Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hoi Wilxlii,

 

Ik zat net even de bergrippenlijst te bekijken, maar ik mis de uitdrukking 'Blik' oftewel als vierde een cache loggen en dus net naast het ere-metaal grijpen. Iets wat ik veel mee maak. :blush:

 

Overigens is het: Land van SN@G & Twinlife ;)

 

mzzl SN@G

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wilxlii,

 

Ik zat net even de bergrippenlijst te bekijken, maar ik mis de uitdrukking 'Blik' oftewel als vierde een cache loggen en dus net naast het ere-metaal grijpen. Iets wat ik veel mee maak. ;)

 

Overigens is het: Land van SN@G & Twinlife ;)

 

mzzl SN@G

 

Blik toegevoegd. #433. Dank! :blush:

 

Land van SN@G & Twinlife heet het nu officieel. ;)

 

Stond "Cacherun" er al bij?

 

Gisteravond geintroduceerd en nu al een begrip! ;)

 

Graag even een definitie.

 

Is het een massale run op een cache?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of deze al langs gekomen is maar :

 

Een zogenaamde "Natte dozen cache" Dat zijn van die gore lekkende tuperwarebakjes die in een plasticzak zijn gewikkeld en onder de grond zijn gestopt. Kom je veelal tegen in BELGIE

ook vaak in Duitsland ;)

 

 

Niet te braaf, ook hier komen ze regelmatig voor

 

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nordic-dreuzels

 

Gisteren voor het eerst deze zijtak van Nordic-walking gespot. Tijdens het lopen van een multi-cache kwam ik ze tegen en ze bleven maar in de buurt. Honderd meter lopen en vervolgens gingen ze weer keuvelend genieten van de bloemetjes en de bijtjes in het bos. Dat ging zo een paar kilometer door tot ze een bankje zagen en neerploften. Nog geen 50 meter bij een tussen-cache vandaan. Cachen vonden zo ook wel interessant want ik werd, bij gebrek aan bloempjes, hun aandachtspunt. Helaas voor hun kon ik achter een mooi zandheuveltje mijn dingetje doen ;)

 

Nordic-dreuzels toegevoegd. #434. Dank! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nordic-dreuzels

 

Gisteren voor het eerst deze zijtak van Nordic-walking gespot. Tijdens het lopen van een multi-cache kwam ik ze tegen en ze bleven maar in de buurt. Honderd meter lopen en vervolgens gingen ze weer keuvelend genieten van de bloemetjes en de bijtjes in het bos. Dat ging zo een paar kilometer door tot ze een bankje zagen en neerploften. Nog geen 50 meter bij een tussen-cache vandaan. Cachen vonden zo ook wel interessant want ik werd, bij gebrek aan bloempjes, hun aandachtspunt. Helaas voor hun kon ik achter een mooi zandheuveltje mijn dingetje doen ;)

 

Nordic-dreuzels toegevoegd. #434. Dank! ;)

 

 

Leken me toch meer Nordic-Treuzels ;)

 

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral tijdens events, maar heel af en toe ook bij de maagdenjacht: filecachen.

 

Kenmerken: geen enkele aanwijzing hoeft gezocht te worden, geen berekening hoeft te worden gemaakt, gewoon je voorganger volgen, een nummertje trekken en op je beurt wachten om te kunnen loggen. ;)

 

File-cachen toegevoegd. #435. Dank! :blush:

 

Misschien het betrekkelijk nieuwe begrip Geo Post-Office, dat is een cache die dienst doet als postkantoor voor geocachers.

 

Groeten Kapitein Haak.

 

Heb ik een poos geleden er al in gezet.

Vergeten dit te melden.

Dus hierbij.

En dank natuurlijk! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geodoren het toekennen van Geo d'Ors, waarderings/aanbevelingssysteem van geocaching.nl

en dus ook (met dank aan Danpan http://www.zattevrienden.be/files/pictures...ture-53684.gif)

 

...

 

Na lang, rijp en vruchtbaar beraad, nadenken en raadplegen van woordenboeken ben ik gekomen op:

 

Geodorneren = het toekennen van een Geo d'Or.

Ik geodorneer, jij/hij/zij/U geodorneert, wij/jullie/zij geodorneren.

 

Volgens mij klinkt dit het beste en is dit het eenvoudigste.

Er zit ook nog het woord orneren in. Dat heeft iets met versieren te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een maagdenzuiger. Misschien passend in de woordenlijst? We hebben er hier een paar wonen. Je kent ze wel, die graag binnen een uur op lokatie zijn om als eerste te loggen :D Positief bedoeld.

(De maagdenzuigers, een film van Van Kooten en De Bie)

bewerkt door belbor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Found staat wel op de lijst,

 

maar FOUND IT! nog niet:

 

enthousiaste uitroep van geocacher om anderen te laten weten dat ze niet meer hoeven te zoeken!

 

groetjes Geovlinder

 

[knip]

 

Met het intieme vriendenclubje waar ik vaak mee cache is de uitdrukking 'Ocho!' geboren. 'Ocho!' spreek uit otsjoo- betekent helemaal niets, is een vreugdekreet als je iets hebt gevonden, maar toevallig passerende passanten zullen niet vermoeden dat er op die plek iets verborgen ligt. Met 'found it!' is die kans stukken groter.

 

Definitie: kreet om anderen subtiel te laten weten dat de zoektocht naar het te vinden object ten einde is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Found staat wel op de lijst,

 

maar FOUND IT! nog niet:

 

enthousiaste uitroep van geocacher om anderen te laten weten dat ze niet meer hoeven te zoeken!

 

groetjes Geovlinder

 

[knip]

 

Met het intieme vriendenclubje waar ik vaak mee cache is de uitdrukking 'Ocho!' geboren. 'Ocho!' spreek uit otsjoo- betekent helemaal niets, is een vreugdekreet als je iets hebt gevonden, maar toevallig passerende passanten zullen niet vermoeden dat er op die plek iets verborgen ligt. Met 'found it!' is die kans stukken groter.

 

Definitie: kreet om anderen subtiel te laten weten dat de zoektocht naar het te vinden object ten einde is.

Is Ocho niet 8? In het Spaans ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een maagdenzuiger. Misschien passend in de woordenlijst? We hebben er hier een paar wonen. Je kent ze wel, die graag binnen een uur op lokatie zijn om als eerste te loggen :D Positief bedoeld.

(De maagdenzuigers, een film van Van Kooten en De Bie)

 

Maagdenzuiger toegevoegd. #437. Dank! :D

 

...

Met het intieme vriendenclubje waar ik vaak mee cache is de uitdrukking 'Ocho!' geboren. 'Ocho!' spreek uit otsjoo- betekent helemaal niets, is een vreugdekreet als je iets hebt gevonden, maar toevallig passerende passanten zullen niet vermoeden dat er op die plek iets verborgen ligt. Met 'found it!' is die kans stukken groter.

 

Definitie: kreet om anderen subtiel te laten weten dat de zoektocht naar het te vinden object ten einde is.

 

OCHO! toegevoegd. #438. Dank! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Superleuk zeg die begrippenlijst!

 

Volgens ons staat een piko-cache er nog niet bij.

Een piko is ongeveer 2/3 van een nano, superklein dus.

Wij hebben er een gevonden in Duitsland tijdens de kerstvakantie.

Stealth is eigenlijk niet vereist, omdat een dreuzel hem nooit zou kunnen vinden :D .

 

 

Zie:

Wonderful Buedingen GCZ71K

 

Heute war Weihnachtsmarkt in Büdingen. War also gar nicht so leicht den Cache zu finden. Dies ist kein Mikro (10E-6), auch kein namo(10E-9) sondern ein Piko-Cache (10E-12).

Thanks for this nice Cache-Box.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...