Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

Om te beginnen beste Kruimel, bestond het begrip "geochatter" nog niet.

Nu wel en het is, wat wij ervan gemaakt hebben, nl:

 

'Geochatter: Iemand die veel en vaak over geocachen praat, vooral op het forum, maar niet zo vaak in het veld is te vinden."

 

Zo staat het nu dus in de begrippenlijst.

 

Zo heeft geochatter niks te maken met chatboxen en dergelijke.

 

Duidelijk?  :cry:

Het zal me eigenlijk een worst zijn mijn waarde Willem, het "bezwaar" was voor mij eentje met een knipoog.

Als ik echt bezwaar zou hebben had je er een PB over gehad. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Super deze lijst.

Voor ons als beginners leerzaam maar we hebben ook erg gelachen.

Mijn dochter (8) had vandaag een variant op de GSM truc. Niet bellen maar doen alsof je aan het SMS-en bent.

B) Ze heeft hem hard nodig gehad vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilxlii, wat denk je van: de "Dutch Scene"

 

Die bestaat wel niet, maar onlangs werd geopperd dat ik daar wellicht lid van ben.

 

Er wordt waarschijnlijk mee bedoeld:

 

Een groep cachers van enige naam en faam (dat kan een goede of een slechte naam zijn), die natuurlijk een paarhonderd founds achter hun naam hebben, die daardoor denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, en dus denken dat ze met enige regelmaat, gevraagd of ongevraagd, een belerende vinger moeten opsteken op het Forum, een grote mond open moeten trekken of hun meningen moeten opdringen.

Als nieuweling kom je daar natuurlijk nooit tussen :eek: (tenzij je natuurlijk zelf ook de wijsheid in pacht hebt, en een grote mond, en een uitgesproken mening)

 

Ik ben daar natuurlijk geen lid van! :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilxlii,  wat denk je van:  de "Dutch Scene"

 

Die bestaat wel niet, maar onlangs werd geopperd dat ik daar wellicht lid van ben.

 

Er wordt waarschijnlijk mee bedoeld:

 

Een groep cachers van enige naam en faam (dat kan een goede of een slechte naam zijn), die natuurlijk een paarhonderd founds achter hun naam hebben, die daardoor denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, en dus denken dat ze met enige regelmaat, gevraagd of ongevraagd,  een belerende vinger moeten opsteken op het Forum, een grote mond open moeten trekken of hun meningen moeten opdringen.

Als nieuweling kom je daar natuurlijk nooit tussen :eek: (tenzij je natuurlijk zelf ook de wijsheid in pacht hebt, en een grote mond, en een uitgesproken mening)

 

Ik ben daar natuurlijk geen lid van!  :lol1:

 

Zal er even over nadenken. Het betreft alleen hier op het forum, begrijp ik. Je kunt die groep mensen ook positief definieren, als zijnde altijd bereid hun kennis en ervaring in dienst te stellen van andere geocachers die met vragen rondlopen.

De term Dutch Scene vind ik te algemeen. Beter een meer specifieke forum-term.

Wordt vervolgd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilxlii,  wat denk je van:  de "Dutch Scene"

 

Die bestaat wel niet, maar onlangs werd geopperd dat ik daar wellicht lid van ben.

 

Er wordt waarschijnlijk mee bedoeld:

 

Een groep cachers van enige naam en faam (dat kan een goede of een slechte naam zijn), die natuurlijk een paarhonderd founds achter hun naam hebben, die daardoor denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, en dus denken dat ze met enige regelmaat, gevraagd of ongevraagd,  een belerende vinger moeten opsteken op het Forum, een grote mond open moeten trekken of hun meningen moeten opdringen.

Als nieuweling kom je daar natuurlijk nooit tussen :P (tenzij je natuurlijk zelf ook de wijsheid in pacht hebt, en een grote mond, en een uitgesproken mening)

 

Ik ben daar natuurlijk geen lid van!  :eek:

 

Forum-Scene toegevoegd. #393. Dank. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rsi cache: virtuele cache die op te lossen is door slechts te Googlen,

ook wel Googlecache genoemd (maar misschien bestaat die al.....)

 

Wilxii,

is deze misschien aan je aandacht ontsnapt?

v.g., Arjan

 

Eeh, eeh, ja en nee... :eek:

 

Wat jij bedoelt, bestaat al: de burostoelcache.

 

Ik had je alleen nog niet geantwoord.

Bij deze dus. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rsi cache: virtuele cache die op te lossen is door slechts te Googlen,

ook wel Googlecache genoemd (maar misschien bestaat die al.....)

 

Wilxii,

is deze misschien aan je aandacht ontsnapt?

v.g., Arjan

 

Eeh, eeh, ja en nee... :eek:

 

Wat jij bedoelt, bestaat al: de burostoelcache.

 

Ik had je alleen nog niet geantwoord.

Bij deze dus. :D

dank je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi misschien kan je ook wel wat met het fenomeen 'hofjes cache'? Ik kwam het niet al zodanig tegen in de begrippenlijst.

Dat wil zeggen een meestal stadse multi die via een groot aantal aanwijzingen in verschillende hofjes naar de cache leiden. Ik bespeur inmiddels een trend in de Hollandse steden naar dit soort caches.

 

Bijvoorbeeld:

Leidse hofjes

Haarlemse hofjes

Waar? Daar!: Hofstad

Hoffelijk Dordrecht

 

En dan vergeet ik er vast nog een paar....

 

GRT

MarkyMarkies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi misschien kan je ook wel wat met het fenomeen 'hofjes cache'? Ik kwam het niet al zodanig tegen in de begrippenlijst.

Dat wil zeggen een meestal stadse multi die via een groot aantal aanwijzingen in verschillende hofjes naar de cache leiden. Ik bespeur inmiddels een trend in de Hollandse steden naar dit soort caches.

 

Bijvoorbeeld:

Leidse hofjes

Haarlemse hofjes

Waar? Daar!: Hofstad

Hoffelijk Dordrecht

 

En dan vergeet ik er vast nog een paar....

 

GRT

MarkyMarkies

 

Hofjes-cache toegevoegd. #400. Dank. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...