Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

cache-inflatie; De sterke stijging van het aantal micro's in verhouding tot andere cachetypes.
Dit lijkt me toch een verkeerd gbruik van inflatie.

Inflatie heeft met opgeblazen te maken, en geeft aan dat dezelfde waarde nu is opgeblazen tot een groter geldvolume. Waarbij aan een nominale hoeveelheid geld een vast volume wordt toegekend.

 

Het beschrijft dus niet de stijgende verhouding van micro's t.o.v. andere typen.

Je zou wel kunnen zeggen dat je nu meer caches moet vinden om eenzelfde cachewaarde te bereiken.

En als je vindt dat een micro van geringere waarde is leidt een stijgend aandeel van micro's dus indirect tot die cache-inflatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn bedoeling met cache-inflatie was eigenlijk, het minder worden van de waarde van de caches; er komen steeds meer enkele caches bij. (raampje open, cache naar buiten gooien en steen er achteraan, een paar keer op ''mark'' drukken en klaar is je cache) En de multi's die er bij komen zijn dan vaak ook niet helemaal doordacht, overigens zijn er natuurlijk uitzonderingen maar zo als altijd; de goede leiden onder de slechten.

 

En dat inflatie met geld te maken heeft weet ik ook wel, daarom ook het woord cache er voor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De "cache-zwiep" : het met de voet een zwiepende beweging maken, meestal aan de voet van een boom. Het doel van dit zwiepen is om een cache of aanwijzing te vinden door los gebladerte te verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Vandaag deed ik een aantal caches aan in de Antwerpse Kempen (Bij de Eikjes, Het Wolfschot , ...) de cachedoosjes die ik daar vond (overigens heel nette caches) zou ik kunnen omschrijven als tamponcaches omdat het een eerder smal cylindervormig doosje was waarbij het logboekje er met een draadje moest uitgetrokken worden.

 

Toegevoegd. #473. Dank! :thumbup:

 

Tijdens het GME zag een echtpaar ons met de GPS-r bezig. Reactie van de vrouw: "O, dat zijn die wandeltomtommetjes!"

Dat is een leuke omschrijving voor een GPS-ontvanger, die wellicht kan worden toegevoegd aan de begrippenlijst.

 

Toegevoegd. #474. Dank! :thumbup:

 

Uit dit topic:

 

cache-inflatie; De sterke stijging van het aantal micro's in verhouding tot andere cachetypes.

 

Toegevoegd. #475. Dank! :thumbup:

 

De "cache-zwiep" : het met de voet een zwiepende beweging maken, meestal aan de voet van een boom. Het doel van dit zwiepen is om een cache of aanwijzing te vinden door los gebladerte te verwijderen.

 

Zoek-zwiep toegevoegd. #476. Dank! :thumbup:

 

Speedcachen:

 

veel microotjes rapen die binnen een klein gebied liggen.

Bijv. Rondje Bernheze.....

 

Toegevoegd. #477. Dank! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Ik miste er nog een

 

Event-moe: Een geocacher die zoveel events heeft bezocht dat hij/zij er even geen meer kan zien.

 

Een begrip dat ik vorig jaar voor het eerst hoorde, maar waarschijnlijk vaker voor gaat komen (kijk maar op de aankomende events lijst)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Micromanie: haast ziekelijke gewoonte om relatief eenvoudige traditional micro's in grote getalen neer te plempen. Liefst in een straal van 10-20 km. Om zo de behoefte van de microfiel te bevredigen.

 

Microfiel: iemand die graag traditional micro's en/of eenvoudige traditionals in rap tempo en in grote hoeveelheden opspeurt om zijn ziekelijke drang naar een hogere plaats op de ladder van puntenjagers te bevredigen. Gaat vaak gepaard met goudkoorts.

 

Goudkoorts: wanneer het cachen alleen nog maar leuk is wanneer je als eerste een cache vindt (ontmaagd). De rest is minder belangrijk.

(ja, echt waar, ik heb het een keer iemand horen zeggen :thumbup: )

 

Puntenjagers: iets subtielere versie van de microfiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zondagmiddag, je kent dat wel, nog even de was ophangen. Meteen even kijken wat er op cachegebied gebeurt, en verrek, daar waar ik afgelopen week brons scoorde, is nu ineens de tweede online. De was even laten liggen en eerst de puzzel oplossen.

 

Staan we daar de vondst te loggen, komt daar ook nummer drie al aan! Ik heb nog nooit Goud, Zilver en Brons zo dicht bij elkaar gezien! En we kwamen alledrie uit totaal verschillende windstreken, dus het was ook puur toeval!

 

GOUD

Na een bronzen en een zilveren ervaring met de puzzelkampioen caches moest het goud er nu maar van komen.

 

Enkele voorbeelden van de genoemde 'goudkoorts".... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...