Spring naar bijdragen

Gps ontvanger meenemen in vliegtuig - Wat is het beste?


Wally

Aanbevolen berichten

Ik ga deze zomer met het vliegtuig op vakantie  ;) en wil mijn GPS ontvanger meenemen. In verband met de verhoogde paraatheid van douane/beveiliging vraag ik mij af wat het slimste is om te doen: de GPS als bagage in de koffer of toch meenemen als handbagage? Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik vermoed dat wanneer de GPS als handbagage meegaat je de gps moet demonstreren voordat je aan boord gaat, ook zal je waarschijnlijk de GPS niet mogen aanzetten aan boord.

 

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gewoon in je handbagage doen! Dan kan je er tenminste een beetje mee spelen  ;)

 

Ik heb em al 2x meegenomen (ook 1x na 11 september) in het vliegtuig en beide keren heeft het geen problemen opgeleverd, de stewardessen vragen vaak toestemming aan de piloot. En in het ergste geval gaat deze er niet mee akkoord maar die kans schat ik erg klein.

 

Veel plezier!!  :hehe:

 

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn GPS neem ik als handbagage mee (net als GSM, allebei braaf in het bakje doen bij de metaaldetector, nog nooit een opmerking over gehad) en tijdens de start en landing doe ik hem netjes uit. Tijdens de vlucht dicht bij het raampje houden en je kunt je lol op.

 

Louis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik m'n GPS kocht, was er bij die winkel net één teruggekomen van iemand die hem in een harde brillenkoker had gedaan in z'n koffer. Na aankomst bleek de LCD display gebarsten te zijn. Dat zou kunnen komen door hardhandig omgaan met de bagage, en dat gebeurt. Dus om die reden zou je al kunnen twijfelen om hem in je koffer te doen. Maar de verkoper dacht dat het ook gekomen zou kunnen zijn doordat het bagageruim misschien niet op druk wordt gehouden. Te groot drukverschil -> krak.

Door welke reden dan ook: bij de handbagage houden lijkt me safer.

B.t.w. waarom zou je hem uit moeten zetten bij landing/opstijgen? Dat ding zendt toch niets uit, dus wat zou er kunnen gebeuren? Of is het gewoon voor alle apparatuur verplicht om uit te doen?

 

Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

B.t.w. waarom zou je hem uit moeten zetten bij landing/opstijgen? Dat ding zendt toch niets uit, dus wat zou er kunnen gebeuren? Of is het gewoon voor alle apparatuur verplicht om uit te doen?

Hee laat je nu zelf het goede antwoord geven..

alle electronica moet UIT tijdens start en landing.. dus ook een walkman enz..

 

groetjes,

 

Gimli :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paar jaar geleden m'n gps meegenomen in het vliegtuig naar Alaska. Niks geen problemen. Het vliegtuig ging iets van 777 km/h, als ik het me goed herinner.

Verschilt het trouwens per GPS tot welke snelheid hij geschikt is? 'k Heb me eens laten vertellen dat er GPS'en gemaakt werden die tot een beperkte snelheid gingen (om ervoor te zorgen dat een piloot een speciale, lees: duurdere, moest kopen voor in z'n rappe vliegtuigje).

Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben de GPS al  vaak gebruikt in het vliegtuig. Nooit geheimzinnig mee gedaan. Gewoon bij het raampje gehouden. Zelf zijn wij nooit door cabine personeel benaderd met vragen. Heb weleens van een collega gehoord dat de piloot kwam kijken wat het voor apparaat het was en zeer geinteresseerd was.

 

Behalve snelheid en hoogte is de locatie natuurlijk ook leuk om te weten. De meeste maatschappijen laten dat op de TV's wel zien. Maar wij hebben de piloot, in een vliegtuig zonder GPS-display op de TV's, eens betrapt op een foutje. Er werd toen omgeroepen dat we 100 km ten Noorden van Boekarest vlogen terwijl we er al 50 km aan de zuidkant voorbij waren gevlogen. Grote hilariteit vooral omdat mijn zoon niet zo zacht praat en de mensen om ons heen er zich mee gingen bemoeien.

 

Ik ben even vergeten waar, maar er zijn sites waar je bv. de posities van alle  vliegvelden (burger/militair en zweef) in Europa kan downloaden. Handig als referentie.

 

Er zijn maatschappijen die gebruik van GPS, tijdens de vlucht) expliciet verbieden. In het COM-forum heeft daar weleens iets over in gestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuws van het vliegtuig-front.

 

Afgelopen dagen in Madrid geweest en heen en terug de gehele reis met de GPS gelogd.

image

[u:post_uid0]Waargenomen wetenswaardigheden KLM Boeing 737-800:[/u:post_uid0]

Snelheid bij opstijgen 290 km/h

Topsnelheid 820 km/h

Kruissnelheid 750 km/h

Tijdens heftige turbulentie daalde het vliegtuig van 13 km naar 8.5 km hoogte.

Tussen Limoges en La Rochelle over het Confluence punt 46N 0.0 gevlogen. Zou ik die bij het

Degree Confluence Project kunnen aanmelden?

Vliegafstand 1530 km

 

De tijd vliegt met een leuk speeltje in de hand.

 

Dit is de link naar een plaatje van heen en terugreis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net terug uit Kopenhagen, en heb beide opties uitgeprobeerd: handbagage en gewone bagage, beiden zonder dat er ook maar iemand aandacht aan schonk. Eigenlijk best wel saai dus. Weer een gemiste kans om iemand enthusiast te maken. Je moet wel je SwissCard in je gewone bagage doen. Hobbymesjes vinden ze kennelijk niet erg in je handbagage   :sleeping: Volgens de regeltjes mag je je GPS vanaf het taxien tot en met het taxien niet aan hebben (de hele reis dus, want het is een apparaat met een antenne, hoewel die slecht te zien is aan een Etrex), maar ik geloof niet dat je er door neerstort. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...

Een oud draadje al maar ik ben benieuwd of er nog nieuwe ervaringen zijn op dit gebied.

Ik heb zelf m'n GPS al een aantal keer als handbagage meegenomen zonder enig probleem maar ik heb nu een verhaal van iemand gelezen wiens GPS en radio in Dubai door de douane was ingenomen. Hij zou 'm in Sydney terugkrijgen maar dat is nooit gebeurd. Het verhaal was een "recente vluchtervaring" op vliegtarieven.nl.

Ik zou m'n GPS en PDA niet graag kwijtraken en twijfel nu tussen handbagage of ruimbagage.

Wat vinden jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een oud draadje al maar ik ben benieuwd of er nog nieuwe ervaringen zijn op dit gebied.

Ik heb zelf m'n GPS al een aantal keer als handbagage meegenomen zonder enig probleem maar ik heb nu een verhaal van iemand gelezen wiens GPS en radio in Dubai door de douane was ingenomen. Hij zou 'm in Sydney terugkrijgen maar dat is nooit gebeurd. Het verhaal was een "recente vluchtervaring" op vliegtarieven.nl.

Ik zou m'n GPS en PDA niet graag kwijtraken en twijfel nu tussen handbagage of ruimbagage.

Wat vinden jullie?

 

In de handbagage heb ik nooit problemen gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de gps in maart nog meegenomen (Spanje) in de handbagage, wel uitgezet.

In het vliegtuig stond ie gewoon aan. Wel netjes in de tas laten zitten in het bakje bij de detectiepoortjes.

Ik moest hem wel even uit de tas halen maar er werd verder niets over gezegd en mocht gewoon mee.

Ik had het idee dat ze die dingen wel vaker zagen. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...