Spring naar bijdragen

Ik ga cachen en ik neem mee.


TeQuila

Aanbevolen berichten

Onze duitse cachevrienden hebben daar een mooie naam voor "cacher grundausstattung".

Standaard:

-GPS

-Beschrijving, al of niet paperless

-pen

 

Eenvoudig aangevuld met:

-zakmes

-GSM

-TB en geocoins,

-zaklamp,

-spiegeltje,

-kompas

-magneet

-touw

 

Uitgebreide aanvulling:

-UV-lampje

-borsteltje (oude tandenborstel)

-speciaal gereedschap (schroevendraaiers, Torx, steeksleutels)

-klimuitrusting

-duikspullen

-kampeerspullen

-portofoons

 

De rest is persoonlijk zoals:

-eten en drinken

-regenkleding

-etc.....etc.....

 

Of zoals men het hier presenteert!

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Onze duitse cachevrienden hebben daar een mooie naam voor "cacher grundausstattung".

Standaard:

-GPS

-Beschrijving, al of niet paperless

-pen

 

Eenvoudig aangevuld met:

-zakmes

-GSM

-TB en geocoins,

-zaklamp,

-spiegeltje,

-kompas

-magneet

-touw

 

Uitgebreide aanvulling:

-UV-lampje

-borsteltje (oude tandenborstel)

-speciaal gereedschap (schroevendraaiers, Torx, steeksleutels)

-klimuitrusting

-duikspullen

-kampeerspullen

-portofoons

 

De rest is persoonlijk zoals:

-eten en drinken

-regenkleding

-etc.....etc.....

 

Of zoals men het hier presenteert!

 

Met zo'n uitrusting niet vergeten "bestelwagen". ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

OK, weer een nieuw attribuut erbij. Na de nachtcache "Spinnevoeten" kwam ik er achter dat zo'n metalen lamp erg koud kan worden.

Nu heb ik daar niet zo gauw last van en bovendien heb je handschoenen, maar niet alle handschoenen zijn "gripvast". Dus ik dacht aan een isolerend laagje om de lamp heen. Zelf maken of googlen.....het is googlen geworden, want voor de prijs ga ik zelf niet lopen frobelen. Voor vrijwel alles soorten zaklampen is er een hele handige neopreenhuls met riem en haak van de firma Nite Ize. In ons geval voor de Maglite D en AA.

shop4torches_maglite_nite-ize_grip_n_clip_mini_aa_c_d.jpg

Zelf wel even googlen voor de goedkoopste aanbieder of een PM sturen. Ik had ze binnen een week uit de US of A voor weinig!

 

Dezelfde firma had nog een hele leuke gadget voor de AA Mag.

iq_packaging_pop.jpg

 

En nogmaals....stukken goedkoper dan in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, weer een nieuw attribuut erbij. Na de nachtcache "Spinnevoeten" kwam ik er achter dat zo'n metalen lamp erg koud kan worden.

Nu heb ik daar niet zo gauw last van en bovendien heb je handschoenen, maar niet alle handschoenen zijn "gripvast". Dus ik dacht aan een isolerend laagje om de lamp heen. Zelf maken of googlen.....het is googlen geworden, want voor de prijs ga ik zelf niet lopen frobelen. Voor vrijwel alles soorten zaklampen is er een hele handige neopreenhuls met riem en haak van de firma Nite Ize. In ons geval voor de Maglite D en AA.

shop4torches_maglite_nite-ize_grip_n_clip_mini_aa_c_d.jpg

Zelf wel even googlen voor de goedkoopste aanbieder of een PM sturen. Ik had ze binnen een week uit de US of A voor weinig!

 

Dezelfde firma had nog een hele leuke gadget voor de AA Mag.

iq_packaging_pop.jpg

 

En nogmaals....stukken goedkoper dan in Nederland.

heb daar een LED module van gekocht en heb er een hoofdband voor de mini maglite voor zeer handig

zeker in voor bereiding op onze eerste nachtcache volgende maand :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier wel altijd koplampje mee maar ook de normale zaklamp

FENIX%20LD20PRODUCTPIC.JPG

 

en natuurlijk

tb's / coins

kleine paraplu

zakflesje jagermeister

thermoskan koffie

overvloed aan pennen :)

oregon 550

extra battarijen

vista hcx

Acer 8 inch laptop ivm berekeningen

Schroevendraaier plat en kruis

lege logrol

filmkokertjes

stroopwafels :thumbup:

bewerkt door bbommel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op het WKE wel gezien, dat die hoofdlampjes toch wel tig keer makkelijker zijn, dan welke zaklamp die je vast moet houden dan ook.

 

Dus als ik nog een lampje koop, dan wordt het zo'n charmante koplamp!

 

groetjes GeoVlinder

 

Om te kunnen lezen en je pad voor je voeten te zien of een grotexpeditie wel. Voor een fireneedle op 30 tot wel 200 meter wordt het toch wat anders.

Dan is een gerichtte straal wit licht hard nodig. Het beste is een combinatie van beide :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik heb een mooie laptop-rugtas die ik niet meer voor de laptop gebruik. In het laptop-gedeelte heb ik een map vol met uitgeprinte cache-pagina's, een mapje met DNF-jes en een mapje met de cache die ik wil gaan lopen of aan het lopen ben (maar dan haal ik em er gewoonlijk wel even uit :blush: )

Verder uiteraard m'n GPSr, een hele stapel pennen (zodat ik nooit zonder schrijfmateriaal zit), een knijpkat, deodorant, tampons (altijd handig om als vrouw bij je te hebben ;) ), iets te eten (haverkoekjes of ontbijtkoek ofzo, in ieder geval iets waar je een tijdlang op door kunt lopen), anderhalve liter water, opvouwbare waterbak voor Boomer, droge sokken (voor je weet maar nooit), reservebatterijen, fototoestel (sinds kort toch ook maar met reservebatterij) met twee lenzen en opvouwbaar statief, paar hondekoekjes, afhankelijk van hoe laat en hoe lang ik ga cachen voer voor Boomer, usb-kabeltje, vullingen voor m'n vulpotlood, pepermuntjes, schroevendraaier (voor de fietssteun die of op een van m'n fietsen zit, of in de tas), zonnebrandspray, dunne leren handschoenen, paracetamol, calendulazalf. Dat is wel zo'n beetje de inhoud van m'n rugtas, geloof ik. O ja, heb ook nog de mapsource-cd en een cd met kaartmateriaal erin zitten. Voor je weet maar nooit ;) En dan heb ik uiteraard nog m'n telefoon, portemonnee en sleutels in m'n zakken. En Boomer aan de lijn :(

Ik vergeet standaard om EHBO-spullen mee te nemen... Hmz... misschien goed idee om voor m'n verjaardag te gaan vragen :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oenk :blink: Echt weer iets voor vrouwen. Wat heb je aan een usb-kabel midden in het bos. Of cd's met kaartmateriaal.

 

Ik ben denk ik een van de weinige die eigenlijk helemaal niks meeneemt:

 

- GPS (Etrex Venture HC) met coördinaten

- Alle nuttige cacheinfo (zoals Hint)

- Pen

- Spullen voor in de cache

 

Tegenwoordig vergeet ik heel vaak de pen/potlood. :beerchug: En heb ik standaard alle caches in de omgeving in mijn GPSr zitten. Elke keer als ik er een gedaan heb -of twee- pak ik weer de 2 volgende dichtbijzijnste caches in mijn GPSr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...