Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Wij gebruiken de term NEON cache wel is voor een cache die vanaf bijna 200 meter al te zien is en waar dan nog net geen grote NEON pijl boven hangt met de tekst "hier"  :clown:

Toegevoegd. #407. Dank. :)

(Post in eerste instantie gemist, vandaar wat laat beantwoord).

ReizenReizen

Geplaatst
Naar aanleiding van Muggled=Geript.

In duitsland word vaak de term Muggel ( enkelvoud ) of Muggels ( meervoud) gebruikt voor niet Geocachers.

Weet je wel van die mensen die hinderlijk rond een cache rondhangen zodat jij niet zoeken of loggen kunt.

Zie ook geo-Dreuzel en Geo-muggle

Laten we het op rippen houden. Heb het wel in de tekst opgemerkt.

• 1 month later...
Geplaatst

Ooit van kruimelspoor gehoord?

Zoals hiervoor ook al even werd vermeld, om verwarring te voorkomen: Een track is wat de gps onthoudt op het moment dat je er mee loopt (zeg maar het kruimelspoor). Een route is wat je zelf aanmaakt. Een route is een aantal waypoints aan elkaar geknoopt.

Als er dan maar geen kruimeldief in de buurt is....

Geplaatst

Misschien een wat spijtig begrip (uit Amerika overgewaaid) : geocide

D.i. wanneer een cacher al zijn caches ineens op non-aktief stelt (archived of disabled)

Geplaatst
Ooit van kruimelspoor gehoord?

Zoals hiervoor ook al even werd vermeld, om verwarring te voorkomen: Een track is wat de gps onthoudt op het moment dat je er mee loopt (zeg maar het kruimelspoor). Een route is wat je zelf aanmaakt. Een route is een aantal waypoints aan elkaar geknoopt.

Als er dan maar geen kruimeldief in de buurt is....

Kruimelspoor toegevoegd. #408. Dank. :blink:

Misschien een wat spijtig begrip (uit Amerika overgewaaid) : geocide

D.i. wanneer een cacher al zijn caches ineens op non-aktief stelt (archived of disabled)

Geocide toegevoegd. #409. Dank. :dribble:

(Is onlangs in België geschied door Bob Valdez, maar liefst 199 stuks.)

Geplaatst

Vooral tijdens events, maar heel af en toe ook bij de maagdenjacht: filecachen.

Kenmerken: geen enkele aanwijzing hoeft gezocht te worden, geen berekening hoeft te worden gemaakt, gewoon je voorganger volgen, een nummertje trekken en op je beurt wachten om te kunnen loggen. :blink:

• 3 weeks later...
Geplaatst

Deze schiet mij met het warme weer regelmatig te binnen.

Gisteren even uitgetest met een beginneling (8BG) met wie ik op stap was, hij begreep meteen waaraan ik refereerde.

"Geodorant" :rolleyes:

Het aroma, (vooral uit de schoentjes) dat ik verspreid bij thuiskomst (vaak ook al in de auto) na een dagje geocachen.

Geplaatst
Deze schiet mij met het warme weer regelmatig te binnen.

Gisteren even uitgetest met een beginneling (8BG) met wie ik op stap was, hij begreep meteen waaraan ik refereerde.

"Geodorant" :angry:

Het aroma, (vooral uit de schoentjes) dat ik verspreid bij thuiskomst (vaak ook al in de auto) na een dagje geocachen.

Geodorant toegevoegd. #410. Dank. :rolleyes:

Geplaatst (bewerkt)

(S)teekroute: route met veel muggen en dazen of teken. Naar believen S toevoegen of weglaten.

Rootsbaan: paadje met hopeloos veel boomwortels.

bewerkt door kipchen
Geplaatst
(S)teekroute: route met veel muggen en dazen of teken. Naar believen S toevoegen of weglaten.

Rootsbaan: paadje met hopeloos veel boomwortels.

(S)teekroute toegevoegd. #411. Dank. :rolleyes:

Rootsbaan toegevoegd. #412. Dank. :angry:

Geplaatst (bewerkt)

Het begrip rijsom methode staat nog niet in de lijst.

Dit begrip komt o.a. voor bij de befaamde Bedevaartcache

Wilxlii heeft deze cache reeds gedaan (welke niet :eek: ) en weet dus wat deze methode is :blink:

NB. N.a.v. dit draadje

bewerkt door Ringeling
Geplaatst

Deze vakantie (na bijna 100 founds) mijn allereerste cache-teek opgelopen (stoffer en blik-cache). (Hoeveel van deze indringers zullen er nog volgen?)

• 3 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

Jubileum-log : een feestelijke log waarin de cacher mbv een zorgvuldig opgebouwde matrix van kleurrijke smiley's aangeeft de hoeveelste found het is. Meestal betreft het een honderd- of duizendtal, maar soms wordt het ook voor de gein toegepast om geen flut-log te hoeven schrijven bij caches waarover eigenlijk niet zoveel te vertellen valt.

bewerkt door TuuronTour
  • 2 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...