Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

Na het doorlezen van de begrippenlijst viel me op dat ik een schitterende term die ik een tijd terug in het op het forum tegenkwam niet kon vinden:

 

"Leenkind"

 

Wanneer je toestemming vraagt bij een landeigenaar een kind van iemand lenen (wanneer je ze zelf niet hebt) om aan de voordeur een onschuldig verhaal op te hangen over een speurtocht met een logboek in een doos.

Door het onschuldige karakter van een 'ouder met kind' zijn landeigenaren soms gemakkelijker met het verlenen van toestemming.

 

Leenkind toegevoegd. #357. Dank. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bestaat het begrip koekoeksjongcache al ?

 

Ik denk dan aan een cache die heel enthousiast gelegd wordt - vaak door iemand die nooit een cache gevonden heeft - en waar heel vlug mankementen bij ontstaan en waar de eigenaar nadat hij zijn koekoeksei heeft gelegd, nooit meer bij geocaching.com heeft ingelogd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bestaat het begrip koekoeksjongcache al ?

 

Ik denk dan aan een cache die heel enthousiast gelegd wordt - vaak door iemand die nooit een cache gevonden heeft - en waar heel vlug mankementen bij ontstaan en waar de eigenaar nadat hij zijn koekoeksei heeft gelegd, nooit meer bij geocaching.com heeft ingelogd.

 

Koekoeksei toegevoegd. #369. Dank. :down:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees even de log van ALaddIN op 25 feb bij:

'n Geintje ! by Geopatra (GCP86G)

en je vind iets over een Bellenblaas Cache!

 

quote:

...Afgelopen week is door GEOWOLF deze Micro Cache van Geopatra in een Bellenblaas Cache veranderd wat een flinke stap vooruit is naar een Regular Cache...

 

Maar voor de 'enige echte' uitleg zul je bij ALaddIN moeten zijn.

 

Barjon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onbegrijpelijk dat de "BERMPRUL" (uitspraak van van ene Geowolf) ontbreekt.

 

Lees minimaal 1 Geowolf log en je weet wat 'n BERMPRUL is.

Hier vind je alle Geowolf logs.

 

Ter 'verdieping' verdient het aanbeveling (veel) meer Geowolf logs te lezen. Dit ter vermaeck, maar voor al ter leering, oftewel: hoe schrijf ik in bloemrijk proza een boeiende log -van meer dan 1 beeldscherm-.

 

 

:lol1: Groet, Barjon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees even de log van ALaddIN op 25 feb bij:

'n Geintje ! by Geopatra (GCP86G)

en je vind iets over een Bellenblaas Cache!

 

quote:

...Afgelopen week is door GEOWOLF deze Micro Cache van Geopatra in een Bellenblaas Cache veranderd wat een flinke stap vooruit is naar een Regular Cache...

 

Maar voor de 'enige echte' uitleg zul je bij ALaddIN moeten zijn.

 

Barjon.

 

Uit de log van Aladdin is mij niet duidelijk wat er bedoeld wordt. :lol1:

Graag verduidelijking dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onbegrijpelijk dat de "BERMPRUL" (uitspraak van van ene Geowolf) ontbreekt.

 

Lees minimaal 1 Geowolf log en je weet wat 'n BERMPRUL is.

Hier vind je alle Geowolf logs.

 

Ter 'verdieping' verdient het aanbeveling (veel) meer Geowolf logs te lezen. Dit ter vermaeck, maar voor al ter leering, oftewel: hoe schrijf ik in bloemrijk proza een boeiende log -van meer dan 1 beeldscherm-.

 

 

:D Groet, Barjon.

 

Bermprul toegevoegd. #371. Dank. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij waarschuwingen om laarzen aan te trekken vanwege de blubber, blijken gewone hoge wandelschoenen vaak afdoende. Twee keer hebben we daar spijt van gehad, en beide keren betrof het een cache van Purk. Sinsdien wordt er binnen ons team gesproken van een Purkpad. Één waarbij je werkelijk tot over je enkels in de drab wegzakt, en waarbij werkelijk de hele breedte van het pad zo is, zodat je de drab echt niet ontwijken kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij waarschuwingen om laarzen aan te trekken vanwege de blubber, blijken gewone hoge wandelschoenen vaak afdoende. Twee keer hebben we daar spijt van gehad, en beide keren betrof het een cache van Purk. Sinsdien wordt er binnen ons team gesproken van een Purkpad. Één waarbij je werkelijk tot over je enkels in de drab wegzakt, en waarbij werkelijk de hele breedte van het pad zo is, zodat je de drab echt niet ontwijken kunt.

 

Purk-pad toegevoegd. #372. Dank. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij waarschuwingen om laarzen aan te trekken vanwege de blubber, blijken gewone hoge wandelschoenen vaak afdoende. Twee keer hebben we daar spijt van gehad, en beide keren betrof het een cache van Purk. Sinsdien wordt er binnen ons team gesproken van een Purkpad. Één waarbij je werkelijk tot over je enkels in de drab wegzakt, en waarbij werkelijk de hele breedte van het pad zo is, zodat je de drab echt niet ontwijken kunt.

 

Purk-pad toegevoegd. #372. Dank. :lol1:

 

Deze is wel een begrip... maar alleen bij mijzelf dus niet geschikt voor de lijst.

Volgens mij lagen die twee Purk caches in het gebied de Brand. Dat is echt een blubberbad. Gelukkig trof ik het 1 van de 2 keer bevroren aan!

Dus altijd wanneer ik een cache ga doen en het is een beetje modderig dan denk ik bij mijzelf meteen aan 'het Brandgehalte'.

Dat kan van 0 tot 1 gaan, want het is nooit erger dan de Brand zelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees even de log van ALaddIN op 25 feb bij:

'n Geintje ! by Geopatra (GCP86G)

en je vind iets over een Bellenblaas Cache!

 

quote:

...Afgelopen week is door GEOWOLF deze Micro Cache van Geopatra in een Bellenblaas Cache veranderd wat een flinke stap vooruit is naar een Regular Cache...

 

Maar voor de 'enige echte' uitleg zul je bij ALaddIN moeten zijn.

 

Barjon.

 

Uit de log van Aladdin is mij niet duidelijk wat er bedoeld wordt. :lol1:

Graag verduidelijking dus.

 

Denk dat de nieuwe logrol niet in een fotorolletje paste en nu een ... is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees even de log van ALaddIN op 25 feb bij:

'n Geintje ! by Geopatra (GCP86G)

en je vind iets over een Bellenblaas Cache!

 

quote:

...Afgelopen week is door GEOWOLF deze Micro Cache van Geopatra in een Bellenblaas Cache veranderd wat een flinke stap vooruit is naar een Regular Cache...

 

Maar voor de 'enige echte' uitleg zul je bij ALaddIN moeten zijn.

 

Barjon.

 

Uit de log van Aladdin is mij niet duidelijk wat er bedoeld wordt. ;)

Graag verduidelijking dus.

 

Jammer dat wanneer je het uitlegt, de kracht van de grap bijna verloren gaat. Vooruit dan maar.

Belleblaas cache: een logrol in 'n Bellenblaas-potje.

 

Saillant detail:

De genoemde (verdwenen) microcache "Geintje", een filmroldoosje van Geopatra, werd vervangen door Geowolf, die een logrol in een Bellenblaas-potje deed.

Waarom saillant? Lees de logs van 'Liesbeth en Bert' en 'Goedweerloper'. Vergeet niet het nootje van Geowolf zelf op 12 Juni 2005 te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Jammer dat wanneer je het uitlegt, de kracht van de grap bijna verloren gaat. Vooruit dan maar.

Belleblaas cache: een logrol in 'n Bellenblaas-potje.

...

 

Ik heb al heel wat caches in de vorm van bellenblaaspotjes gevonden. Voor mij niks bijzonders dus. Zal wel de reden zijn, dat ik de grap niet snapte.

 

Ik heb het begrip cache nu wat uitgebreid, verduidelijkt met voorbeelden van cache-vormen. Er zullen vast wel meer zijn dan ik heb vermeld, denk ik.

 

Dus toch dank voor de opmerking. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...