Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

Ben het niet helemaal eens met:

 

"In de buurt van caches met een geo-muggle nabij dient men alle geocache-activiteiten te staken. "

 

Er zijn creatievere oplossingen!

 

 

"...Oh! Kijk daar! Een loslopende struisvogel!..."

 

Beschrijving aangepast. dank. :)

 

Als je trouwens met 8BG op stap bent, zit je goed, want zijn regendans als afleidingsmanoeuvre is alreeds legendarisch. Zelf heb ik daar meermalen van gebruik mogen maken.

Ziehier 8BG in actie in 2003 op de Grebbeberg.

2105438_200.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ziet er gortdroog uit.

Jij denkt dat je weet hoe een regendans werkt, maar dat weet je nog niet. :thumbup:

Jij denkt namelijk dat als je de regendans doet, dat het dan gaat regenen, maar dat is niet zo. Pas als je een foto van een regendansend persoon op internet plaatst gaat het gieten. Kijk maar naar buiten. (Alleen in het westen hoor, in het oosten doen ze de regendans om sneeuw op te wekken en gaan ze naar een sneeuwbal om om regen te vragen)

 

Q :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een term die ik in discussies tegenkom maar als newbie niet (helemaal) begrijp:

 

Grandfathered of zelfs godfathered cache... Heeft iemand een mooie definitie?  :blink:

 

Grandfathered toegevoegd. #340. Dank. :thumbup:

 

Geweldig, dankdankdank. :thumbup:

De begrippenlijst is een geweldige uitkomst voor een ex-geo-dreuzel als ik, die graag snel de status van newbie wil ontstijgen. Staat geocache-newbie al op de lijst trouwens?

(geocache-newbie: beginnende cacher die nog geen honderd caches heeft gevonden en de begrippenlijst nog niet uit het hoofd kent :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

De begrippenlijst is een geweldige uitkomst voor een ex-geo-dreuzel als ik, die graag snel de status van newbie wil ontstijgen. Staat geocache-newbie al op de lijst trouwens?

(geocache-newbie: beginnende cacher die nog geen honderd caches heeft gevonden en de begrippenlijst nog niet uit het hoofd kent  :thumbup:  )

 

Ja hoor, de newbie stond er al in (zonder geocache- ervoor):

 

Iemand die voor het eerst gaat geocachen. Na het vinden van de eerste cache is men geen newbie meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er gortdroog uit.

Jij denkt dat je weet hoe een regendans werkt, maar dat weet je nog niet. :thumbup:

Jij denkt namelijk dat als je de regendans doet, dat het dan gaat regenen, maar dat is niet zo. Pas als je een foto van een regendansend persoon op internet plaatst gaat het gieten. Kijk maar naar buiten. (Alleen in het westen hoor, in het oosten doen ze de regendans om sneeuw op te wekken en gaan ze naar een sneeuwbal om om regen te vragen)

 

Q :thumbup:

 

Oooh, kan hij de foto weer verwijderen. Drommels, drommels, drommels, wat een krachtige dans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huis- en tuin-caches: caches die bij de eigen huis (in voor/achtertuin, bij hekje/schuurtje/schutting, onder de lantaarnpaal enz.) zijn geplaatst.

Wat variaties in de naamgeving :lol1: :

of: huis-tuin-en-keuken cache

of: eigen-tuin-is-goud-waard cache

of: ontdek-je-eigen-plekje cache

of: ik-wil-graag-meer-sociale-contacten cache

of: helaas-ik-krijg-nergens-anders-toestemming cache

of: open-haard cache

(ik vind de eerste het leukst)

bewerkt door team_wolfje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huis- en tuin-caches: caches die bij de eigen huis (in voor/achtertuin, bij hekje/schuurtje/schutting, onder de lantaarnpaal enz.) zijn geplaatst.

 

Huis- en tuin-cache toegevoegd. Dank. :lol1:

 

In de lijst stond al het begrip voortuinpakker. Deze heb ik nu geschrapt, omdat huis- en tuin-cache een iets ruimer begrip is, dat de lading beter dekt.

Toevallig ben ik voor mezelf aan het tellen hoeveel huis- en tuin caches ik heb gevonden. De teller staat nu op 27, maar ik heb mijn found-lijst nog niet helemaal doorgewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...