Spring naar bijdragen

Ik ga cachen en ik neem mee.


TeQuila

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijdje geleden een spiegeltje te koop gezien op een duitse (geocaching) site. Het is zo'n soort ding waarmee tandartsen gaatjes opsporen.

gebit12.jpg

Zie bijna onderaan op het plaatsje. Nu kan ik die duitse site helaas niet weer vinden. Kan iemand mij een tip geven. ALVAST BEDANKT.

Die Duitse tandartsen kunnen tegenwoordig ook alles.

Gaatjes boren met een spiegeltje. :)

 

Bij de legerdump (in Velzen dacht ik, BoCo????) hadden ze ook zo'n setje.

Daar verkochten ze zelfs de bbh tandartsstoel.

Alleen nog even inschrijven bij de kamer van koophandel en boren maar. ;)

 

 

firma BACO moet dat zijn en daar is inderdaad van dit spul tegen een habbekrats te koop......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Veel spullen heb ik standaard in de auto liggen:

- prikstok

- oude jas en schoenen

- droge sokken

- tissues (levert vreemde blikken op als je na een found met een collega cacher uit een bos komt lopen en als eerste tissues pakt... ;)

- CARiN (oud maar werkt nog goed)

- lege stickers voor een natte logrol

 

Al 3x ben ik bijna mijn eTrexe Vista kwijt geweest. Ik heb de gewoonte het apparaat nog wel eens op het dak van mijn auto te leggen als ik instap of mijn jas uit doe...

 

1. Een keer hoorde ik een tik na 3km. Toen rolde hij tegen een dakdragen. Geluk dus.

2. Een andere keer, dicht bij huis, schrok ik 's nachts wakker en heb ik de Garmin bevoren van mijn dak gepakt.

 

Werkt nog steeds, dat scheelt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een tijdje geleden een spiegeltje te koop gezien op een duitse (geocaching) site. Het is zo'n soort ding waarmee tandartsen gaatjes opsporen.

gebit12.jpg

Zie bijna onderaan op het plaatsje. Nu kan ik die duitse site helaas niet weer vinden. Kan iemand mij een tip geven. ALVAST BEDANKT.

Die Duitse tandartsen kunnen tegenwoordig ook alles.

Gaatjes boren met een spiegeltje. :)

 

Bij de legerdump (in Velzen dacht ik, BoCo????) hadden ze ook zo'n setje.

Daar verkochten ze zelfs de bbh tandartsstoel.

Alleen nog even inschrijven bij de kamer van koophandel en boren maar. ;)

 

 

firma BACO moet dat zijn en daar is inderdaad van dit spul tegen een habbekrats te koop......

thanx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een tijdje geleden een spiegeltje te koop gezien op een duitse (geocaching) site. Het is zo'n soort ding waarmee tandartsen gaatjes opsporen.

gebit12.jpg

Zie bijna onderaan op het plaatsje. Nu kan ik die duitse site helaas niet weer vinden. Kan iemand mij een tip geven. ALVAST BEDANKT.

Die Duitse tandartsen kunnen tegenwoordig ook alles.

Gaatjes boren met een spiegeltje. ;)

 

Bij de legerdump (in Velzen dacht ik, BoCo????) hadden ze ook zo'n setje.

Daar verkochten ze zelfs de bbh tandartsstoel.

Alleen nog even inschrijven bij de kamer van koophandel en boren maar. :yes:

 

 

firma BACO moet dat zijn en daar is inderdaad van dit spul tegen een habbekrats te koop......

Ik heb even gekeken, maar geen spiegeltje :) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Wat men in de VS meeneemt lees je hier: http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...hl=car&st=0 :ph34r:
Daar was mijn oog ook al een keer opgevallen ja. Als je de draad wat doorspit, kom je er ook nog achter dat dit geretardeerde volkje het vuurwapen vergelijkt met rookmelders.

 

"De Telegraaf, 22-05-07, jongeman zaait dood en verderf op middelbare school met rookmelder. Tijdens de lunchpauze op de provinciale middelbare scholengemeenschap kwam een jongeman de aula binnengewandeld. Aangekomen in het midden van de overvolle eterij trok hij uit zijn lange regenjas twee rookmelders, die hij....."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan misschien wel erg nuttig zijn voor de die-hard FTF hunters... kan je makkelijker een ander team uitschakelen in de strijd om goud... Of om die verdwaalde muggler het zwijgen doen op te leggen!!!

 

Trouwens zou weer een mooie geogame op kunnen leveren... Twee spelers allebei een geweer, een gps en een telefoon, continu elkaars coördinaten doorgeven, tot men elkaar gevonden heeft en hij die het langst wacht met schieten heeft het spel en het leven verloren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij heb je ze zelfs met telescopisch handvat (kun je een meter uitschuiven)

 

In de periode dat "de muur" nog overeind stond hadden ze een spiegel op wielen die makkelijk onder een auto door gerold kon worden.

Zo'n spiegeltje, op zeg maar een telescoop antenne, is volgens mij ook in gebruik bij de E.O.D.

Iemand die een beetje handig is kan zoiets zelf ook wel in elkaar fabriceren.

Oude portable radio slopen voor de antenne en op het uiteinde dan een spiegeltje monteren.

Eventueel aan beide een rond kogeltje monteren en dan twee plaatjes voorzien van 2 openingen kleiner dan de kogeltjes en vleugelmoertje erop om de boel klem te zetten.

 

Suc6 met freubelen. Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook welleens een pistool draag tijdens het cachen............

maar dan in combinatie met pepperspray, handboeien, wapenstok portofoon, lekker warm kogelwerend vestje, lampje en nog veel meer, het riempje is bijna vol...

 

Eeehhhhhh voor de goede orde..... ik verken het gebied he :ph34r:

 

Maar inderdaad, het is geloof ik in de States belangrijker wat voor wapen je draagt dan met welke GPS unit je cached.

 

Ik neem wel een witte vlag mee als ik naar Amerika ga!! Heb ik nog een beetje de kans op een FTF

 

Davince

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
1.  poncho (voor regenbuien én om op te zitten)

2.  eTrex Venture (anders zoekt het zo lastig)

3.  reservebatterijen (veul!)

4.  cachebeschrijving (en vaak meer dan 1)

5.  plaatkompas (gekregen, anders had ik wel een andere)

6.  ronde vijl (als prikstok)

7.  paracetamolletjes (voor als het allemaal wat teveel wordt)

8.  papieren zakdoekjes (voor verzopen caches)

9.  reservesokken (lekke wandelschoenen)

10. evergreens (bij gebrek aan McD's)

11. flesje icetea (bij gebrek aan trappist met grenadine)

12. pen (voor de puzzels)

13. geld (voor McD)

14. GSM (als ik eraan gedacht heb hem op te laden....)

15. pinpas (voor als ik heftig ontspoord ben)

16. ruilvoorwerpen (liefst roze natuurlijk)

17. rugzak (om alles mee te nemen)

 

 

Beetje jammer puntje 11.....in de vroege tijden hebben monniken jaren lang gedaan om een biertje te maken dat trappist heet en wat doen die %=+$$/ brabanders dan........................................die pleuren er ranja door.....jullie mogen blij zijn dat die meesters van het bier allang onder het gras liggen maar ik denk als ze het horen meteen opstaan......moet zeggen ben zelf ook brabander maar oorspronkelijk een drenth...ben inport dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat men in de VS meeneemt lees je hier: http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...hl=car&st=0 :)

 

 

holy sh*t !! die nemen gewoon een arsenaal van wapens mee :)

 

Achja.. Amerikanen.. THINK BIG !!

 

Wat ik mee neem ?? zo min mogelijk.

 

- GPS

- PDA met tomtom

- Telefoon

- Cache beschrijving

- Pen *

- Zaklamp *

- EHBO kitje + tekentang *

- Paraplu *

 

* = Ligt standaard in de auto

bewerkt door GlennD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als wij gaan cachen nemen we niet heel veel spullen mee. Wij nemen (meestal) mee:

 

- Etrex Legend C (om mee te zoeken)

- Cachebeschrijving

- Batterijen (soms, onze GPS kan 30 uur met 2 AA batterijen)

- Prikstok (handig om de cache mee te zoeken)

- Goodie (of TB en Coins)

- Rex en Rakker (onze honden)

- Fototoestel (soms, als we het niet vergeten)

- Pen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...