v. de Stichting Geocaching Nederland te Roosendaal o.v.v Donateur en Nickname.

Door uw donatie kan deze site blijven bestaan. Bedankt!

 

 

Ik heb niet de ervaring dat je geld moet storten op een Paypal account.

Paypal betaalt voor jou en haalt het geld van jouw rekening terug.Hiervoor heb je bij aanvraag van het account toestemming verleend.

 

Je haalt 2 dingen door elkaar :thumbup:

 

Jij hebt die ervaring niet omdat je een credit card gebruikt. Via de creditcard wordt het geld van je bankrekening gehaald. Je hebt ooit de gegevens van je creditcard bij paypal ingevoerd en zolang je crditcard geldig is, en dus net zo lang als je creditcard ook weer verlengd wordt, betalen zij rechtstreeks vanaf je bank dmv van jouw creditcard.

 

De beschreven methode om eerst geld over te maken naar je eigen rekening bij paypal is voor "paypallers" die geen creditcard hebben of willen gebruiken.

Dan zul je echt eerst geld moeten overmaken naar de door jou geopende rekening bij Paypal. Met deze methode kunnen zij namelijk geen geld van jouw rekening halen.

 

Kost trouwens ook niets.

 

En het is natuurlijk in geen van beide gevallen zo dat Paypal eerst voor je betaald. Je CC wordt wel eerst cechecked op geldigheid en dat duurt maar een paar seconden. Dan betaalt men voor jou via jouw CC of vanaf jou account (rekeningnummer) waar je voldoende geld op moet hebben staan.

 

Met jouw CC zijn ze niets anders dan een tussenpesroon die de betaling verder regelt. De verkopende partij betaalt meestal de paypalkosten. Als je in Nederland betaalt via Paypal, mag je meestal zelf de kosten betalen. dat ligt aan de (typisch nederlands) verkoper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik heb niet de ervaring dat je geld moet storten op een Paypal account.

Paypal betaalt voor jou en haalt het geld van jouw rekening terug.Hiervoor heb je bij aanvraag van het account toestemming verleend.

 

Je haalt 2 dingen door elkaar :thumbup:

 

Jij hebt die ervaring niet omdat je een credit card gebruikt. Via de creditcard wordt het geld van je bankrekening gehaald. Je hebt ooit de gegevens van je creditcard bij paypal ingevoerd en zolang je crditcard geldig is, en dus net zo lang als je creditcard ook weer verlengd wordt, betalen zij rechtstreeks vanaf je bank dmv van jouw creditcard.

 

De beschreven methode om eerst geld over te maken naar je eigen rekening bij paypal is voor "paypallers" die geen creditcard hebben of willen gebruiken.

Dan zul je echt eerst geld moeten overmaken naar de door jou geopende rekening bij Paypal. Met deze methode kunnen zij namelijk geen geld van jouw rekening halen.

 

Kost trouwens ook niets.

 

En het is natuurlijk in geen van beide gevallen zo dat Paypal eerst voor je betaald. Je CC wordt wel eerst cechecked op geldigheid en dat duurt maar een paar seconden. Dan betaalt men voor jou via jouw CC of vanaf jou account (rekeningnummer) waar je voldoende geld op moet hebben staan.

 

Met jouw CC zijn ze niets anders dan een tussenpesroon die de betaling verder regelt. De verkopende partij betaalt meestal de paypalkosten. Als je in Nederland betaalt via Paypal, mag je meestal zelf de kosten betalen. dat ligt aan de (typisch nederlands) verkoper.

 

Je hebt natuurlijk gelijk Kruimel: ze checken via mijn credit card mijn tegoed en betalen via. die card. Geeft mij wel een beetje het beschreven gevoel.

En - nog steeds - veilig , en ook om 01.00 uur 's nachts, of zo.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zit nu met het probleem ik heb dus geld overgemaakt naar paypal. dus niet via creditcard. nu wil ik mij dus aanmelden voor pm dus ik klik daar op moet ik me eerst aanmelden heb ik ook gedaan. en dan vraagt hij naar je creditcard gegevens.

 

wat moet ik doen om dat niet te krijgen.

 

timo :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Wij hebben hetzelfde probleem. Wij willen premium member worden. Geld gestort op een paypal rekening, maar we kunnen geen e-mail adres vinden om het geld naar over te maken. Wij hebben geen credit card. Weet iemand hoe te handelen?

bewerkt door H&Hteam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben hetzelfde probleem. Wij willen premium member worden. Geld gestort op een paypal rekening, maar we kunnen geen e-mail adres vinden om het geld naar over te maken. Wij hebben geen credit card. Weet iemand hoe te handelen?

 

Het email adres is: Paypal@groundspeak.com.

 

Omdat we na een week nog steeds geen Subscription Key hadden gekregen. Hebben we een mailtje gestuurd naar 'contact@groundspeak.com'. Hierna was alles vrij vlot geregeld.

 

Succes ermee :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...