Spring naar bijdragen

Gps ontvanger meenemen in vliegtuig - Wat is het beste?


Wally

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hier ook de GPS al vaker meegenomen op een vlucht, geen enkel probleem. Er werd wel naar gevraagd wat het was maar kennelijk zijn ze in staat met de huidige scanners "goed" van "kwaad" te onderscheiden..... :blush:

 

 

 

Grtz,

 

Jack Ramakers

Team Ramy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nooit problemen gehad, noch in de koffer als de handbagage.

 

Tip. neem de manual mee zodat je bij vragen kan laten zien wat het voor 'n apparaatje is. Hoewel de GPS de laatste jaren aan bekendheid heeft gewonnen weet nog steeds niet iedereen wat je in je handjes hebt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen probleem, ook niet in de US tijdens code rood. Wordt alleen regelmatig verzocht hem even aan te zetten en korte uitleg te geven, maar dat verzoek krijg ik met de laptop ook. Krijg de indruk dat het er meer omgaat of het echt jouw apparaat is, en jij ook weet waar het voor dient.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De GPS-en (Garmin GPS 12, Mitac Mio A201 PDA en Garmin GPSMAP60Cx) gaan altijd mee in de handbagage. Nooit vragen over gehad. Zelfs niet om ze uit mijn tas te halen. Inmiddels heb ik al heel wat waypoints wereldwijd verzameld per vliegtuig en met verschillende vliegtuigmaatschappijen. (US, Canada, Japan, Taiwan, China, Spanje, Griekenland, Noorwegen). Gewoon meenemen dus.

Ik raad het juist AAN om dit soort apparatuur in de handbagage te stoppen, want als ze je koffer verliezen of open breken, dan ben je hem zeker kwijt.

 

Officieel mag je in een vliegtuig tijdens de gehele vlucht geen enkel apparaat gebruiken met een antenne, dat heeft ermee te maken, dat zo'n apparaat (ook als het alleen maar ontvangt) toch weer een bepaalde (midden) frequentie uit kan stralen. Hoe ouder het apparaat, des te meer straling. Dit zou eventueel storing kunnen veroorzaken op de kabeltjes in het vliegtuig, omdat die kisten nog niet op EMC zijn ontworpen.

Meestal loop dit wel los, je moet het maar zien als die tekst in een rechterspiegel van een amerikaanse auto: "Objects in this mirror appear closer than they are.". Beter gewaarschuwd, dan dat er een law-suit van komt. Dus als de stewardess je vriendelijk vraagt om je GPS uit te zetten, volg dan gewoon de instructies op, dan mag je dat dingetje gewoon houden.

 

Er zijn ook GPS-en die je in Demo mode of GPS off mode kunt zetten, zodat je toch lekker met de rest van de software kunt spelen. Als je de stewardess kunt laten zien dat het apparaatje in "fly mode" staat, dan mag je er ook gewoon mee blijven spelen (totdat je weer gaat landen, want dan moet alle elektronische apparatuur uit).

bewerkt door FerryStreens&Fairyglitters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Behalve snelheid en hoogte is de locatie natuurlijk ook leuk om te weten. De meeste maatschappijen laten dat op de TV's wel zien. Maar wij hebben de piloot, in een vliegtuig zonder GPS-display op de TV's, eens betrapt op een foutje. Er werd toen omgeroepen dat we 100 km ten Noorden van Boekarest vlogen terwijl we er al 50 km aan de zuidkant voorbij waren gevlogen. Grote hilariteit vooral omdat mijn zoon niet zo zacht praat en de mensen om ons heen er zich mee gingen bemoeien.

 

Volgens de regeltjes mag je je GPS vanaf het taxien tot en met het taxien niet aan hebben (de hele reis dus, want het is een apparaat met een antenne, hoewel die slecht te zien is aan een Etrex), maar ik geloof niet dat je er door neerstort. :lol1:

 

:huh::P Nee, behalve dan als je 50 km ten zuide van Boekarest vliegt en de piloot denkt 100 km ten noorde ervan te vliegen :P:D

bewerkt door CC1451
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier geen problemen gehad bij recente vluchten. De GPS gaat mee in de handbagage. In het vliegtuig zelf zit ik er echter niet mee te spelen :lol1: . Ook bij een andere controle bij een bank in Londen werd er niet eens naar gekeken tijdens de scan.

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wij hebben de piloot, in een vliegtuig zonder GPS-display op de TV's, eens betrapt op een foutje. Er werd toen omgeroepen dat we 100 km ten Noorden van Boekarest vlogen terwijl we er al 50 km aan de zuidkant voorbij waren gevlogen.

 

Zie je wel dat apparaten met een antenne de navigatie apparatuur aan boord beïnvloeden. :D

 

Ik raad het juist af om dit soort apparatuur in de handbagage te stoppen, want als ze je koffer verliezen of open breken, dan ben je hem zeker kwijt.

 

Je bedoelt natuurlijk dat je het aanraadt om de GPS in de handbagage te stoppen.

 

Zelf reis ik ook veelvuldig richting Midden/Verre Oosten en ook het oude Oostblok. Ik neem altijd de GPSr mee in de handbagage en heb er nog nooit vragen over gehad bij de douane, security check of aan boord.

 

Wel is het gebruik van een GPSr in sommige landen verboden (alhoewel dat in de praktijk met alle auto navigatie ook redelijk achterhaalt is). Dus met een GPSr bij een vliegveld, een zendmast of een militaire installatie gaan rondlopen is dus niet aan te raden :yes: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote name='Wally' date='March 14 2002, 21:16:06 ' post='1461']

Ik ga deze zomer met het vliegtuig op vakantie :yes: en wil mijn GPS ontvanger meenemen. In verband met de verhoogde paraatheid van douane/beveiliging vraag ik mij af wat het slimste is om te doen: de GPS als bagage in de koffer of toch meenemen als handbagage? Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik vermoed dat wanneer de GPS als handbagage meegaat je de gps moet demonstreren voordat je aan boord gaat, ook zal je waarschijnlijk de GPS niet mogen aanzetten aan boord.

 

Graag hoor ik jullie ervaringen.

 

Ik heb 2x mijn GPSr mee genomen op een vlucht.

Oktober 2007 met Transavia (<-->) naar Kreta: Heen vanuit A'dam in mijn binnenzak (en moest dus over de band) gaf geen reactie van de monitor-kijkers. Op de terugvlucht in de reistas (dus bagageruim) kon ik meekijken met de scanner en werd er wel gewezen maar hij kon zondermeer door.

April 2007 met AirMalta (<-->) naar ..... Malta: Heen vanuit A'dam in de reistas (bagageruim). Niets over gehoord dus de controle ging wel goed. Die optie is me slecht bekomen want op malta bleek hij het helemaal niet meer te doen.

Zat midden in de tas tussen de zachte kleding (shockproof zou je zeggen) maar het euvel bleek een losgeraakt contact te zijn. Toeval?

Daarom ook ****** VLOEK VERWIJDERD DOOR ADMIN ******* geen van de Malteser caches gevonden. Had wel alles zo nauwkeurig mogelijk op papieren auto-kaarten uitgezet en heb alle lokaties bezocht maar zonder GPSr en met hints bleek het toch zoeken naar de speld in de spreekwoordelijke hooiberg. Malta 2007: 0 Found.

Op de terugweg gewoon in het bagageruim want hij deed het toch niet.

 

Mijn idee? Handbagage.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook nooit problemen/vragen over mijn GPSr gehad. Ik meen me wel te herinneren ergens gelezen te hebben dat je elektronische apparatuur in het algemeen het beste in je handbage kunt stoppen. Met koffers wordt toch wat minder voorzichtig omgesprongen. Daarbij wordt het volgens mij fris in het ruim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Ik heb m'n GPSmap 76Csx openlijk aan de foto-rugtas hangen en nog geen problemen gehad en hij stond normaal aan voor de tracking. In het vliegtuig gaat de tas in het rek en de gps in het vak van de rugleuning van de stoel voor je. Ik laat de gps er een beetje bovenuit steken, met de 76 sirf3 heb ik dan nog op de 3e stoel van het raam ontvangst. Uit nood heb ik ook nog een losse antenne mee. Ik heb nog nooit problemen gehad met bemanning en/of security. Verleden jaar nog naar China met ook een aantal (5) binnenlandse vluchten, geen problemen. Neem je gps altijd mee in de handbagage, wees vriendelijk waar nodig (security) en in de praktijk zul je weinig tot geen hinder ondervinden.

 

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou hem ook zeker in de handbagage meenemen. Er verdwijnen nogal wat koffers, of ze worden opgebroken en waarna dit soort apparatuur verdwijnt. Ik spreek uit ervaring, houd me dagelijks bezig met het afhandelen van reisschades. In de koffer zijn kostbaarheden niet verzekerd, omdat het risico dat het dan weg is een heel stuk groter is. Dus camera's, audio-apparatuur, laptops ed altijd in de handbagage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...