Ilonka1980 Geplaatst 23 april 2008 Share Geplaatst 23 april 2008 Doe in ieder geval waar je het beste bij voelt. Ik heb naar Portugal en Turkije ook geen problemen gehad met de GPS in de handbagage Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Ramy Geplaatst 23 april 2008 Share Geplaatst 23 april 2008 Hier ook de GPS al vaker meegenomen op een vlucht, geen enkel probleem. Er werd wel naar gevraagd wat het was maar kennelijk zijn ze in staat met de huidige scanners "goed" van "kwaad" te onderscheiden..... Grtz, Jack Ramakers Team Ramy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Oliva's Geplaatst 23 april 2008 Share Geplaatst 23 april 2008 Nooit problemen gehad, noch in de koffer als de handbagage. Tip. neem de manual mee zodat je bij vragen kan laten zien wat het voor 'n apparaatje is. Hoewel de GPS de laatste jaren aan bekendheid heeft gewonnen weet nog steeds niet iedereen wat je in je handjes hebt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Famda Geplaatst 23 april 2008 Share Geplaatst 23 april 2008 Geen probleem, ook niet in de US tijdens code rood. Wordt alleen regelmatig verzocht hem even aan te zetten en korte uitleg te geven, maar dat verzoek krijg ik met de laptop ook. Krijg de indruk dat het er meer omgaat of het echt jouw apparaat is, en jij ook weet waar het voor dient. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sparks Sailor Geplaatst 23 april 2008 Share Geplaatst 23 april 2008 Neem mijn GPSr altijd mee als handbagage. Vraag dan of ik hem aan mag zetten, maar heb daar nog nooit toestemming voor gehad. Ook niet bij Maastchappijen die het "officieel" toestaan. Er staat op deze lijst ook dat je ALTIJD toestemming moet hebben van de piloot Zie http://gpsinformation.net/airgps/airgps.htm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FerryStreens&Fairyglitters Geplaatst 23 april 2008 Share Geplaatst 23 april 2008 (bewerkt) De GPS-en (Garmin GPS 12, Mitac Mio A201 PDA en Garmin GPSMAP60Cx) gaan altijd mee in de handbagage. Nooit vragen over gehad. Zelfs niet om ze uit mijn tas te halen. Inmiddels heb ik al heel wat waypoints wereldwijd verzameld per vliegtuig en met verschillende vliegtuigmaatschappijen. (US, Canada, Japan, Taiwan, China, Spanje, Griekenland, Noorwegen). Gewoon meenemen dus. Ik raad het juist AAN om dit soort apparatuur in de handbagage te stoppen, want als ze je koffer verliezen of open breken, dan ben je hem zeker kwijt. Officieel mag je in een vliegtuig tijdens de gehele vlucht geen enkel apparaat gebruiken met een antenne, dat heeft ermee te maken, dat zo'n apparaat (ook als het alleen maar ontvangt) toch weer een bepaalde (midden) frequentie uit kan stralen. Hoe ouder het apparaat, des te meer straling. Dit zou eventueel storing kunnen veroorzaken op de kabeltjes in het vliegtuig, omdat die kisten nog niet op EMC zijn ontworpen. Meestal loop dit wel los, je moet het maar zien als die tekst in een rechterspiegel van een amerikaanse auto: "Objects in this mirror appear closer than they are.". Beter gewaarschuwd, dan dat er een law-suit van komt. Dus als de stewardess je vriendelijk vraagt om je GPS uit te zetten, volg dan gewoon de instructies op, dan mag je dat dingetje gewoon houden. Er zijn ook GPS-en die je in Demo mode of GPS off mode kunt zetten, zodat je toch lekker met de rest van de software kunt spelen. Als je de stewardess kunt laten zien dat het apparaatje in "fly mode" staat, dan mag je er ook gewoon mee blijven spelen (totdat je weer gaat landen, want dan moet alle elektronische apparatuur uit). 24 april 2008 bewerkt door FerryStreens&Fairyglitters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CC1451 Geplaatst 23 april 2008 Share Geplaatst 23 april 2008 (bewerkt) Behalve snelheid en hoogte is de locatie natuurlijk ook leuk om te weten. De meeste maatschappijen laten dat op de TV's wel zien. Maar wij hebben de piloot, in een vliegtuig zonder GPS-display op de TV's, eens betrapt op een foutje. Er werd toen omgeroepen dat we 100 km ten Noorden van Boekarest vlogen terwijl we er al 50 km aan de zuidkant voorbij waren gevlogen. Grote hilariteit vooral omdat mijn zoon niet zo zacht praat en de mensen om ons heen er zich mee gingen bemoeien. Volgens de regeltjes mag je je GPS vanaf het taxien tot en met het taxien niet aan hebben (de hele reis dus, want het is een apparaat met een antenne, hoewel die slecht te zien is aan een Etrex), maar ik geloof niet dat je er door neerstort. Nee, behalve dan als je 50 km ten zuide van Boekarest vliegt en de piloot denkt 100 km ten noorde ervan te vliegen 23 april 2008 bewerkt door CC1451 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fire5 Geplaatst 23 april 2008 Share Geplaatst 23 april 2008 Ook hier geen problemen gehad bij recente vluchten. De GPS gaat mee in de handbagage. In het vliegtuig zelf zit ik er echter niet mee te spelen . Ook bij een andere controle bij een bank in Londen werd er niet eens naar gekeken tijdens de scan. Fire5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boswijk Posse Geplaatst 24 april 2008 Share Geplaatst 24 april 2008 Maar wij hebben de piloot, in een vliegtuig zonder GPS-display op de TV's, eens betrapt op een foutje. Er werd toen omgeroepen dat we 100 km ten Noorden van Boekarest vlogen terwijl we er al 50 km aan de zuidkant voorbij waren gevlogen. Zie je wel dat apparaten met een antenne de navigatie apparatuur aan boord beïnvloeden. Ik raad het juist af om dit soort apparatuur in de handbagage te stoppen, want als ze je koffer verliezen of open breken, dan ben je hem zeker kwijt. Je bedoelt natuurlijk dat je het aanraadt om de GPS in de handbagage te stoppen. Zelf reis ik ook veelvuldig richting Midden/Verre Oosten en ook het oude Oostblok. Ik neem altijd de GPSr mee in de handbagage en heb er nog nooit vragen over gehad bij de douane, security check of aan boord. Wel is het gebruik van een GPSr in sommige landen verboden (alhoewel dat in de praktijk met alle auto navigatie ook redelijk achterhaalt is). Dus met een GPSr bij een vliegveld, een zendmast of een militaire installatie gaan rondlopen is dus niet aan te raden . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FerryStreens&Fairyglitters Geplaatst 24 april 2008 Share Geplaatst 24 april 2008 Ik raad het juist AAN om dit soort apparatuur in de handbagage te stoppen, want als ze je koffer verliezen of open breken, dan ben je hem zeker kwijt. Je bedoelt natuurlijk dat je het aanraadt om de GPS in de handbagage te stoppen. Precies !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FNA Night Owl Geplaatst 24 april 2008 Share Geplaatst 24 april 2008 (bewerkt) quote name='Wally' date='March 14 2002, 21:16:06 ' post='1461'] Ik ga deze zomer met het vliegtuig op vakantie en wil mijn GPS ontvanger meenemen. In verband met de verhoogde paraatheid van douane/beveiliging vraag ik mij af wat het slimste is om te doen: de GPS als bagage in de koffer of toch meenemen als handbagage? Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik vermoed dat wanneer de GPS als handbagage meegaat je de gps moet demonstreren voordat je aan boord gaat, ook zal je waarschijnlijk de GPS niet mogen aanzetten aan boord. Graag hoor ik jullie ervaringen. Ik heb 2x mijn GPSr mee genomen op een vlucht. Oktober 2007 met Transavia (<-->) naar Kreta: Heen vanuit A'dam in mijn binnenzak (en moest dus over de band) gaf geen reactie van de monitor-kijkers. Op de terugvlucht in de reistas (dus bagageruim) kon ik meekijken met de scanner en werd er wel gewezen maar hij kon zondermeer door. April 2007 met AirMalta (<-->) naar ..... Malta: Heen vanuit A'dam in de reistas (bagageruim). Niets over gehoord dus de controle ging wel goed. Die optie is me slecht bekomen want op malta bleek hij het helemaal niet meer te doen. Zat midden in de tas tussen de zachte kleding (shockproof zou je zeggen) maar het euvel bleek een losgeraakt contact te zijn. Toeval? Daarom ook ****** VLOEK VERWIJDERD DOOR ADMIN ******* geen van de Malteser caches gevonden. Had wel alles zo nauwkeurig mogelijk op papieren auto-kaarten uitgezet en heb alle lokaties bezocht maar zonder GPSr en met hints bleek het toch zoeken naar de speld in de spreekwoordelijke hooiberg. Malta 2007: 0 Found. Op de terugweg gewoon in het bagageruim want hij deed het toch niet. Mijn idee? Handbagage. 24 april 2008 bewerkt door Kruimeldief Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kruimeldief Geplaatst 24 april 2008 Share Geplaatst 24 april 2008 Conform de forumregels is het niet toegestaan te vloeken op het forum. Het lijkt me gezien je reply ook in het geheel niet nodig. Bij deze een waarschuwing. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Gelaen Geplaatst 24 april 2008 Share Geplaatst 24 april 2008 Ik ook nooit problemen/vragen over mijn GPSr gehad. Ik meen me wel te herinneren ergens gelezen te hebben dat je elektronische apparatuur in het algemeen het beste in je handbage kunt stoppen. Met koffers wordt toch wat minder voorzichtig omgesprongen. Daarbij wordt het volgens mij fris in het ruim. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meerbengel Geplaatst 24 april 2008 Share Geplaatst 24 april 2008 Hallo, Ik heb m'n GPSmap 76Csx openlijk aan de foto-rugtas hangen en nog geen problemen gehad en hij stond normaal aan voor de tracking. In het vliegtuig gaat de tas in het rek en de gps in het vak van de rugleuning van de stoel voor je. Ik laat de gps er een beetje bovenuit steken, met de 76 sirf3 heb ik dan nog op de 3e stoel van het raam ontvangst. Uit nood heb ik ook nog een losse antenne mee. Ik heb nog nooit problemen gehad met bemanning en/of security. Verleden jaar nog naar China met ook een aantal (5) binnenlandse vluchten, geen problemen. Neem je gps altijd mee in de handbagage, wees vriendelijk waar nodig (security) en in de praktijk zul je weinig tot geen hinder ondervinden. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brunsting Geplaatst 24 april 2008 Share Geplaatst 24 april 2008 Ik zou hem ook zeker in de handbagage meenemen. Er verdwijnen nogal wat koffers, of ze worden opgebroken en waarna dit soort apparatuur verdwijnt. Ik spreek uit ervaring, houd me dagelijks bezig met het afhandelen van reisschades. In de koffer zijn kostbaarheden niet verzekerd, omdat het risico dat het dan weg is een heel stuk groter is. Dus camera's, audio-apparatuur, laptops ed altijd in de handbagage. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden