Spring naar bijdragen

Premium member of Donateur forum; Wat is het verschil?


Geo.Error

Aanbevolen berichten

Er is hier op dit forum diverse malen gewaarschuwd voor software waarmee je illegaal data kunt leechen van de site van geocaching.com. Daar is men niet echt happy me en daardoor heb je een automatische ban gekregen.

Je bent daar verbannen vanwege wangedrag. Dat men acteert of men nog bezig is uit te zoeken is een ander verhaal. Het is dus geen fout bij geocaching.com, je hebt je niet gedragen.

 

Die waarschuwingen heb ik dan even over het hoofd gezien, als ik had geweten wat dat programma zou gaan doen dat had ik die software zeker NIET geinstalleerd, punt uit !

Daarnaast zeg ik NIET dat gc.com acteert alsof men bezig is mij te helpen, ik heb hun duidelijk gemaakt dat ik niet de intentie had om te leechen, ik heb er dan alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Termen, zoals "wangedrag" en "Je hebt niet gedragen", zijn zeker NIET op mij van toepassing, daarvoor ligt geocaching mij te na aan het hart !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

:beerchug:

Omdat ik het standpunt huldig, dat voor een leuk bestaan humor essentieel is, maar geld ook wel zo handig en iedereen voor het laatste in ieder geval altijd wel openstaat, heb ik ook voor aankomend jaar mijn donatie weer gestort. ;)

Ik wens iedereen dus naast voldoende geld, ook heel veel humor toe om van 2007 met z'n allen weer een fantastisch jaar te kunnen maken! ;)

Hij heeft het Licht gezien. :D

En nu weer On-Topic

 

Die waarschuwingen heb ik dan even over het hoofd gezien

Nee maar het leed is al wel geschiedt. Eerder schreef je in dit zelfde draadje namelijk:

Aantal maanden geleden heb ik een programma wat hier op het forum besproken is (YAGCU, Yet Another Geo Caching Utility) geinstalleerd.

Als je dit draadje volledig had door gelezen had je kunnen weten dat dit een ban zou kunnen opleveren. ook dat is in het draadje besproken.

Ik zeg duidelijk "zou kunnen" omdat ik het ook gebruik voordat ik op vakantie ga.

Ik haal dan plaatjes binnen van hoogstens 50 caches met een tussen pause van 5 minuten.

Duurt wel lang maar gebeurt gewoon 's nachts dus merk ik er niets van en GC.COM ook niet. :D

Dan schrijf je ook nog eens:

als ik had geweten wat dat programma zou gaan doen dat had ik die software zeker NIET geinstalleerd, punt uit !

Hoezo? Je weet toch waarvoor je een programma download en installeert, dan weet je dus ook wat het programma zal gaan doen.

 

Het is dus een beetje carambalig om GC.NL nu de dupe te laten wezen van eigen gemaakte problemen.

GC.NL is (zoals al vaker gezegt) géén GC.COM. NL is een nederlandse schil om .COM Niet meer en niet minder.

Of je donateur wordt van .NL of niet laat ik helemaal aan jou over. Het is echter een verkeerd criterium in de beoordeling hierover .COM erbij te betrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo? Je weet toch waarvoor je een programma download en installeert, dan weet je dus ook wat het programma zal gaan doen.

 

Ik denk niet dat je kan verwachten dat iedereen weet wat een programma gaat doen. Als je redelijk nieuw bent op het gebied van geocaching zijn er heel wat begrippen die je nog moet leren. Mijn verwachting van het programma was dan ook niet dat het zou gaan leechen, maar dat hij de .loc files zou gaan overhalen, niets meer, niets minder !

 

Daarnaast denk ik dat het ook "rechtvaardiger" zou zijn, als je eerst een waarschuwing zou krijgen van gc.com als je iets verkeerd doet. Het lijkt er nu erg op dat men er daar van uit gaat dat iedereen slechte bedoelingen heeft......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Termen, zoals "wangedrag" en "Je hebt niet gedragen", zijn zeker NIET op mij van toepassing, daarvoor ligt geocaching mij te na aan het hart !

Ja, maar dan had je beter meten nadenken. Wangedrag en je hebt je niet gedragen zijn wel op je van toespassing. Jij hebt tog dat progje zelf geínstalleerd en zelf gebruikt? Tijdens het gebruik ben je aan het leechen en wordt je verbannen. Het leechen is in deze wangedrag

 

De uitspraak dat je niet wist wat het progje deed en dat je dit niet kon weten is heavy. Je installeert dus programma's waar je niet van weet wat ze doen? Gemakkelijke prooi dus voor een worm :beerchug:

 

Maar goed, genoeg erover.

 

Back to topic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik haal dan plaatjes binnen van hoogstens 50 caches met een tussen pause van 5 minuten.

Duurt wel lang maar gebeurt gewoon 's nachts dus merk ik er niets van en GC.COM ook niet. :beerchug:

... alleen jammer dat jouw nacht de avond is Seattle, de ochtend is Australie etc.

 

Het tijdstip waarop doet dus niet terzake, maar wat ik intussen wel weet is dat het er toe doet hoeveel je leeched (kwantiteit) en de snelheid waarmee je het doet (kwaliteit, of beter, gebrek daaraan). Pies je naast het potje, dan word je gebanned. Momenteel is de enige goede optie om je caches lokaal te krijgen de optie om pocketqueries te gebruiken.

 

Alle tools die direct op de cachepagina's van gc.com teruggrijpen vragen om problemen!

Zo, en nu ben je gewaarschuwd en tel je voor twee ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De uitspraak dat je niet wist wat het progje deed en dat je dit niet kon weten is heavy. Je installeert dus programma's waar je niet van weet wat ze doen?

 

Ik verwacht van een geocache tool niet dat dat gaat leiden tot een beveiligingsrisico..... :D

 

De ban is tijdelijk en niet voor eeuwig.

 

We wachten vrolijk af :beerchug:

 

Wangedrag en je hebt je niet gedragen zijn wel op je van toespassing.

 

Te "zware" woorden voor iemand die zonder enkele opzet iets "verkeerd" doet...... ;)

 

Back to topic

 

Mee eens ! Cachen kan ik gelukkig wel !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zojuist via de Instellingen mij aan willen melden als donateur. Ik kreeg alleen niet de gegevens gepresenteerd waarmee ik mijn betaling kon regelen.

Via dit topic op het forum ben ik daar vervolgens wel weer achter gekomen. Als het goed is, ben ik naast Premium member op .com nu ook donateur op .nl.

 

Nu ik de betaling geregeld heb, zet ik ook maar eens een berichtje op het forum.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Wij hebben hetzelfde probleem. Wij willen premium member worden. Geld gestort op een paypal rekening, maar we kunnen geen e-mail adres vinden om het geld naar over te maken. Wij hebben geen credit card. Weet iemand hoe te handelen?

 

Het email adres is: Paypal@groundspeak.com.

 

Omdat we na een week nog steeds geen Subscription Key hadden gekregen. Hebben we een mailtje gestuurd naar 'contact@groundspeak.com'. Hierna was alles vrij vlot geregeld.

 

Succes ermee :crybaby:

Even dit draadje weer naar boven gehaald omdat wij ook premium member willen worden.

 

Wij hebben ook paypal maar geen creditcard.

Ik begrijp dus dat je dan wel member kunt worden door naar bovengenoemd emailadres geld over te maken.

 

Nu is het e-mailadres dat wij voor paypal gebruiken een ander dan het e-mailadres gekoppeld aan ons geocaching-profiel. Gaat dat problemen opleveren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...