Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

Geodoren het toekennen van Geo d'Ors, waarderings/aanbevelingssysteem van geocaching.nl

en dus ook (met dank aan Danpan http://www.zattevrienden.be/files/pictures...ture-53684.gif)

 

Geo d'Or De zo door jou gewaardeerde geocache kan jij nu voorzien van een Geo d'Or

 

 

Geo d'Or toegevoegd. #419. dank. :notworthy:

 

Over 'geodoren' denk ik nog na. Vind het niet geweldig klinken. Iemand een beter idee?

Zit hem vooral in de 'o'. In Geo d'Or is dat een ò van 'òòhh, wat mooi'.

In geodoren wordt het een 'oo' en die klinkt heel anders.

 

Jubileum-log : een feestelijke log waarin de cacher mbv een zorgvuldig opgebouwde matrix van kleurrijke smiley's aangeeft de hoeveelste found het is. Meestal betreft het een honderd- of duizendtal, maar soms wordt het ook voor de gein toegepast om geen flut-log te hoeven schrijven bij caches waarover eigenlijk niet zoveel te vertellen valt.

 

Jubileum-log toegevoegd. #420. Dank. :thumbup:

 

Sorry voor de late reactie. Ik heb destijds je post gemist. :lol1:

 

Deze vakantie (na bijna 100 founds) mijn allereerste cache-teek opgelopen (stoffer en blik-cache). (Hoeveel van deze indringers zullen er nog volgen?)

 

Cache-teek toegevoegd. #421. Dank. :thumbup:

 

Sorry voor de late reactie. Ik heb destijds je post gemist. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het begrip rijsom methode staat nog niet in de lijst.

 

Dit begrip komt o.a. voor bij de befaamde Bedevaartcache

 

Wilxlii heeft deze cache reeds gedaan (welke niet :thumbup: ) en weet dus wat deze methode is :lol1:

 

NB. N.a.v. dit draadje

 

Rijsom-methode en stapeltellen toegevoegd. #422, #423. Dank. :notworthy:

 

Sorry voor de late reactie. Ik heb destijds je post gemist. :thumbup:

 

Ook wel een aardige voor de begrippenlijst is Geodorant, dat is een cache die een geo d'or heeft waar een luchtje aan zit.

 

Groeten Haak.

 

Begrip stond al in de lijst...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via profiel van Wilxlii vond ik de link http://www.geocaching.nl/qanda/Glossary.php adn http://www.geocaching.nl/qanda/about.php

 

maar ik zie nog steeds niet hoe ik daar kan komen vanaf de indexpagina. Lees ik er overheen of staat er geen link op de indexpagina van gc.nl?

 

Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via profiel van Wilxlii vond ik de link http://www.geocaching.nl/qanda/Glossary.php adn http://www.geocaching.nl/qanda/about.php

 

maar ik zie nog steeds niet hoe ik daar kan komen vanaf de indexpagina. Lees ik er overheen of staat er geen link op de indexpagina van gc.nl?

 

Nelleke

De menu's op de geocaching.n site zijn georganiseerd in groepen. Op iedere pagina staat: "Index, forum, cache kaarten, statistieken en mijn cache pagina". Ook wordt ieder menu afgesloten met "Contact us en zoek op deze site".

Daar tussen staat steeds een ander menu. Op de index pagina naar verschillende secties, zoals DHZ, meetpunten etc. In het DHZ menu staan dan de linken naar de verschillende pagina's binnen zo'n sectie.

 

De begrippenlijst staat in de "Questions and Answers" sectie. Daar kom je via het menu "Wat is Geocaching".

 

Als je op "Zoek op deze site" klikt, da krijg je een pagina met daarin de menu's van alle secties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nordic-dreuzels

 

Gisteren voor het eerst deze zijtak van Nordic-walking gespot. Tijdens het lopen van een multi-cache kwam ik ze tegen en ze bleven maar in de buurt. Honderd meter lopen en vervolgens gingen ze weer keuvelend genieten van de bloemetjes en de bijtjes in het bos. Dat ging zo een paar kilometer door tot ze een bankje zagen en neerploften. Nog geen 50 meter bij een tussen-cache vandaan. Cachen vonden zo ook wel interessant want ik werd, bij gebrek aan bloempjes, hun aandachtspunt. Helaas voor hun kon ik achter een mooi zandheuveltje mijn dingetje doen :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze uitdrukking kwam ik op het USA forum ergens tegen en ik vond hem wel aardig:

 

Cacheturberen: er in je eentje opuit trekken, om een cache te vinden. ;)

 

Zou een Orcachme dan het gevoel zijn wat sommigen bij de (first)found hebben? :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze uitdrukking kwam ik op het USA forum ergens tegen en ik vond hem wel aardig:

 

Cacheturberen: er in je eentje opuit trekken, om een cache te vinden. :)

 

Zou een Orcachme dan het gevoel zijn wat sommigen bij de (first)found hebben? :lol1:

Ongecached ;) ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Found staat wel op de lijst,

 

maar FOUND IT! nog niet:

 

enthousiaste uitroep van geocacher om anderen te laten weten dat ze niet meer hoeven te zoeken!

 

groetjes Geovlinder

 

ps Is er al een alternatief voor Geodóren? Is Geo d'or niet de prijs, i.p.v. het uitreiken ervan?

 

En wat is Geodingen?

bewerkt door geovlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze uitdrukking kwam ik op het USA forum ergens tegen en ik vond hem wel aardig:

 

Cacheturberen: er in je eentje opuit trekken, om een cache te vinden. ;)

 

Zou een Orcachme dan het gevoel zijn wat sommigen bij de (first)found hebben? :lol1:

 

 

Hmmm zo ken ik er ook wel een.....

Wat dacht je van en Ge-orgie?

Pffff, nu weer terug naar de gecensureerde versie van de woordenlijst :):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...