Spring naar bijdragen

Ik ga cachen en ik neem mee.


TeQuila

Aanbevolen berichten

Gôh, wat een gedoe dat geocaching! Wat je allemaal niet mee moet slepen :beerchug:

De lijstjes lijken steeds langer te worden :eek: of worden ze herhaald :thumbdown: ? We zitten nu al op pagina 12.

 

Ik ga gewoon mee met het aanvullen ervan:

In mijn bericht van een paar dagen geleden vergat ik te vermelden dat ik mijn Oudduitse Herder Freyja meeneem nu ze oud genoeg is om langere afstanden te lopen. Ze groef een paar weken geleden zomaar een micro uit de grond terwijl ik een meter verder stond te 'prikken' (met een afgebroken takje).

Geweldig! Ze gaat waarschijnlijk op de menselijke geur af en dit kan uitgebouwd worden :yes: . Honden kunnen tenslotte ook mensen onder een pak sneeuw of puin ontdekken :ph34r:

 

En dit is ze, mijn Freyja

baasje%20was%20even%20plassen_a.jpg

Vorige week, net 1 jaar oud bij GC18G4X. Een topper trouwens die cache!

bewerkt door nachtbraker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

We willen onze hond ook proberen te leren caches op te sporen. Lukt nog niet zo goed, maar je kunt niet alles hebben...

We hebben er wel over gedacht om een metaaldetector mee te nemen, zo'n ding, waar je leidingen in een muur mee opspoort, dit i.p.v. een prikstok of zo :thumbdown:

Toch maar niet gedaan tot nu toe.

bewerkt door Jan & Simonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit heb ik altijd bij me:

- paspoort (wanneer ik naar Limburg of andere buitenland ga)

:beerchug::ph34r::yes:

 

  • GPS (hoewel we die ook wel eens willen vergeten) :thumbdown:

En standaard in een rugzak

  • Pen
  • Cache beschrijving (eventueel alleen op de PDA)
  • Reserve batterijen
  • GSM
  • PDA voor decrypten
  • Rolmaat
  • Fotocamera
  • Rijbewijs (standaard in portemonnee)
  • Logstempel
  • Wandelschoenen
  • EHBO tasje
  • Pet
  • Kompas
  • Eten
  • Drinken
  • Zaklamp
  • Eventueel TB's / Coins / Goodies

Het lijstje wordt wel telkens langer, want er ligt ook al een spiegeltje klaar om aan de standaarduitrusting toe te voegen.

 

En een aanhangwagen?? :eek:

 

Maar zonder gekheid de lijst lijkt wel zo ongeveer op die van ons. Al wil ik er in de zomermaanden nog wel de deet (anti insectenspul) aan toevoegen. Dit voorjaar bij de cache "draught" zou anti-wilde-koeien-spray ook niet hebben misstaan. Ik heb nog gevraagd bij de buitensportzaak, maar nee.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In je EHBO-kistje ook muggenstift, -spray of wat dan ook tegen muggen niet vergeten (of wordt je immuun voor muggesteken na een paar honderd caches?).

Twee zomervakanties boven de poolcirkel en dan krijgt het begrip muggen een geheel nieuwe betekenis.

Te beginnen met de weinig (milieu)vriendelijke gedachte: waar is de 'jungle juice' DEET maar dan extra extra sterk. De tweede gedachte is ... nee die is voor het ondermaanse...

 

Daarna ben je niet immuun voor mugjes hier, maar heb je medelijden met die beestjes...het zijn sulletjes. :ph34r:

 

Een fluitje voor in noodgevallen waarbij je ook geen telefoonontvangst heb.

Hé, heb jij dezelfde provider als ik? :lol1:

 

:thumbup: maar weet men ook hoe men zo'n alarmfluitje moet gebruiken?

 

Ja er opblazen :lol1: , maar er zijn regeltjes hoe je alarmsignaal moet geven... Wie?

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik neem de volgende keer in de auto een Betonschaar mee dat scheelt een hoop gedoe en 1 uur bellen.

Na de cache van “Trippel naar het kinderboek GC10QH0” vonden we onze auto achter slot en grendel :eek: .

Zie een gedeelte van onderstaande log:

Het terugkeren naar huis was minder gemakkelijk. We hadden keurig geparkeerd op het parkeerterrein van de atletiekvereniging. Bij aankomst bleek het hek echter op slot. Tevergeefs via buurtbewoners geprobeerd de atletiekvereniging te bereiken. Toen de politie maar gebeld. Die heeft een contactpersoon voor ons gevonden. Geweldig die hulp :smartass: ! Een heel aardige man, die zijn functie inmiddels had overgedragen aan iemand anders, stapte direct in zijn auto om ons te helpen. Met een dikke zoen ;) als bedankje konden we weer huiswaarts.

Wir(e)less

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<<knip>>

Het terugkeren naar huis was minder gemakkelijk. We hadden keurig geparkeerd op het parkeerterrein van de atletiekvereniging. Bij aankomst bleek het hek echter op slot. Tevergeefs via buurtbewoners geprobeerd de atletiekvereniging te bereiken. Toen de politie maar gebeld. Die heeft een contactpersoon voor ons gevonden. Geweldig die hulp :) ! Een heel aardige man, die zijn functie inmiddels had overgedragen aan iemand anders, stapte direct in zijn auto om ons te helpen. Met een dikke zoen :dribble: als bedankje konden we weer huiswaarts.

Wir(e)less

 

Stond ie wel veilig :P Beter zo dan dat je na een flinke multi naar huis kan met een gratis permanente ventilatieopening en minder inventaris dan waarmee je heen bent gereden. (gelukkig geen ervaringsdeskundige)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens mijn laatste bezoek aan de Ardennen deed ik een paar caches van "the Ren" en heb wat voorbereidingen getroffen voor nog een paar van zijn caches (la Grande Guerre) en nog wat van "dat soort" in de buurt.

 

Ook The Def, the Ren en the Rach gedaan, (bij Rene "the Ren" thuis) en zijn uitrusting gezien.

Deze zit standaard in "the Def" (een LandRover Defender)

 

Moet je volgens hem standaard bij je hebben als je in de Ardennen (en veel andere delen van Belgie, Frankrijk en Luxemburg) gaat cachen:

 

(foto's te vinden op zijn cachepagina)

bef90943-acf8-418a-9577-384f6f0bf800.jpg

Le Def et son équipement

 

a851e3cd-0330-4429-aecd-0a90d0159c67.jpg

L'équipement de "base" du bon géocacheur

 

Wie "la Grande Guerre" wil gaan doen: dat is een cache van zijn hand, waar je circa 75% van de getoonde spullen nodig gaat hebben! zo heeft hij me verzekerd. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...