Spring naar bijdragen

Kwaliteit Van De Speelgoedjes


MMSE

Aanbevolen berichten

Dat er niets leuks meer in zit, komt dus omdat men wel verwacht dat er iets leuks in zit, maar waar dezelfde persoon zelf dus niets bijdraagt. Tamelijk hypocriete reacties hier. Geef zelf eens een goed voorbeeld. Succes allen (met de heropvoeding (van jezelf)). ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er worden allemaal aannames gedaan over wie hier schuldig aan zijn, maar je moet uitkijken dat je niet iedereen over één kam scheert.

Ik ben zelf net begonnen met het ontdekken van deze hobbie. Inderdaad gewapend met een smartphone, maar ik heb me wel verdiept

in 'de regels' voordat ik ben begonnen. Vandaar dat ik ook verbaasd was over wat ik overal aantrof en deze threat aan heb gemaakt.

 

Ik kan me wel voorstellen dat niet iedere beginner de tijd neemt om de regels tot zich te nemen voordat men op pad gaat.

Ook moet ik zeggen dat ik niet iets van een centrale bron met regels heb kunnen vinden. Daarnaast vind ik ook dat de regel

dat je iets van gelijke óf hogere waarde geen stand houdt. Je kunt niet altijd 'duurdere' dingen blijven ruilen.

Wellicht kan het helpen de regels met betrekking tot de goodies in de cache zelf toe te voegen voor de beginners die de regels niet kennen.

 

Daarnaast denk ik ook dat het verhogen van de kwaliteit van de speeltjes positief bij kan dragen. Goed voorbeeld doet goed volgen.

Ik heb mijzelf voorgenomen om ,indien er niets ruilbaars is, toch iets toe te voegen aan een cache. Het is misschien een druppel op een

gloeiende plaat, maar dan heb ik in ieder geval één iemand blij gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik, nu alweer bijna 2 jaar geleden, begon met geocachen, had ik mij redelijk ingelezen over wat geocachen nu eigenlijk was en vooral hoe het was begonnen. Ik begreep toen dat er iemand was die in een fabriek van goodies werkte, en het geocachen had uitgevonden om de productie te kunnen verhogen. Alleen....ondertussen was het (geocachen) toen al niet meer wat het geweest was, las ik her en der.

Ik ben toen ook helemaal niet op pad gegaan met een zak vol goodies, omdat ik het eerst eens wilde zien: waar hebben we het eigenlijk over; wat wordt bedoeld met goodies? Al gauw kwam ik er achter dat in de meeste caches die ik vond, helemaal geen goodie, of wat dan ook, paste....

Ik weet nog de eerste ammobox die ik vond: geweldig! Dit zijn zeker de originele....ik denk dat het mijn 50ste found was? Er zat inderdaad rommel in, niks wat ik zou willen ruilen. Ik besloot toen wel in het vervolg disposable handschoenen mee te nemen (echt!) Ik heb nog nooit iets uit een cache gehaald en er ook nog nooit iets ingestopt, behalve een paar keer TB's. Wat dat betreft ben ik volgens sommigen hier inderdaad een geoprutser! Haha!

 

Het is ook nooit mijn bedoeling geweest met geocachen. Ik zocht een goeie reden om met een doel buiten te zijn en in beweging te zijn. Zodoende ben ik ook gek geworden op geocachen en ben ik op de mooiste plekken geweest. Loop ik de éne keer een prachtige route in de buurt waar in totaal ongeveer 100 kokertjes zijn gestrooid (heerlijk!) en een andere keer een pittige multi door de duinen en over het strand met op het eind een lunchbox waar ik een leuke TB in discover. En dat alles met mijn te gekke smartfoon, waar ik ook alle mysteries in kan zetten en dan ook nog een mooie route kan maken, zonder thuis eerst uren te kopiëren of wat dan ook.

Ik ben dus een heel gelukkige geocacherin, al doe ik het waarschijnlijk niet zoals het oorspronkelijk is bedoeld en ook niet volgens de regels van een heleboel anderen. Maar wat een lol!

Wat dat betreft ga ik er jullie ééntje aanraden. Die heb ik vorige week gevonden. Het is een kokertje, maar ja.....waar zit-ie?

http://coord.info/GC25Q19 echt.....als jullie in de buurt zijn: deze moet je gaan DOEN hoor! Goeree is trouwens prima om speciaal naar toe te gaan om te geocachen....je bent er dagen zoet!

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat er niets leuks meer in zit, komt dus omdat men wel verwacht dat er iets leuks in zit, maar waar dezelfde persoon zelf dus niets bijdraagt. Tamelijk hypocriete reacties hier. Geef zelf eens een goed voorbeeld. Succes allen (met de heropvoeding (van jezelf)). ;-)

 

OK dan, de laatste 5 caches die ik gelopen heb:

- IN houten liniaal en opdraailieveheersbeestje; UIT niets

- IN kinderpotlood en enkele oude munten; UIT TB

- IN zakje foam stickers en lieveheersbeestjespin; UIT niets

- IN pennenblik en TB; UIT niets

- IN opdraailieveheersbeestje; UIT niets

 

Behalve de munten (oud voorraadje uit het pre-eurotijdperk) alles nieuw. Gewoon, als waardering voor de cacheleggers. Alles routes waren op hun eigen manier leuk bedacht, of door een mooi gebied, of met een mooie eindcache, of met een fantasievol verhaal, etc. etc.

Ja, uit de lijst kun je opmaken dat ik zelden micro's vind (cq. zoek). In het formaat 'small' passen altijd wel een paar muntjes. Hier in de regio is het nog steeds een beetje zo dat mensen die proberen een mooie cache uit te zetten, aan het eind een container leggen waar op z'n minst een kleine TB in kan.

 

Wat betreft lege caches, kan het ook zijn dat de inhoud is meegenomen door muggles. Verschillende keren meegemaakt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik geocaching om mijn kinderen mee te krijgen op wandelingen, bij voorkeur in natuurgebieden.

Mijn ervaring (hoewel beperkt) is dat in natuurgebieden de caches vaak wel ruimte hebben voor (kleine) goodies.

 

Zo te zien zijn er wel meer mensen die de inhoud van de caches verhogen.

Ik denk dat het verduidelijken van de regels, bijvoorbeeld door een kaartje in de cache, een positieve bijdrage kan leveren.

En misschien kan er in de logs ook meer aandacht gegeven worden op de inhoud van de cache (met betrekking tot goodies)

en wat je er zelf aan toevoegt. In het kader van goed voorbeeld doet volgen.

 

Just my 2 cents als groentje ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon twee keer per jaar de ammoboxen opschonen en aanvullen. Vreemd dat zoiets vanzelfsprekends benoemd moet worden. Maar ik heb dan ook niet zoveel vertrouwen in mijn medemens dat ik geloof dat het met dat ruilen wel goed zal komen. Verwacht niets, dan valt het alleen maar mee. En in de praktijk valt het eigenlijk ook wel erg mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een beetje zoeken op de termen "cache-inhoud" en/of "goodies" kun je op dit forum draadjes tegenkomen (uit 2003 etc.) die gaan over de "spulletjes" die in de caches zitten of liever gezegd het gebrek eraan.

De richtlijn "trade up or trade even" heeft m.i. in de praktijk nooit gewerkt.

Caches worden zo lang ik meeloop in dit spel (2002) op enig punt altijd leeg of vol troep aangetroffen.

Het valt mij zelf wel op dat veel caches die in de laatste jaren nieuw worden geplaatst al van de start geen "goodies" meer bevatten.

Zelf vind ik dat jammer.

 

Het gaat er, volgens mij, vooral om hoe je er zelf mee om wil gaan.

Ik ga uit van de gedachte dat ik zelf graag een aardig verzorgde cache vind.

Ik heb zelf altijd iets bij me om toe te voegen aan de cache en ook al ruil ik nooit iets, ik kijk bij een vondst de cache ook altijd na op viezigheid, kapotte troep en snoep/etenswaar.

Dat gaat eruit en zand en blad worden eruit geveegd en de cache weer netjes achtergelaten.

 

De enige keren dat ik dat niet doe is wanneer er een laagje water in de cache staat.

Dan giet ik het doosje leeg, wrijf het, voor zover mogelijk, droog en schrijf ik een "Needs Maintenance" log...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Behalve Kabouterkaarten (15 jaar geleden, dus in den beginne), een flesje Ouzo en een doosje prima Sigaren (beide laatste ter ere van mijn eigen persoontje) ben ik eigenlijk nooit iets zinnigs, nuttigs, moois of leuks tegen gekomen, laat staan iets waarmee je kinderen blij kunt maken.

Ik loop een route, teken het logboek en ruil niets.

Ook het opruimen en schoonmaken van andermans cache doe ik niet.

Ik verwacht op het eindpunt een logboek, meer niet.

Ik wordt dus ook nooit teleurgesteld door de inhoud van een cache.

Ik ben geinteresseerd waar de cache in zit (grot, tunnel, boom, enz) en niet wat er in de cache zit.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En topicstarter; coins en TB's zijn geen speelgoedjes, hoewel ik steeds meer het gevoel krijg dat deze massaal meegenomen worden in de veronderstelling dat het ruilartikelen zijn.

TB's en coins kun je dus altijd meenemen uit een cache, maar hoor je wel weer in een andere cache achter te laten.

Niet in je privéverzameling stoppen dus!

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als men het er hier eigenlijk over eens is dat er toch niets meer te ruilen valt, waarom moeten er dan eigenlijk nog munitiekistjes begraven worden? Volgens mij volstaat een small behuizing prima voor een logboek en trackables. Liever een gevuld bakje, dan een bak lucht.

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waterdicht durf ik te betwijfelen, wel spatwaterdicht voor het doel ze gemaakt zijn. Vroeg of laat gaan ze in de grond lekken. En iedereen is die lekkende bakken al tegengekomen met kinderspeeltjes die in het roestwater ronddobberen. Ik vind ze vaak log, slecht te openen en je wordt er smerig van. Geef mij maar een waterdichte tupperware bak. Net iets meer ruimte en verder geen gedoe. Het gaat immers om het logboek en niet de grote van de bak (lucht/roestwater) toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik met mijn dochter ga cachen hebben we altijd wel iets in de tas om te ruilen. Soms spulletjes uit haar eigen kast, soms nieuwe spulletjes uit de goedkopere winkels. We hebben al heel wat rommel aangetroffen, maar soms kan ze helemaal verheugd zijn met iets wat er wel in zit. We ruilen sowieso altijd gelijk of omhoog. We weten inmiddels dat er vaak niet veel soeps te vinden is, maar als we dan wel iets leuks tegenkomen is de verrassing extra groot.

Het leukste blijft toch het lekker buiten zijn en spelen, spelen, spelen onderweg :thumbsup: .

Veel plezier met de leuke wandelingen. En ik vind het eigenlijk wel een goed idee om een briefje in de cache te stoppen. Het zal niet heel veel uitmaken, maar misschien toch net iets vanuit de welwillende maar onwetende nieuweling...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@team aragorn.... Laat me raden.... Boven je bed hangt een mooie prent met een lieveheersbeestje.... :-)

Hoe kom je daar nu bij??

Helaas, ik moet je teleurstellen. Huize Aragorn hangt vol met foto's van Zwitserse bergen, posters van vogels en natuurschilderijen. Allemaal te groot om als goodie te dienen ...

 

BTW lekkende ammoboxen krijg je alleen wanneer er troep tussen de afdichting zit. Kwestie van netjes open en dicht maken. Roest? Mmm, dat is me bij mijn eigen caches ook meegevallen. Zal wel aan de zandgrond liggen.

Tupperware en andere plastic dozen hebben als nadeel dat kunststof bros wordt in de kou. Een winter buiten, en de afdichting is niet meer goed. Of je krijgt scheuren, met lekkage tot gevolg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...