Spring naar bijdragen

Bonus Caches


Aanbevolen berichten

[En wat betreft Reintjes bericht, het heeft totaal geen zin om een lotnummer aan te vragen, ik win toch ;)

Ik kom naar het GMC om die gps op te halen! :D

Zoiets is leuk voor mijn dochter Ineke, zij kon ook overweg met de Geko 201!

Op terug weg ga ik nog even langs Nottah en pik even een Quest op, want er moeten ook kaarten in zo'n ding! :D

JandeBehanger houdt van scoren!

Of nu wel of geen zin heeft!

Henk jij verdient hem na die diefstal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Iets zinnigs??

 

Nou vooruit, als dit werkelijk niet als 1 april grap bedoeld was, dan willen wij ook nog wel een bonus. Voor welke reden? Voor iedereen die met kinderen gaat cachen! ;)

 

Ze leiden ontzettend af bij het zoeken naar caches, of gaan in het ergste geval doodleuk op een aanwijzing zitten, en laten jou de rambam zoeken. Om dan nog maar niet te spreken over het feit dat je met kinderen veel minder tijd in het geocachen kunt steken. Wat me op het idee brengt dat werkende cachers toch eigenlijk ook bonuspunten moeten krijgen voor de caches die ze op, voor hen, normale werkdagen vinden. Wie weet er nog meer “handicaps” die bonussen op kunnen leveren? :P

 

Maw, je mag statistieken maken zoveel als je wil, maar hou er aub ééntje zuiver, de rest verzamel maar onder een aparte pagina, met weet ik veel wat voor criteria. Zo kan iedereen vast wel een statistiekje gevonden/verzonnen krijgen waar hij bovenin kan komen. :D

 

Mijn 2 cent.

Spirit, die niet letterlijk wil verhalen hoe Earth op dit idee reageerde :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maw, je mag statistieken maken zoveel als je wil, maar hou er aub ééntje zuiver, de rest verzamel maar onder een aparte pagina, met weet ik veel wat voor criteria. Zo kan iedereen vast wel een statistiekje gevonden/verzonnen krijgen waar hij bovenin kan komen. :D

:D Hier kan ik t helemaal mee eens zijn.

 

Van mij part komen er 100 ranglijsten (per dag/week/maand/jaar/eeuw, hoeveel je er met kinderen doen, hoeveel je er ontmaagd, hoeveel multi's je doet, hoeveel hm je wel niet gelopen hebt, hoe snel je achter elkaar logt, hoe lang mogelijk je log is, hoe orgineel een cache verstopt is enz. enz.

 

Maar zorg er alsjeblieft wel voor dat er één "ranglijst" is waar gewoon simpelweg instaat hoeveel caches iemand gevonden/uitgezet heeft (zonder dat een cache 2x meetelt of zo...).

bewerkt door Lolz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjonge-jonge. Wat een discussies over rankings en seizoenen.

Is er misschien ook nog een voor- en naseizoen?

Scheelt bij CentreParcs ook nogal wat.

 

Nee aub een gewone ranking waarbij een found als 1 found telt.

 

Dan heb ik meer belang bij een beoordeling zoals bij .nu.

Het moet natuurlijk dan wel een waterdicht systeem worden waarbij de plaatser niet zijn eigen cache de hemel in prijst. Als een ieder zich aan deze regel houdt en een beoordeling geeft, geeft dat meer voldoening dan 100 founds bij elkaar.

Bij komend voordeel is dan ook dat er aandacht wordt besteed aan de cache en het onderhoud. De kwaliteit van de caches wordt dus ook nog beter.

 

Het probleem is echter dat je dit ,denk ik, moeilijk "verplicht" bij het loggen kan doen omdat het loggen op .com gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff on topic:

dat bonuscache-idee zie ik niet zo zitten. Behalve al meer genoemde bezwaren: als het achteriggende idee is om "regio-cachers" hoger te laten komen wordt dat idee meteen weer onderuit gehaald door het feit dat je hooggeklasseerden niet kan verbieden de bonus-caches ook te doen.

Dat lijkt me al genoeg reden om het niet te doen: het heeft niet veel zin.

Bovendien: 1 cache is 1 cache en geen 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als we dan toch on-topic zijn, en net doen of het niet bijna april is, ik wil graag dat de caches die in de ons omringende landen liggen ook dubbel geteld worden :P Dit om ervoor te zorgen dat de scores van de mensen in Brabant, Zeeland, Limburg, Oost-Overijssel, Oost-Gelderland, Oost Groningen en natuurlijk niet te vergeten Oost Drenthe ook een beetje omhoog gaan vanwege de caches die ze in onze buurlanden vinden :D Dit natuurlijk wel omdat ons weekendverblijf vanaf april zich ergens in Zuid-Limburg bevindt :D Onze score gaat in de periode die we legaal cachen vreselijk omlaag dus hier moet echt actie ondernomen worden :D

Marja ;)die Kruimeltje en Camelion wel lief vind

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff on topic:

dat bonuscache-idee zie ik niet zo zitten. Behalve al meer genoemde bezwaren: als het achteriggende idee is om "regio-cachers" hoger te laten komen wordt dat idee meteen weer onderuit gehaald door het feit dat je hooggeklasseerden niet kan verbieden de bonus-caches ook te doen.

Dat lijkt me al genoeg reden om het niet te doen: het heeft niet veel zin.

Bovendien: 1 cache is 1 cache en geen 2.

 

 

Dat lijkt me ook een beetje het idee, je zal maar op schiermonikoog zitten,

dan wordt er toch de kans gegeven om met die bonuscaches je score wat te

verhogen... Om nu ieder weekend even naar Den Haag en omgeving af te

reizen is dan ook weer zo wat.

 

Nee het is een :D idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welnu als straf mag degene die de cache heeft uitgezet me dat ding 2x aftrekken...

A dirty mind is a joy forever! :D

 

1 cache vinden en 2 op de lijst erbij krijgen, 'k vind wel grappig.

Echter de veelscoorders zullen er weer veel meer vinden dan Jandebehanger en dat schiet dus niet echt op!

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovendien: 1 cache is 1 cache en geen 2.

 

Gisteren een multicache gedaan waarbij we 1 tupperwarebakje, 1 filmkokertje en 1 pvc-buis moesten vinden om de eindcache te vinden. Deze zou dus voor 4 kunnen gelden.

 

 

En als BONUS - cache 8 :D

 

Zojuist in 2 dagen na 16 wpt's en de uiteindelijke cachelokatie (dus 17 wpt's)

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...8c-5ad3b4b31a4d (Het Bergse Bos) van Dennis en Nathan "gescoord" pracht tocht!!

Gisteren 16 km voor moeten fietsen, vandaag 4 km gewandeld, samen met mijn dochter.

 

Daar krijgen we toch zeker wel bonuspunten voor?

Daar mag wat mij betreft best een 5***** Bonuscache van worden gemaakt

 

(Kruimel: staan we nou op -125 of kost ons dat nou weer 30 euri?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Cairnteam ziet de bonuscache als een nodeloos complicerend element in de ranking en kan zich niet voorstellen dat dit echt de bedoeling is. Niettemin succes ermee, we letten toch al lang niet meer op de puntentelling met al die honderden drive-ins rondom.

bewerkt door gr2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Cairnteam ziet de bonuscache als een nodeloos complicerend element in de ranking. Succes ermee, we letten toch al lang niet meer op de puntentelling met al die honderden drive-ins rondom.

 

Op deze manier krijg je natuurlijk wel, dat minder bezochte caches

door het Bonus-idee wel meer bezoekers krijgen en de makers

weer een kick geven om er meerdere te maken.

 

Zeker als het minder bekende zijn en met positieve reacties in de

beschrijvingen.. Cacher wordt beloond, de maker door de reactie's

en de "mogelijk", kick om er meer van zulke te maken.

 

Als dat zo afwisselend in het land gebeurt.. Is er toch weer een hele

aparte groep die weer een dagje uit kan door een bonus-cache te

lopen.

 

ZC :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...