Spring naar bijdragen

Kwaliteit Van De Speelgoedjes


MMSE

Aanbevolen berichten

En topicstarter; coins en TB's zijn geen speelgoedjes, hoewel ik steeds meer het gevoel krijg dat deze massaal meegenomen worden in de veronderstelling dat het ruilartikelen zijn.

TB's en coins kun je dus altijd meenemen uit een cache, maar hoor je wel weer in een andere cache achter te laten.

Niet in je privéverzameling stoppen dus!

Antarctica

 

Dat weet ik!

Zoals ik al eerder meldde heb ik me behoorlijk ingelezen voordat ik er aan begon. Ik heb zelfs al een eigen TB op pad gestuurd :)

Maar ik denk inderdaad dat een aantal beginners die zich niet zo goed inlezen misschien ze misschien wel mee naar huis nemen.

Kom ik toch weer terug op het verduidelijken van een aantal regels in de cache zelf. Maar goed, hoe kan je dit regelen?

 

 

Als men het er hier eigenlijk over eens is dat er toch niets meer te ruilen valt, waarom moeten er dan eigenlijk nog munitiekistjes begraven worden? Volgens mij volstaat een small behuizing prima voor een logboek en trackables. Liever een gevuld bakje, dan een bak lucht.

 

Of je moet weer proberen dat er wel weer wat te ruilen valt. Ik vind het, zeker als je met kinderen gaat cachen, echt een vergroting van de feestvreugde na het vinden van de cache. Zie ook de reactie hieronder.

 

Als ik met mijn dochter ga cachen hebben we altijd wel iets in de tas om te ruilen. Soms spulletjes uit haar eigen kast, soms nieuwe spulletjes uit de goedkopere winkels. We hebben al heel wat rommel aangetroffen, maar soms kan ze helemaal verheugd zijn met iets wat er wel in zit. We ruilen sowieso altijd gelijk of omhoog. We weten inmiddels dat er vaak niet veel soeps te vinden is, maar als we dan wel iets leuks tegenkomen is de verrassing extra groot.

 

Dit dus :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

En topicstarter; coins en TB's zijn geen speelgoedjes, hoewel ik steeds meer het gevoel krijg dat deze massaal meegenomen worden in de veronderstelling dat het ruilartikelen zijn.

TB's en coins kun je dus altijd meenemen uit een cache, maar hoor je wel weer in een andere cache achter te laten.

Niet in je privéverzameling stoppen dus!

Antarctica

 

Daarover is helaas verschil van mening tussen de reviewers. Volgens de Nederlandse reviewers zijn TB's ruilartikelen. De Nederlandse reviewers wijken hiermee ook bewust af van de regels van Groundspeak onder het motto "we hebben in Nederland eigen regels".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de Nederlandse reviewers zijn TB's ruilartikelen

Kan je daar een voorbeeld van geven? Volgens mij is het nog altijd niet toegestaan dat CO's een logvoorwaarde bij hun cache mogen stellen dat TB's alleen geruild mogen worden. Ze mogen het hooguit vragen maar niet verzoeken. En als een reviewer dat over het hoofd heeft gezien bij het goedkeuren (wat helaas wel eens gebeurt), grijpt hij alsnog in na een melding daarover van andere cachers. Dus als je een TB "hotel" ziet met zo'n voorwaarde, gewoon een NM plaatsen.

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Volgens de Nederlandse reviewers zijn TB's ruilartikelen

Kan je daar een voorbeeld van geven? Volgens mij is het nog altijd niet toegestaan dat CO's een logvoorwaarde bij hun cache mogen stellen dat TB's alleen geruild mogen worden. Ze mogen het hooguit vragen maar niet verzoeken. En als een reviewer dat over het hoofd heeft gezien bij het goedkeuren (wat helaas wel eens gebeurt), grijpt hij alsnog in na een melding daarover van andere cachers. Dus als je een TB "hotel" ziet met zo'n voorwaarde, gewoon een NM plaatsen.

 

 

Ik heb 2x een mail van een Nederlandse reviewer ontvangen hierover. Travelbugs worden gelijk gesteld aan goodies. Bovendien staat daarin ook dat Nederlandse reviewers eigen regels hebben en dat betreft dus ook logvoorwaarden. In het buitenland zijn logvoorwaarden nadrukkelijk verboden. In het buitenland kan ik bij een TB-gevangenis met ruilvoorwaarden een NA-log plaatsen, de reviewer komt langs, listing wordt aangepast en cache gaat door. In Nederland worden deze CO's echter beschermd door de reviewers en hebben de TB-owners zoals ik het nakijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Twentse Mug: Een logvoorwaarde betekent (vooral) dat de cache eigenaar jouw log zal weghalen wanneer je niet aan de voorwaarde voldoet.(ergo wanneer je de trackables in de cache niet ruilt)

Ik heb nog niet gehoord dat dit is gebeurd, of ik moet onder een steen hebben gelegen, maar ik denk dat ik het lawaai over zo'n logverwijdering wel zou waarnemen.

Dat neemt niet weg dat ik mij wel degelijk erger aan de opvatting dat trackables geruild 'moeten' worden en teksten als: "TB in is TB uit" op de cache pagina's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zorgt al deze onduidelijkheid rondom TB's en coins er niet juist voor dat deze reizigers verdwijnen?

Ik vermoed dat er in keukenlades heel wat verzamelingen liggen van coins, die ooit meegenomen zijn uit een cache met het idee een mooi ruilartikel gescoord te hebben.

TB's en coins horen gewoon te reizen, wat de nederlandse reviewers ook voor eigen regeltjes bedacht hebben!

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmm, een groot deel van mijn verdwenen geocoins is uit een cache verdwenen en het zou kunnen dat deze door beginnende cachers zijn meegenomen.

Echter, ik heb in de loop der jaren het sterke vermoeden gekregen dat sommige ervaren cachers ook ehh.... "verzamelaars" zijn.

Bij ongeveer een derde van mijn verdwenen coins is de cache geript en is de trackable, bij inspectie, gewoon achtergelaten in een onveilige cache (door zowel ervaren als onervaren cachers).

Een klein deel van mijn coins wordt vastgehouden door cachers die gestopt zijn en dit zijn ook niet allemaal beginners.

Van de spelers die ik mail om mijn coin na maanden (of jaren) weer eens in een cache achter te laten zijn er veel ook niet bepaald onervaren.

 

Ik zou daarom niet zomaar durven zeggen dat veel van mijn trackables voor goodies worden aangezien of dat verdwijningen te wijten zijn aan beginners.

Wel valt me op dat er in het algemeen nogal achteloos met trackables wordt omgegaan en dat velen de pagina ook niet lezen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Twentse Mug: Een logvoorwaarde betekent (vooral) dat de cache eigenaar jouw log zal weghalen wanneer je niet aan de voorwaarde voldoet.(ergo wanneer je de trackables in de cache niet ruilt)

Ik heb nog niet gehoord dat dit is gebeurd, of ik moet onder een steen hebben gelegen, maar ik denk dat ik het lawaai over zo'n logverwijdering wel zou waarnemen.

Dat neemt niet weg dat ik mij wel degelijk erger aan de opvatting dat trackables geruild 'moeten' worden en teksten als: "TB in is TB uit" op de cache pagina's

 

In andere landen zoals de USA wordt de ruileis (kuch .. verzoek) beoordeeld als logvoorwaarde en is daarom expliciet niet toegestaan. Zie ook de bijdragen van o.a. Eartha op het GS forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...