Spring naar bijdragen

Ik ga cachen en ik neem mee.


TeQuila

Aanbevolen berichten

-fiets (ov duurt zo lang en moet je veel te ver lopen, met lopen loop je je helemaal drie maal in de rondte)

-etrex euro (duh)

-cache beschrijvingen (ook niet handig om te vergeten)

-stapel pennen (Je weet nooit wanneer ze dienst weigeren, en er zijn hier zoveel micro's dat je dan direkt naar huis kan zonder pen)

-plakspullen (indien niet bij me, in elk achterlijk dorp (sorry) zit wel een fietsenmaker die ze verkoopt)

-zaklamp (indien nacht of winter, met het schermlampje van de etrex heb ik ook wel eens een cache gevonden in het pikkedonker, maar dat duurde wel erg lang)

-portemonnee (kan je ook nog eens iets te eten of drinken kopen onderweg, of een treinkaartje als je moe bent. dat laatste trouwens nog nooit gedaan, maarja, je weet maar nooit)

-sleutels (altijd handig als je je fiets op slot wil zetten als je een bos in gaat waar geen fiets in kan)

-telefoon (indien je moe bent en bij iemand langs wil gaan waar je vlakbij bent om uit te rusten, of ook handig als je iets bij punt drie vergeten bent. ook als je bij punt 5 niet in een dorp bent kun je hulptroepen bellen)

-mp3 (voor de muzikale ondersteuning, ik kan niet zonder. punt om bij te houden: zorg dat de batterijen zijn opgeladen)

-geen rugzak (alles past in mijn (jas)zakken, om mijn nek (mp3), om/ in mijn hand (gps), wel zo handig, alles bij de hand)

 

Groetjes Quaerens :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Garmin Etrex Legend

Wandelstok / Prikstok Uitschuifbaar (handig bij de cache)

Fototoestel Nikon Coolpix 990

Stevige wandelschoenen Legerkistjes

Goede wandelsokken Falke TK2 (naadloos)

Kompas Standaard

GSM Siemens

Rugzak Drinken/voedsel

Tekentang

Zonnebrand

Azijn tegen brandnetels

Meetlint voor de RD Meetpunten jacht

 

enkele goodies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jullie allemaal vergeten is WC papier !!!! :blush:

 

Niets is zo lastig om een kont af te vegen met bladeren en mos ;)

 

Ik kan me verder wel vinden in het geen iedereen op schrijft maar je moet ook eens een keuze maken. Mijn auto zit al vol met:

- 3 kinderen

- een vrouw

- kinderwagen

- kinder fietsjes

- reserve kleren voor de kinderen

- luiers voor de jongste (bijna 3wkn oud)

- enz enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mogelijk om te cachen met alleen een mobieltje en een lijst telefoonnummers van eerdere lopers of de maker. Daar zit misschien wel

een grotere uitdaging in dan klassiek cachen met een gps en een beschrijving

Link naar opmerking
Deel via andere websites

-geen rugzak (alles past in mijn (jas)zakken, om mijn nek (mp3), om/ in mijn hand (gps), wel zo handig, alles bij de hand)

Groetjes Quaerens ;)

 

Hè? Ik heb je nu twee keer gezien en beide keren had je een rood rugzakje bij je. Of zat daar soms dat bier in? B)

De eerste keer was vlak voor school en de tweede keer ging ik direkt uit school cachen. Vandaar.

 

Proost, Quaerens ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wij nemen mee:

- Etrex Legend in beschermhoesje

- Extra batterijen

- Leatherman

- Kadootjes

- Digitale Camera

- Uitdraai

- Rugzak

- Fiets of auto

- Camelbak (voor de lange tochten)

- Pen

- Papier

- Vuilniszak - CITO

- GSMmetje

- Wat te drinken op de goede afloop :w00t2:

- En altijd de verkeerde schoenen :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Hello allemaal,

 

Wij cachen nu al een tijd lang (+-120 caches) met (naar het schijnt) een vrij magere uitrusting.

 

Daar behoort toe:

de GPS

het internet

Google Earth

 

en in de tas:

een paar goodies

een paraplu omgedoopt tot prikstok

(sinds kort) een tekentang uit de tickbite cache

een handschoen

pennen

consumpties

stickers

 

Sinds twee weken weten we dat er meer is... We kwamen team Mavos tegen bij het cachen die ons vertelden dat er topografische kaarten bestonden. Dat zou handig zijn bij het cachen. Ongeveer rond die tijd kochten wij een PDA. Dit bleek ook handig te zijn bij het cachen. Vandaag hoorden wij echter dat er nog veeeeel meer programma's op kunnen.

 

Vandaar deze vraag: wat moet je als (beetje goede) geocacher toch wel in je bezit hebben op het gebied van software en de rest?

 

Wij zijn benieuwd!

Groetjes

Jip en Janneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hello allemaal,

 

Wij cachen nu al een tijd lang (+-120 caches) met (naar het schijnt) een vrij magere uitrusting.

 

Daar behoort toe:

de GPS

het internet

Google Earth

 

en in de tas:

een paar goodies

een paraplu omgedoopt tot prikstok

(sinds kort) een tekentang uit de tickbite cache

een handschoen

pennen

consumpties

stickers

 

Sinds twee weken weten we dat er meer is... We kwamen team Mavos tegen bij het cachen die ons vertelden dat er topografische kaarten bestonden. Dat zou handig zijn bij het cachen. We kregen een cd-rommetje van ze. Ongeveer rond die tijd kochten wij een PDA. Dit bleek ook handig te zijn bij het cachen. Vandaag hoorden wij echter dat er nog veeeeel meer programma's op kunnen.

 

Vandaar deze vraag: wat moet je als (beetje goede) geocacher toch wel in je bezit hebben op het gebied van software en de rest?

 

Wij zijn benieuwd!

Groetjes

Jip en Janneke

 

Je moet helemaal niets.

 

Er kan veel!

 

Als je even dit forum doorkijkt zie je sowieso al meer dan zat lijntjes die je meer dan zat mogelijkheden - inclusief links en zo - bieden.

 

De meeste opties hebben overigens allemaal betrekking op: achter de pc thuis.

 

Maar om wat te noemen: GSAK , TomTom en Co-Input, Garmin Topo's ,OziExplorer.

Als je dat hebt, ben je aardig compleet!

 

Vanzelfsprekend gaan er straks nog allerlei figuren allerlei programma's roepen :dribble: , want er komt geen eind aan en er zal nooit een eind aan komen. :crybaby:

 

Maar cachen moet je nog steeds zelf doen. :D:blush::thumbup:

 

Dus zonder gaat het ook hoor.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm. ik vind het wel zijn char_me hebben om juist zo min mogelijk mee te nemen!

Alleen een gps en voor het schieten van een koers deze expres niet gebruiken maar een kompas daarvoor meenemen. Of als dat kan, eerst alle opgegeven coordinaten op een topokaart uitprinten of intekenen en dan met alleen die kaart en kompas (dus zonder de gps) gaan lopen.

 

Met zo min mogelijk moderne apparatuur en hulpmiddelen toch bij de cache zien te komen, da's voor mij pas een echte uitdaging. :D

bewerkt door Nahal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar hoort dan ook bij dat je als je een printout maakt van de cache dat de hint "encrypted" blijft, zodat je ook echt moet zoeken, voordat je naar een hint gaat grijpen.

Yep. Ik lees zelfs de logs niet door. Printout met alleen een GPSr en een kompas en lopen maar. GoogleMaps gebruik ik om globaal te zien waar ik moet parkeren. Voor de rest gebruik ik geen grappen en grollen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...