Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

Nog een paar nieuwe:

 

COCA - Coöperatief cachen (ergens in het forum gelezen)

 

Zelf bedacht:

Duo-cache: cache uit te voeren met twee personen / teams (een aanal beschikbaar, zie onder)

Trio-cache: cache uit te voeren met twee personen / teams (sinds deze week bij Arnhem)

 

Ik heb een bookmarklist gemaakt, zijn er nog aanvullende caches in dit genre bekend?

http://www.geocaching.com/bookmarks/view.a...ec-be146dd9fad0.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Cache-gedachte

Natuurlijk zijn er meerdere definitie's mogelijk, ik doe maar een gooi:

 

Elke cache wordt gemaakt met een bepaalde gedachte. Soms is de gedachte: "Ik wil meer oppikkers, dus gooi neer die micro!". Soms is de gedachte: "Deze gedenkwaardige plek wil ik graag aan anderen laten zien.". Een andere keer is de gedachte "Deze mooie natuur wil ik graag laten zien!".

 

De cache-gedachte is die gedachte, die de cache-legger bewoog om de cache te gaan plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pseudo-goud is een uitdrukking die ik eens heb gebruikt voor een cache die ik als eerste vond, nadat die (een flink aantal kilometers) was verplaatst. Het leverde geen echt goud op, maar voor mijn gevoel was het dat toch wel een beetje.

Omschrijving zou dus kunnen zijn: het als eerste vinden van een cache die een geheel nieuwe plek heeft gekregen (ik heb het uiteraard niet over een paar meter).

De legger (een zeer bekend cacher) :thumbup: raadde me destijds aan de term aan te melden. Bij deze dus!

bewerkt door knijn2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, vandaag een flinke achterstand weggewerkt.

Al een poosje had ik niet regelmatig geantwoord op de postjes alhier.

Toch had ik ze gelezen, maar nog niet verwerkt in de lijst.

Vandaag is mijn auto naar de garage voor een beurt.

Hopelijk valt het mee, want de teller staat al op 200.000 km, waarvan bijna 100.000 km besteed is aan het geocachen.

Noodgedwongen dus thuis en daarom tijd voor wat nuttigs: de begrippenlijst. :dribble:

 

Nieuw opgenomen de begrippen:

Pseudo-goud - knijn2

Cache-gedachte - gpsgek

4TF - Smeule

Cache-run - Twin Peaks

 

Naar aanleiding van tal van andere postjes 2 nieuwe meta-begrippen:

Geo-woordspeling en Cache-woordspeling.

Voorbeelden die op het forum zijn langsgekomen hiervan:

geohacktdag geohacker geo-ADHD geodorant geo-adoreren Ge-orgie geo-chatter geocide

en

cacheturberen cache-isme ongecached cache-deformatie

 

Iedereen natuurlijk weer hartelijk dank voor de bijdragen! :dribble:

 

We staan nu op 462 begrippen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, vandaag een flinke achterstand weggewerkt.

Al een poosje had ik niet regelmatig geantwoord op de postjes alhier.

Toch had ik ze gelezen, maar nog niet verwerkt in de lijst.

Vandaag is mijn auto naar de garage voor een beurt.

Hopelijk valt het mee, want de teller staat al op 200.000 km, waarvan bijna 100.000 km besteed is aan het geocachen.

Noodgedwongen dus thuis en daarom tijd voor wat nuttigs: de begrippenlijst. :lol1:

 

Nieuw opgenomen de begrippen:

Pseudo-goud - knijn2

Cache-gedachte - gpsgek

4TF - Smeule

Cache-run - Twin Peaks

 

Naar aanleiding van tal van andere postjes 2 nieuwe meta-begrippen:

Geo-woordspeling en Cache-woordspeling.

Voorbeelden die op het forum zijn langsgekomen hiervan:

geohacktdag geohacker geo-ADHD geodorant geo-adoreren Ge-orgie geo-chatter geocide

en

cacheturberen cache-isme ongecached cache-deformatie

 

Iedereen natuurlijk weer hartelijk dank voor de bijdragen! :dribble:

 

We staan nu op 462 begrippen.

GEOfeliciteerd :dribble: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met betrekking tot de categorie " Geo-woordspelingen " mag wat ons betreft ook " Het Geonootschap of the Holy Grail " wel worden vermeld.

Deze sublieme cache die uit het niets sinds zo'n week of twee in de top-3 van de Geo D'or waarderingen staat genoteerd verdient elke vorm van aandacht. :lol1:

 

groetjes, Doler &+ Co.

bewerkt door Doler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vandaag deed ik een aantal caches aan in de Antwerpse Kempen (Bij de Eikjes, Het Wolfschot , ...) de cachedoosjes die ik daar vond (overigens heel nette caches) zou ik kunnen omschrijven als tamponcaches omdat het een eerder smal cylindervormig doosje was waarbij het logboekje er met een draadje moest uitgetrokken worden.

bewerkt door hh1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag deed ik een aantal caches aan in de Antwerpse Kempen (Bij de Eikjes, Het Wolfschot , ...) de cachedoosjes die ik daar vond (overigens heel nette caches) zou ik kunnen omschrijven als tamponcaches omdat het een eerder smal cylindervormig doosje was waarbij het logboekje er met een draadje moest uitgetrokken worden.

:dribble::thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag deed ik een aantal caches aan in de Antwerpse Kempen (Bij de Eikjes, Het Wolfschot , ...) de cachedoosjes die ik daar vond (overigens heel nette caches) zou ik kunnen omschrijven als tamponcaches omdat het een eerder smal cylindervormig doosje was waarbij het logboekje er met een draadje moest uitgetrokken worden.

:thumbup::dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens het GME zag een echtpaar ons met de GPS-r bezig. Reactie van de vrouw: "O, dat zijn die wandeltomtommetjes!"

Dat is een leuke omschrijving voor een GPS-ontvanger, die wellicht kan worden toegevoegd aan de begrippenlijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag deed ik een aantal caches aan in de Antwerpse Kempen (Bij de Eikjes, Het Wolfschot , ...) de cachedoosjes die ik daar vond (overigens heel nette caches) zou ik kunnen omschrijven als tamponcaches omdat het een eerder smal cylindervormig doosje was waarbij het logboekje er met een draadje moest uitgetrokken worden.

:oops::)

 

Hmm ik heb die ergens op een site ooit tegen gekomen. Volgens mij op een duitse site. Die kan je namelijk kant en klaar kopen die logrolltejs met een touwtje. Zeker handig bij micro's, lijkt mij.

 

Sorry voor de offtopic....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens het GME zag een echtpaar ons met de GPS-r bezig. Reactie van de vrouw: "O, dat zijn die wandeltomtommetjes!"

Dat is een leuke omschrijving voor een GPS-ontvanger, die wellicht kan worden toegevoegd aan de begrippenlijst.

 

 

Wat een denigrerende opmerking.... "die wandeltomtommetjes" (waarschijnlijk is 't 'm vooral het verkleinwoord dat het 'm doet).

 

Maar wel leuk bedacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
cache-inflatie; De sterke stijging van het aantal micro's in verhouding tot andere cachetypes.

Omdat inflatie alleen met de waarde van geld heeft te maken lijkt mij dit geen goede omschrijving. Een betere omschrijving is dan "cache-devaluatie", want devaluatie betekent "waardevermindering".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...