Spring naar bijdragen

Kwaliteit Van De Speelgoedjes


MMSE

Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje zijn wij de wondere wereld van het geocachen aan het ontdekken.

Zowel onze kinderen als wijzelf zijn erg enthousiast als we weer gaan schatzoeken.

 

Het enige wat me echt is tegengevallen zijn de speelgoedjes die in sommige caches zitten.

In verschillende handleidingen staat dat je spullen van gelijke of hogere waarde moet ruilen,

maar wat ik (tot nu toe) in de caches aantref is alleen maar troep.

Meer dan een paar gehavende gogo's of kapotte speeltjes uit surprise-eieren ben ik (nog) niet tegengekomen.

 

Is dit toeval of is dit hoe de status over het algemeen is?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zo is het cachen inderdaad begonnen: een doos met leuke goodies, waarin je iets kon ruilen.

 

Helaas is die praktijk in de loop van de jaren behoorlijk uit zwang geraakt, ook al omdat de regel die zei dat je iets mocht ruilen voor iets anders van gelijke waarde lang niet altijd werd gevolgd. De cache plaatser zorgde er in de regel wel voor dat de cache in eerste instantie goed gevuld was met leuke dingetjes (vaak al gauw voor enkele tientjes), maar vaak was de inhoud binnen de 6 maanden verruild voor waardeloze prullen. Voor veel cacheplaatsers was het dan ook reden om vervolgens ook zelf niet meer te veel aandacht aan de inhoud van de cache te besteden.

 

Dus: het is helaas geen toeval, maar dit is hoe de status over het algemeen is. :( Als er al ruimte is voor goodies, wat in heel veel caches tegenwoordig sowieso niet meer het geval is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf vulde ik mijn caches met een aantal presentjes, nieuw uit een (goedkope) winkel. Kostte mij misschien 5 of 6 euro. Na een aantal founds is het bedroevend wat er nog in de kist ligt. Afgedankte vieze rommel.

 

Mocht er weer een cache van mij verschijnen, dan zal op de pagina te lezen zijn: "Je mag er wel iets uithalen, maar niets voor terugleggen."

 

Ik vul hem dan wel zelf regelmatig aan. Een vuilnisbak is niet leuk voor volgende bezoekers en geen reklame voor mijn cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, goodies. Het is al heel lang zo dat de inhoud van caches niet geweldig is, vooral als er wat meer bezoekers langs zijn geweest. De meeste kans om iets ruilenswaardigs aan te treffen, heb je bij caches van minstens regular formaat, die niet zo heel vaak bezocht worden en waar je wat voor doen moet. Dus geen tradi waar de auto bijna bovenop geparkeerd kan worden. Bij een multi waarvoor de meeste zoekers enkele uren op pad zijn, is er meer kans. Let eventueel ook op het aantal caches dat de C O heeft liggen. Iemand die 2 caches onderhoudt zal misschien vaker aanvullen dan iemand die 20 stuks heeft liggen.

Enne ... goed voorbeeld doet goed volgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf dag één is dat voor ons teleurstellend geweest. Nu hebben wij geen kinderen en (nog) geen kleinkinderen, zodat de goodies niet zo belangrijk zijn, maar ik kan me voorstellen dat gezinnen met kinderen finaal afknappen op de troep, die zij in een cache aantreffen en waar je niet eens met je vingers aan wilt komen om allerlei mogelijke infecties te voorkomen. Het is jammer, maar het is niet anders. En ach, als het je om de goodies gaat kun je beter naar de Action gaan...... Dan heb je het nieuw....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat niet om de waarde van de goodies en ze zijn echt wel snel tevreden, maar de goodies zijn voor kinderen een extra beloning voor het vinden van 'de schat'.

Ik heb ze in hun eigen speelgoedkast laten zoeken naar ruilwaren, maar als ze de inhoud van een cache zien zijn ze teleurgesteld en houden ze liever hun eigen speelgoed.

 

Maar inderdaad; verbeter de wereld, begin bij jezelf. De afgelopen keer heb ik een extra 'mc donalds' speeltje meegenomen en in de cache achtergelaten.

En dan maar hopen op een jeugdige vinder....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft meer te maken met de lage instap tegenwoordig bij het geocachen. Dat kinderen teleurgesteld kijken naar wat lekkende batterijen en ander afval heeft natuurlijk een oorzaak: andere kinderen die de boel leeggraaien.

 

Niet de schuld van de kinderen, maar van de ouders die kinderen niets bijbrengen/leren over normen/waarden, geven/nemen. Het is helaas niet anders.

 

Wellicht zouden de ouders zelf eens eens een goed voorbeeld kunnen geven.

 

Maar gezien het aantal toenemende snelle smartphoners die willen ervaren wat geocaching is, vrees ik dat goede goodies in deze tijd geen lang leven beschoren zijn. Maar wie weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag nog in een cache tegen gekomen

er was dus eens bij die cache een volwassen persoon die dacht dat een volle strippenkaart wel een begeerlijk ruilobject in een cache zou kunnen zijn

 

Moei word je van dat soort mensen

 

70gvnk.jpg

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barry, ik weet niet of de schuld ligt bij de snelle smartphone gebruikers. Dat zijn volgens mij de puntjesjagers die geen ruiltroep meenemen. Zoveel kan je niet kwijt in een kokertje.

Waar het wel aan ligt weet ik niet. Misschien aan de algehele teloorgang van een spel waar het oorspronkelijk ging over het ruilen van spulletjes wanneer je de cache had gevonden. Het ruilen is niet meer belangrijk. Sorry kinderen.

 

Barny, een volle strippenkaart uit Zweden lijkt mij een begeerlijk verzamelobject. Zo ben ik op zoek naar een afgestempeld treinkaartje uit Antarctica.

Moei word jij ervan? Hoe meer ik mij er mee bemoei, hoe moeier ik word.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, maar het is onzin dat de inhoud van caches achteruit gegaan is sinds de opkomst van de smartphonecachers. In 2005 had ik een cache waarvoor je ongeveer 10 kilometer moest wandelen, met aan het eind een ammobox. Geen cache om eventjes met je kleuter te gaan doen. Binnen een paar maanden zat er hoofdzakelijk macdonaldsspul in terwijl ik met loepjes en zoekkaarten begonnen was. Downtraden is van alle tijden. Het valt tegenwoordig alleen meer op omdat de gemiddelde cache veel vaker bezocht wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij kochten in het begin allemaal mooie nieuwe spulletjes om achter te laten, knutselpakketjes, loomspullen, spelletjes enz. Al snel kwamen we erachter dat bij ons in de omgeving het mensen zijn van onze leeftijd en een stuk ouder dus nu kopen we ook andere leuke nieuwe spulletjes. Al is het bijna nergens meer mogelijk om wat achter te laten. Wij hebben zelf van iemand een cache overgenomen, het formaat iets vergroot en er wat spullen ingedaan voor alle leeftijden wat, toen we er weer kwamen was alles weg en er was niets voor in de plaats geruild, nog een keer spullen erin en weer alles weg. Onze cache wordt niet veel gedaan en je komt er ook niet zo maar even langs.

We hebben nog steeds een tas vol cadeautjes bij ons maar stoppen niet meer overal iets in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, maar het is onzin dat de inhoud van caches achteruit gegaan is sinds de opkomst van de smartphonecachers. In 2005 had ik een cache waarvoor je ongeveer 10 kilometer moest wandelen, met aan het eind een ammobox. Geen cache om eventjes met je kleuter te gaan doen. Binnen een paar maanden zat er hoofdzakelijk macdonaldsspul in terwijl ik met loepjes en zoekkaarten begonnen was. Downtraden is van alle tijden. Het valt tegenwoordig alleen meer op omdat de gemiddelde cache veel vaker bezocht wordt.

Onzin is het zekerheid niet, maar je mag best een andere mening hebben hoor. ;-) Mijn ervaring is wel zo. 10 jaar geleden was de vulling gewoon beter over het algemeen genomen. Zelfs voor volwassenen bruikbare zaken. Tegenwoordig is het ikke, ikke, ikke en komt er weinig bruikbaars voor terug.

 

Wat jij overigens aangeeft bij jouw cache mbt het afval wat er toen in gegooid was... bevestigt dat niet mijn eerdere constatering dat zelfs volwassenen de boel leegroven? En diezelfde personen, gaan hun "snelle bliep bliep" kroost opvoeden? De kwaliteit van de goodies zal zeker toenemen, niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...