Spring naar bijdragen

Ik ga cachen en ik neem mee.


TeQuila

Aanbevolen berichten

Het Cairnteam heeft er de laatste tijd een gewoonte van gemaakt gratis plastic wegwerphandschoenen te betrekken bij benzinestations. Ze hangen meestal bij de dieselpompen. Deze dunne handschoenen zijn toch wel erg makkelijk bij het bemachtigen van de stash en het eventueel uitdiepen van de verstopplek. Na het openen van de box gaat de handschoen uit. De inhoud kan dan met schone handen worden aangepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vond het al zo raar dat sommige caches naar diesel stinken  :(  Dacht zelfs eerst, dat de prinkstok te diep de grond was ingegaan  :blink:

B) Hahahaha Mumzle mooi hoor ;)

 

Hebben we ook een visboer tussen de cachers dan? Ik was laatst bij een cache en daar rook het naar een visafslag.

 

Computers are like air-conditioners: both stop working, if you open windows.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben we ook een visboer tussen de cachers dan?  Ik was laatst bij een cache en daar rook het naar een visafslag.

Kwam die lucht dan niet uit de cache :( ?

 

Ik bedoel er wordt ook nog steeds kleefsnoep enzo in caches gedaan, dus voor een visje zullen sommigen zich ook wel niet schamen :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond het al zo raar dat sommige caches naar diesel stinken  :(  Dacht zelfs eerst, dat de prinkstok te diep de grond was ingegaan  :blink:

Het Cairnteam gebruikt soms ook handschoenen omdat het weet wie er eerder aan de cache heeft gezeten (al zijn wij meestal de eersten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond het al zo raar dat sommige caches naar diesel stinken  :(  Dacht zelfs eerst, dat de prinkstok te diep de grond was ingegaan  :blink:

Het Cairnteam gebruikt soms ook handschoenen omdat het weet wie er eerder aan de cache heeft gezeten (al zijn wij meestal de eersten).

Weet je, er begint mij nu ineens zoveel duidelijk te worden ;)

 

De caches rond Eindhoven stonken inderdaad allemaal naar de diesel, behalve 12 steden, 13 ongemakken: Eindhoven B)

 

Begrijp nu helmaal hoe dat komt :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga cachen en neem mee...

 

nu dat hangt een beetje af van de verwachtte afstand dus hier gaat ie dan:

 

01 De GPS; een magellan meridian gold, met daarop geladen de gegevens van de caches die we gaan zoeken.

02 reserve batterijen (oplaadbaar)

03 als we lang weg gaan ook de oplader voor in de auto B)

04 Mijn vrouw en kinderen en de hond (meestal tenminste een paar van allen)

05 een uitdraai van de cache

06 een rugzakje met proviand en drinken

07 ehbo setje

08 reddingsdeken, je weet maar nooit of je anderen in de problemen tegenkomt

09 mobiele telefoon

10 een hoed of andere hoofdbedekking, tegen regen, zon en teken

11 als goed padvinder altijd een zakmes (ja ook een schone zakdoek)

12 een verrekijker, je weet maar nooit

13 een fototoestel

14 meestal outdoorkleding en bergschoenen aan (allen behalve de hond)

 

In de bergen

15 grote rugzak met warme kleding en regenkleding

16 klimtouw, gordels en alle andere rommel die daarbij hoort

17 kompas

18 hoogtemeter

19 fluitje en spiegeltje

20 careplus rietje om ook uit bergbeken te kunnen dringen

21 telescopische wandelstokken (maar niet om daar de cache mee te zoeken)

 

 

Ja, ja ik heb een hele grote auto, een bus hyundai h200 met geocaching sticker, en dat is wel zo gemakkelijk. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast Team Kleijn

Meestal,

 

Een deel, maar meestal wel het complete Team Dusty,

 

Etrex Vista (Geladen met de thuisgedane voorbereidingen)

Nokia7110, voor hulplijntjes en evt. rekenwerk en waptoegang

Cachebeschrijving dubbelzijdig 4 pagina's per vel,

Digicamera (Olympus C300)

Goodies

Eten en drinken

Geld, Chip, Pin en Creditcards (je weet maar nooit)

Bij multi en grote caches een geodriehoek en kabouterkaarten (zou ik iedereen willen aanraden)

 

Goed humeur,

 

Overigens probeer ik de set aan equipment zo klein mogelijk te houden, ik wil graag als het effe kan

met handjes vrij kunnen lopen en niet sjouwen.... (Dus alles moet in zakken kunnen, Vistaatje om de nek)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even uit mijn herinnering van tientallen jaren her, ik heb er geen bij de hand:

Een Geodriehoek is een dunne, enigszins buigbare, driehoek van doorzichtig plastic, met hoeken van 90,45,45°, lange zijde ca. 20 cm.

Er zijn wat schaalverdelingen op aangebracht, en een aantal evenwijdige lijnen. Ook is er een hoekverdeling in graden aanwezig.

Je kunt er dus mee meten op kaarten.

Simpel maar licht en makkelijk mee te nemen.

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 careplus rietje om ook uit bergbeken te kunnen dringen

wat is dit, hoe werkt het ?

kun je met zo'n rietje ook uit de sloot drinken ?

wat kost het ?

waar te koop ?

'k hoor graag.

grtn. koos

Het is een rietje met een micromembraam, zo een die ook wordt gebruikt om zout water zoet te maken.... of om gefilterd oppervlaktewater bacterie vrij te maken, maar dan in het heel erg groot.

 

Ik heb er een van care plus. Te koop bij de betere buitensport winkel.

 

In theorie kan je er ook mee uit de sloot dringen, maar... Als er grotere zwevende delen in het water zitten (slib, ijzervlokken, algen) dan is het rietje zo verstopt. Je zult dit water dus eerst moeten zeven door een doek of zo.

 

Een ander probleem is dat sommige virussen het membraam nog wel kunnen passeren. Ik drink er dus niet mee uit eengewone nederlandse boeren sloot (ik weet wat er in zit... :ph34r::D ). Maar gebruik het in de bergen. Een bergbeek is geen probleem. Een grondwater gevoed vennetje in een Nederlands natuurgebied zal ook wel geen problemen opleveren. En ik heb het bijvoorbeeld laatst in de oekraïne gebruikt, omdat het spaarzame leiding water daar ook niet echt vertrouwd is, en om nu je tande te poetsen met brondwater in flessen...

 

De mijne heb ik gekocht bij Lerentveld buitensport in Zwolle. Maar het zal ook wel te koop zijn bij Bever of een dergelijke zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 careplus rietje om ook uit bergbeken te kunnen dringen

Alle Careplus artikelen zijn te koop bij elke goed buitensport zaken en elke apotheek. Careplus is begonnen als tropenzorg en is uitgebreid tot alle zorg voor buitenmensen. (van tekentang tot deet van rietje tot plastuitje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...