Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

We waren een leuke cache aan t uitzoeken voor morgen en lazen iets over projecteren (... meter ... graden) kan iemand ons uitleggen wat daar mee bedoeld wordt?

 

Alvast bedankt!

 

Boudewijn en Marieke

 

Mod, kan deze vraag svp verplaatst worden naar een ander draadje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
ReizenReizen

Onze eerste munt op reis na 115 km in de handen gevallen van een 'Magpie'

 

(Ik heb niet alle bijdragen hier doorgelezen :rolleyes: , maar ik denk dat deze nog niet is genoemd)

 

Magpie (Eng) / Ekster (Ned): Een verzamelaar van niet tot zijn/haar eigendom behorende coins.

 

keep on caching!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar aanleiding van de opmerkingen in dit draadje sinds 11-11-2007 zijn de volgende begrippen toegevoegd (of aangepast) aan de lijst:

 

Leenkind (aangepast)

File-cachen (aangepast)

Takkentrol actie

Nicomethode

Geo-routinier

Maandagmiddag-cache

Wherigo

Schip horen luiden

Geodrol

Boomknuffelen

 

Alle aanbrengers natuurlijk weer bedankt! :thumbup:

 

Begrippen met betrekking tot geocoins die m.i. niet direct met het geocachen verband houden, heb ik niet in de lijst opgenomen. Gezien de enorme vlucht die het fenomeen geocoin heeft genomen, zal daar wel een aparte begrippenlijst voor gemaakt moeten worden. (Of al zijn?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag: Is er al een benaming voor het feit dat je alle caches van een bepaalde cachelegger hebt gevonden?

 

En zo nee, heeft iemand daar dan een suggestie voor? Volle bak? Allesaf?

Er is nog niemand die alle Gpsgek-caches gevonden heeft... :P

 

Maarrehm, ik vind "Volle bak" wel een mooie. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is nog niemand die alle Gpsgek-caches gevonden heeft... :P

't Lijkt wel of je vindt dat dat iets is om trots op te zijn. :thumbup:

 

Overigens zijn Zathras and his dog and MacOZ58 de enige die al mijn actieve caches hebben gevonden.

bewerkt door Quaerens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Een woord wat ik zojuist zelf gebruikte: HYPE-cachers. Iemand die op het spoor van geocaching gezet wordt naar aanleiding van een bericht in de media of een verjaardagsfeest. Of die zijn zojuist (ook vanwege een hype) aangeschafte navigatiesysteem in zijn/haar leasebak wil uit testen in de "vrije" natuur. Maar eigenlijk zijn deze figuren van nature niet geschikt voor deze hobby :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dacht je van ?.U.T. smoes, ook wel ?.U.T log? (het moet in het alfabet onder de K, Wilxlii :P )

 

Een gefantaseerd log, van een "cacher" die deel uitmaakt van het Koordinaten Uitwissel Team.

 

Een log dus van iemand die met op slinkse wijze verkregen (meestal onderling uitgewisselde) coordinaten van Multi's of moeilijke puzzels voornoemde caches reduceert tot simpele oppikkers, maar in het log wil laten geloven dat het bloed, zweet en tranen heeft gekost. :thumbup:

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dacht je van ?.U.T. smoes, ook wel ?.U.T log? (het moet in het alfabet onder de K, Wilxlii ;) )

 

Een gefantaseerd log, van een "cacher" die deel uitmaakt van het Koordinaten Uitwissel Team.

 

Een log dus van iemand die met op slinkse wijze verkregen (meestal onderling uitgewisselde) coordinaten van Multi's of moeilijke puzzels voornoemde caches reduceert tot simpele oppikkers, maar in het log wil laten geloven dat het bloed, zweet en tranen heeft gekost. :P

 

Onder deze ?.U.T. logs vallen natuurlijk ook de "flutlogs" van diezelfde cachers.

 

Logs bij de mooiste multi's en mysterys, die worden afgedaan met 1 nietszeggende regel, domweg omdat ze er niets over kunnen zeggen, ze hebben hem immers niet gedaan, alleen de eindcache opgepikt. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag hebben we weer eens een cache gevonden volgens de "Johnny Cache methode". Dat wil zeggen dat we de laatste cijfers van één van de coördinaten misten (vanwege een geripte cache) waardoor er op de kaart een lijn overbleef waarop ergens de cache moest liggen.

De Johnny Cache Methode is vernoemd naar de Amerikaanse Country zanger Johnny Cash die met de song "I Walk The Line" een grote hit scoorde.

 

Bij het praktiseren van deze methode dient na het vinden van de cache te worden gezongen: "This cache is mine, I walked The Line!".

 

Zie ons log bij de cache: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...a5-c4d2c93dad85

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Assisted GPS,

GPS Download een pakketje om de huidige posities van GPS sattelieten te weten te komen.

Hierdoor word de Fix versneld.

(vooralsnog denk ik dat dit alleen op de Nokia N95 is..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij blijven ook bij die mensen al onze verloren gegane TB's en Coins achter.

 

Dat vind ik wel erg kort door de bocht !

 

***

 

Helaas moet het wel een van ons - cachers - zijn, omdat het iemand is die waarschijnlijk op zijn watchlist ziet dat er weer eens een fantastische coin gedropped is. Ik heb dan ook voorgesteld op het GC.com forum om de watchlist niet prive te houden, maar gewoon CLICKABLE, om te zien wie mijn cache in de gaten houdt ! (En d e inhoud...) - > Reactie : DIE KOMT ER NIET, ivm de privacy :blink: , jammer hoor, zou denk een hoop schelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...