Spring naar bijdragen

brilstar

Leden
  • Aantal bijdragen

    70
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutraal

Over brilstar

  • Verjaardag 23-12-1972

Previous Fields

  • GPS of Smartphone Merk / Type
    Garmin eTrex Vista C
  • Ik gebruik mijn GPS / Smartphone sinds
    10 maanden

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0
  1. Bestand kopieren werkt ook niet, had ik al geprobeerd. Ik heb een firmware upgrade gedaan. Ik had versie 2.4 en nu 3.2 en het probleem is weg. Pffff. Bedankt voor het meedenken.
  2. Zojuist een test gedaan met een GPX bestand met 2 traditionals. Als ik geocaches zoek, wordt 1 van de 2 wel gevonden en de andere niet. Zijn beide Premium caches en de GPX lijkt inhoudelijk ook goed. Beide hebben een GC-code, naam, cache id, etc.
  3. Bedankt voor jullie reacties: @Peetee: Nee, geen filter. Het zijn ook niet altijd mysteries. Soms ontbreekt ook een traditional. @Heracross: Zojuist gecheckt. Nee. En ook niet bij waypoints. Ik ga de inhoud van het GPX bestand bekijken. Ik heb nu een bestand met 2 tradi's waarvan er 1 wel getoond wordt en de andere niet. Verder Firmware check doen. Ik hou jullie op de hoogte.
  4. Sinds kort heb ik een Garmin eTrex Touch 25. Als apparaat ben ik hier zeer tevreden mee maar na een aantal keer gebruiken is mij iets vervelends opgevallen. Ik gebruik GSAK en vanuit GSAK zend ik geocaches naar de Etrex Touch 25. Bij Setup kon ik dit device niet kiezen en dus heb ik de eTrex 20 gekozen. Ik verstuur dan bijvoorbeeld 10 caches en benoem hierbij de bestandsnaam. Dit werkt. Als ik dan op het device kijk, vind ik het GPX bestand en bevat dit alle geocaches. Als ik echter (in het vel) dan een geocache zoek, blijken bepaalde geocaching niet gevonden te worden door de software op het device. Het gaat hier soms om Mysteries (met gecorrigeerde coordinaten) en soms om traditionals. Ze staan gewoon niet in de lijst met nearby geocaches (terwijl ik wel dichtbij ben) en ook zoeken op naam vindt ze niet. Terwijl ze dus wel in het GPX bestand staan... Iemand een idee waarom mijn device ze dan toch niet vindt? Jaco..
  5. Klinkt bekend ja. Tips: * gebruik altijd dezelfde poort; * geen andere USB devices tegelijkertijd actief; * herstart PC Soms werkt 1 van bovenstaande, soms moet je alles doen of morgen nog eens proberen. Kortom, onduidelijkheid troef...
  6. Lekker dichtbij. Ben benieuwd. Vraagje: kan de cache op de fiets gedaan worden? Groeten, Jaco..
  7. Ziet er goed uit. Ik ga het proberen.
  8. Ok, ik was wellicht niet duidelijk genoeg. Het gaat om caches waarvan ik de eigenaar ben. Daar kan ik inderdaad een PQ voor maken. In de zo ontvangen .gpx file zijn echter niet alle logs opgenomen. Het lijkt alsof dit maar tot een bepaalde datum of aantal teruggaat. Ik wil graag alle logs van de caches waarvan ik eigenaar ben in een .gpx file ontvangen.
  9. Een gerelateerde vraag... Ik ben premium member en kan dus op cachepagina's de .gpx file downloaden. Nu wil ik van mijn eigen caches een .gpx file hebben waar alle logs in staan. Dit om te gebruiken in de statistics macro van GSAK. Als ik echter de .gpx file download staan er bijvoorbeeld alleen maar de logs in tot juli 2007. Hoe kan ik aan alle logs komen? Groeten, Jaco (team brilstar)
  10. Er worden hier naar mijn idee weer een aantal dingen door elkaar gehaald. De enige echte plek waar alle caches zijn aangemaakt en waar men kan loggen over een al dan niet gevonden cache is Geocaching.com Deze computers houden in hun databases bij wat er allemaal plaats vind qua caches, travelbugs, geocoins enz. Door drukte wil het nog wel eens gebeuren dat de website "tijdelijk" slecht bereikbaar is of dat een mailtje niet de deur uit komt zoals het de bedoeling is. Vaak is het een moment later wel weer in orde. Informatie over het hoe en waarom is eventueel terug te vinden op het forum van de amerikaanse website. Waar de starter van dit draadje het volgens mij over heeft zijn de statistieken die hier op de nederlandse website (geocaching.nl) ingelezen worden vanaf geocaching.com. Dit vormt de basis voor de persoonlijke kaarten (not found etc) en ook de statistieken. Het inlezen van de gegevens gaat met enige regelmaat en soms met wat hulp van de teammembers. Een herstel actie waar hier ook al over geschreven wordt is iets wat als extra opdracht in de wachtrij komt te staan bij het ophalen van de gegevens vanuit Amerika. Deze wachtrij is natuurlijk ook afhankelijk van de servers aan de andere kant van de grote plas en dit kan soms haperen. M.a.w. niet bij de eerste de beste cache(s) die niet goed op de website hier (.NL) doorkomen aan de bel trekken maar even wat geduld. Op de achtergrond zijn er soms testjes gaande en dat hoort natuurlijk geen invloed te hebben op de live omgeving, maar ja, soms is dat wel eens het geval en zal het inlezen van de data vanuit amerika dit vanzelf weer herstellen maar dat zal met de toenemende hoeveelheid cachers en caches steeds langer duren. Denk dat e.e.a. zo wel wat duidelijkheid verschaft. Groeten Jan-Willem PA3FUS. Duidelijk, bedankt voor de uitleg!
  11. Errug snel opgelost. Volgende keer heb ik ff wat meer geduld.
  12. Dan wacht ik nog ff af. Via doe het zelf 815-382 = veel verzoekjes doen is heel veel werk...
  13. Als ik momenteel mijn logs opvraag klopt er heel weinig van. 382 founds ipv de 815 die het er moeten zijn. Ook staat bovenin de melding Duplicate entry "'18948833' for key 1". Geldt ook voor logs van bevriende cachers. Suggesties?
  14. Een puntje van aandacht lijkt me nog het volgende.... Op de 'normale' cachepagina staat de GC code nu alleen nog maar helemaal rechtsboven. Als je dan vervolgens de 'printer-friendly' variant opvraag staat de GC code nergens meer op de print en dat vind ik erg vervelend omdat ik veel met GC codes werk om een cache in mijn Garmin terug te vinden aan de hand van een print. In de titelbalk van Explorer of Firefox staat ook niet meer de GC-code. Daar staat nu altijd GCXXX. Ik hoop dat dit snel opgelost wordt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...