Spring naar bijdragen

Bonus Caches


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Leuk idee die bonus caches.

 

Ik kan er helemaal mee instemmen want wonend in Noord-Groningen, weet ik als geen ander dat dit probleem speelt.

Nu vind ik het zelf niet zo belangrijk om bovenaan de lijst te staan (het gaat me meer om het bezoeken van die bijzonder plekjes) maar anderen waarschijnlijk wel.

 

Zo zie je maar weer dat de organisatie niet stil staat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk initiatief. De statistieken zijn leuk maar niet doorslaggevend. Doorslaggevend is het plezier in het cachen.

En dat is juist precies de reden dat ik in ieder geval het nut totaal mis van dit nieuw initiatief. De vele discussies over punten scoren met micros kan iedereen zich herinneren, maar blijkbaar gaat het toch om de punten en niet om het geocache plezier :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich is het best een goed idee, maar ik vindt dat de oude rankings wel moeten blijven, de mensen die uit de omgeving Den Haag komen hebben natuurlijk wel een klein voordeel dat er bij hun in de buurt veel caches liggen, maar dat is niet de enige reden dat ze zo hoog staan, dingen die ook meespelen zijn bijvoorbeeld de hoeveelheid tijd die men er in steekt. Deze mensen zijn ook vaak naar andere delen in het land geweest, anders zouden ze niet zoveel caches gevonden hebben. Naar mijn mening zou er dus een aparte ranglijst moeten komen voor deze "bonus caches", zodat de recente "onaangetast" blijft. Niet dat ik dit een slecht idee vindt hoor, want het is altijd leuk als er weer iets nieuws is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:eek:

 

Zo te zien moet je meer dan 525 caches gevonden hebben om in de top25 te komen.

Dat lukt je ook in Den Haag niet op je fietsje.

En dan zie ik in de lijst een hoop teams die ook niet in de buurt van het haagse wonen.

 

Bijft dit trouwens toch een raar lijstje vinden, bij mij tellen alle cache.

Ook die ik niet binnen de Nederlandse staatsgrenzen gevonden heb.

 

En als je meer caches plaats dan sta je hoger in de lijst dan iemand die het zelfde of meer caches gevonden heeft maar minder caches geplaatst heeft.

 

:huh::huh::huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk initiatief. De statistieken zijn leuk maar niet doorslaggevend. Doorslaggevend is het plezier in het cachen.

En dat is juist precies de reden dat ik in ieder geval het nut totaal mis van dit nieuw initiatief. De vele discussies over punten scoren met micros kan iedereen zich herinneren, maar blijkbaar gaat het toch om de punten en niet om het geocache plezier :huh:

 

idd. Ik zie dus de nut ook niet echt in. :eek::huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk initiatief. De statistieken zijn leuk maar niet doorslaggevend. Doorslaggevend is het plezier in het cachen.

En dat is juist precies de reden dat ik in ieder geval het nut totaal mis van dit nieuw initiatief. De vele discussies over punten scoren met micros kan iedereen zich herinneren, maar blijkbaar gaat het toch om de punten en niet om het geocache plezier :huh:

 

idd. Ik zie dus de nut ook niet echt in. :eek::huh:

 

Niet dat het mij verder iets doet, ik bedoel een puntencompetitie of zo, ik kan me wel voorstellen dat ook hier weer een markt voor is, het is als tv je kunt er aan deelnemen (kijken van de tv) of niet lijkt me (tv uitzetten). Ieder zijn plezier denk ik maar. Dus geen waarde oordeel van mijn kant.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien hebben we minder recht van spreken, maar we snappen de lol of het nut van die bonuscaches niet zo. We hopen in ieder geval dat er dan een afzonderlijke ranking van komt. Een cache is een cache, en dat zijn er geen twee.

 

Wat is de volgende stap? Elke multi telt voor drie? In de minder bedeelde gebieden liggen vaak wel de langere multi’s. Of worden de caches vermenigvuldigd met een bepaalde factor, afhankelijk van de afstand van je huiscoordinaten?

 

Op deze manier worden er dus caches gepromoot, kan dat aangevraagd gaan worden? Op een rustige locatie wordt het tijdens de “hamsterweek” een komen en gaan? Caches die reeds gevonden zijn worden tot bonuscache, gepromoveerd, kan er dan weer opnieuw gelogd worden, en telt die tweede log voor alleen de bonus?

 

Zomaar wat vragen. Veel succes met bijhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het team geocaching.nl wordt regelmatig bestookt met opmerkingen dat het voor cachers die ergens anders wonen dan in de buurt van Den Haag het bijna ondoenlijk is om hoog in de ranglijst te komen.

Om dit probleem op te lossen en het regionaal cachen te promoten heeft geocaching.nl iets nieuws bedacht:

 

"Bonus caches"

Om het cachen in het gehele land te promoten worden er in iedere provincie bestaande caches als "Bonus cache" geoormerkt. In iedere provincie wisselen deze "Bonus caches" wekelijks. Daardoor is er altijd een bij jou in de buurt. Bezoek je een cache in de week dat hij als "Bonus Cache" staat vermeld, dan telt deze cache dubbel in de berekening van de ranking.

 

Zo staat het dus beschreven op de pagina: http://www.geocaching.nl/bonus/index.php

 

Ik zie het wellicht verkeerd, maar gaat het idee niet ergens mank?

Wat is het nut om "bestaande caches" te oormerken?

In een regio waar de caches niet dik bezaaid zijn hebben de cachers die daar wonen alle caches waarschijnlijk al gevonden/gelogd. Dat zou betekenen dat zij een "als Bonus Cache geoormerkte cache" nogmaals moeten bezoeken om 2 punten extra in de ranking te krijgen?

 

Statistieken zijn leuk, maar ik zou daarvoor niet 2 maal dezelfde cache bezoeken / loggen. Of heb ik het niet helemaal gesnapt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mede cachers ,wij vinden het vinden van de cache belangrijker dan de statistieken. :eek:

 

Bij ons gaat het er om dat we na een werkweek ook ff tijd hebben om buiten te ontspannen,omdat we binnen werken zonder zonlicht en ramen. :huh:

 

We vinden het dus niet belangrijk hoeveelste we staan want het moet wel een hobby blijven en geen MUST!!

 

Groetjes inkesa

 

Ps: we laten de andere natuurlijk vrij in hun mening. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunnen we niet een ranking instellen voor de meest gelopen KM's of de meest gereden KM's om bij de caches te komen? of ontmaagdingen of TB's of HH's enz enz enz.

 

Het is gewoon heerlijk om te cachen en ik heb er plezier in of het nu een micro is of een multi van 18 km.

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...