Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

Mapdatum en kaartdatum.... voor nederland geld de volgende ....setting

Om dat als deze fout staat je niets vind.

Irc-cache cache opgezet door een paar cachers op irc

 

Helaas weet ik niet precies wat mapdatum en kaartdatum zijn.

Ik loop altijd gewoon achter mijn pijltje aan...

 

Dus graag van mensen die het WEL weten, een heldere *), korte en kloppende definitie van beide begrippen.

 

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=6033&hl=

hier staat enige uitleg en waarom deze goed moet staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mapdatum en kaartdatum.... voor nederland geld de volgende ....setting

Om dat als deze fout staat je niets vind.

Irc-cache cache opgezet door een paar cachers op irc

 

Helaas weet ik niet precies wat mapdatum en kaartdatum zijn.

Ik loop altijd gewoon achter mijn pijltje aan...

 

Dus graag van mensen die het WEL weten, een heldere *), korte en kloppende definitie van beide begrippen.

 

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=6033&hl=

hier staat enige uitleg en waarom deze goed moet staan

 

Tsja... zucht... :)

 

Is mapdatum en kaartdaum eigenlijk hetzelfde?... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik dan de "classic cache" promoten ?

 

Dat is een cache met een "oude" GC-code, GC1 t/m GCFFFF.

Uit de tijd dat ze hexadecimaal genummerd werden en 65.536 caches

wereldwijd een onmogelijke hoeveelheid leek. :blink:

Geplaatst voor april 2003 en bijna altijd een mooie plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan moet 'aanvliegroute' ook maar eens gepromoot worden... Zijnde: een pad, kaarsrecht van toch minstens 400 meter, rechtstreeks naar cache of waypoint, waar pijltje en pad op je kaart niet meer te onderscheiden zijn. Zo is bijv. de schat van de freule van de zaligheid heeze een cache met de nodige aanvliegroutes.

 

Aanvliegroute toegevoegd. #387. Dank. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik dan de "classic cache" promoten ?

 

Dat is een cache met een "oude" GC-code, GC1 t/m GCFFFF.

Uit de tijd dat ze hexadecimaal genummerd werden en 65.536 caches

wereldwijd een onmogelijke hoeveelheid leek.  B)

Geplaatst voor april 2003 en bijna altijd een mooie plek.

 

Classic cache toegevoegd. #388. Dank. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat er al een begrip in de lijst met de betekenis: "Een cache waarvan je door het hoge sterren / puzzel gehalte bang bent dat het een DNF gaat worden, op zo'n manier dat het bijna paniek oplevert van 'O jee dat wordt een vette frustie?'" Nog niet?

Bij deze: 'Paniekzaaicache'

Als het dan meevalt en de cache is gevonden dan is het een 'Onterechte Paniekzaaicache'. Zoals bij mij zondag nog de cache Louis Braille enorm meeviel.

 

EDIT:

Betere uitleg: "De 'Paniekzaaicache' is een cache waarvan je bij het bekijken van de cache pagina door het hoge sterren/puzzel gehalte bang bent dat het een frustie-cache gaat worden."

De 'paniekzaaicache' kan natuurlijk ook vanuit de plaatser bekeken worden, je zaait wel wat Frustiepaniek in de regio met een moeilijke cache.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat denk je van het begrip Geo-chatter?  :lol1: Dit is iemand die wel vaak op het forum te vinden is, maar niet zo vaak in het veld.  :D

 

Geochatter toegevoegd. #385. Dank. :blink:

Mag ik daar "bezwaar" tegen maken?

 

Een geochatter is iemand die op Geochat aan het chatten is, en daar hoef je niet te komen via het forum daarvoor hoef je niet op het forum te zijn en je kunt zelfs geochatten in het veld. Ik ken en geochatter die dagelijks op Geochat zit en niet op het forum post.

Daar staat tegenover dat ik vanwege omstandigheden al 5 maanden niet gecached heb en natuurlijk iedere dag op het forum te vinden ben, en mij geenszins gelieerd voel aan het begrip geochatter.

 

Als een geochatter opgenomen moet worden in de begrippenlijst dan is dat iemand die geregeld op Geochat is te vinden. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het trouwens misschien een 'idee' om op die begrippenlijst pagina dat nedstat (of stats4u is het tegenwoordig geloof ik?) weg te halen? Mijn firefox waarschuwt alleen maar dat er een irritante popup is, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die zich genoeg ergeren aan die ilead popups die je tegenwoordig als paginabekijker voor je neus krijgt als iemand die statistieken gebruikt.

 

(ikzelf trouwens ook wel een beetje als ik met gsak een online pagina bekijk :-), dus binnenkort verdwijnt het domein van ilead bij mij thuis in de 'bagger dns').

 

Kan inderdaad hinderlijk zijn die pop-up. Ik weet pas sinds kort ervan.

In mijn handtekening hier op het forum heb ik nu de link naar de begrippenlijst op geocaching.nl gezet. Die is webstats-vrij.

Ik hoop daarmee aan je wens te hebben voldaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat denk je van het begrip Geo-chatter?  :lol1: Dit is iemand die wel vaak op het forum te vinden is, maar niet zo vaak in het veld.  :D

 

Geochatter toegevoegd. #385. Dank. :blink:

Mag ik daar "bezwaar" tegen maken?

 

Een geochatter is iemand die op Geochat aan het chatten is, en daar hoef je niet te komen via het forum daarvoor hoef je niet op het forum te zijn en je kunt zelfs geochatten in het veld. Ik ken en geochatter die dagelijks op Geochat zit en niet op het forum post.

Daar staat tegenover dat ik vanwege omstandigheden al 5 maanden niet gecached heb en natuurlijk iedere dag op het forum te vinden ben, en mij geenszins gelieerd voel aan het begrip geochatter.

 

Als een geochatter opgenomen moet worden in de begrippenlijst dan is dat iemand die geregeld op Geochat is te vinden. B)

 

Om te beginnen beste Kruimel, bestond het begrip "geochatter" nog niet.

Nu wel en het is, wat wij ervan gemaakt hebben, nl:

 

'Geochatter: Iemand die veel en vaak over geocachen praat, vooral op het forum, maar niet zo vaak in het veld is te vinden."

 

Zo staat het nu dus in de begrippenlijst.

Ik denk dat Merlijn-NL op het idee is gekomen van dit woord geochatter, omdat het nogal lijkt qua klank op het woord geocacher.

Ik denk dat het duidelijk is.

 

Voor wie het niet duidelijk is: chatten betekent zoiets als kletsen.

Dat er ook een term chatten is die op het internet nogal gebruikt wordt voor sommige praatprogramma's, dat staat hier los van.

Het heeft er gewoon niks mee te maken.

 

Even een analogie-voorbeeld:

Als iemand een pijnlijk been heeft, kan ik toch vragen: "Wat is er aan de hand?"

Dit heeft dus niets met het lichaamsdeel hand te maken.

 

Zo heeft geochatter niks te maken met chatboxen en dergelijke.

 

Duidelijk? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat er al een begrip in de lijst met de betekenis: "Een cache waarvan je door het hoge sterren / puzzel gehalte bang bent dat het een DNF gaat worden, op zo'n manier dat het bijna paniek oplevert van 'O jee dat wordt een vette frustie?'" Nog niet?

Bij deze: 'Paniekzaaicache'

Als het dan meevalt en de cache is gevonden dan is het een 'Onterechte Paniekzaaicache'. Zoals bij mij zondag nog de cache Louis Braille enorm meeviel.

 

EDIT:

Betere uitleg: "De 'Paniekzaaicache' is een cache waarvan je bij het bekijken van de cache pagina door het hoge sterren/puzzel gehalte bang bent dat het een frustie-cache gaat worden."

De 'paniekzaaicache' kan natuurlijk ook vanuit de plaatser bekeken worden, je zaait wel wat Frustiepaniek in de regio met een moeilijke cache.

 

Paniekzaaicache toegevoegd. #389. Dank. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...