Spring naar bijdragen

Geocaching.com Traag Bij Upc/ziggo?


pleb06

Aanbevolen berichten

Dat is waar, maar ik ben ziggo lid en heb geen problemen. Internet is van ons alle, en geen Ziggo aangelegenheid. Ik geloof er ook niet in dat 10 km verder dan mijn woning Ziggo ineens op een andere route het net op gaat. Denk serieus dat er wat zaken door elkaar gehaald worden. .COM (GS) was 6 jaar geleden al zo traag als stront in de zomermaanden. Bewaar je logs tot de late uurtjes, of vroege morgenstond, en de wereld ziet er rooskleuriger uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het probleem ligt niet bij GC.com, want de website is prima te benaderen via mijn telefoon op 3G/4G, of via proxy/zenmate. Het ligt dus echt bij Ziggo. Ben tot nu toe iedere avond gebeld door een medewerker van Ziggo die het probleem aan het uitzoeken is. Vriendelijke medewerker overigens! Met de info die ik hem heb aangeleverd is hij er inderdaad (zoals al vaker gemeld) achtergekomen dat het probleem lijkt te liggen bij een provider in de VS waar Ziggo een contract mee heeft. Echter die geven weer aan dat bij hun weer niks aan de hand is. Ik heb Ziggo weer nieuwe info gestuurd gisteren, waar ik nog geen reactie op heb gehad (ik zit klaar bij de telefoon... :wink2: ) ik wacht rustig af...

 

Maar goed, leuk dat de oorzaak niet direct bij Ziggo ligt. Uiteindelijk zijn zij wel het bedrijf die mij als klant internet leveren. Aangezien ze mij niet de service leveren waarvoor ik wel betaal, vind ik nog steeds dat dit opgelost moet worden, danwel gecompenseerd. Anders zal ik wellicht uiteindelijk toch overstappen naar een andere provider.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand met een upc/ziggo account al een traceroute uitgevoerd? Op die manier moet het simpel zijn de brakke router te vinden.

 

Voorbeeld gemaakt met de App NiceTrace :

ece0ffd6e4130dfa45b86ef438220963.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is waar, maar ik ben ziggo lid en heb geen problemen. Internet is van ons alle, en geen Ziggo aangelegenheid. Ik geloof er ook niet in dat 10 km verder dan mijn woning Ziggo ineens op een andere route het net op gaat. Denk serieus dat er wat zaken door elkaar gehaald worden. .COM (GS) was 6 jaar geleden al zo traag als stront in de zomermaanden. Bewaar je logs tot de late uurtjes, of vroege morgenstond, en de wereld ziet er rooskleuriger uit.

als ik met mijn telefoon thuis op het wifi zit gaat het net als op de pc thuis zo traag als...

Schakel ik 3 seconden later mijn wifi op telefoon uit zodat ik naar kpn netwerk overga, gaat het als een tierelier.

Ik heb verder geen schokkende instellingen in mijn router ofzo. Ziggo is misschien niet de schuldige zelf, maar ergens zit er toch iets mis hoor bij een deel van hun klanten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag even geprobeerd wat door anderen werd vermeld.

Inderdaad, overdag kom ik wel op .com, maar nu dus weer niet.

Of de oorzaak nu direct of indirect bij Ziggo ligt weet ik niet, maar de klachten zijn hetzelfde:

- voor voormalige UPC-klanten die nu bij Ziggo zitten is geo.com 's avonds nauwelijks of niet bereikbaar.

 

Dus zoals pleb06 zegt: Ziggo moet de service leveren waarvoor we betalen.

 

Maar ik kan het als slowcacher ook wel weer relativeren. Doet geo.com het vanavond niet, dan probeer ik het morgen overdag wel. Of overmorgen.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand met een upc/ziggo account al een traceroute uitgevoerd? Op die manier moet het simpel zijn de brakke router te vinden.

Afhankelijk van de versie van Windows en je beveiliging, kan je dit ook zonder extra software doen:

 

Type "Cmd.exe" in "Uitvoeren" of in "Programma's en bestanden zoeken" en duw op [Enter]

Type in de geopende DOSbox "tracert 63.251.163.200" en duw op [Enter]

 

 

Maar ik kan het als slowcacher ook wel weer relativeren. Doet geo.com het vanavond niet, dan probeer ik het morgen overdag wel. Of overmorgen.

Misschien wil GC wel dat je gewoon meer naar buiten gaat :yes: en de computer een keer de hele dag UIT zet :oops::crybaby:

 

 

Bij gaat Ziggo als een speer..... :notworthy:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet hoe het met de rest gaat, maar sinds gisteravond heb ik geen problemen meer met geocaching.com. Ook vanavond werkt de site weer als vanouds.

Het lijkt er op dat Ziggo het probleem heeft aangepakt en opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij niet.... Wel heeft Ziggo mij gisterenavond keurig netjes gebeld naar aanleiding van een door mij ingediende klacht. Zij onderkennen het probleem en hebben al veel klachten gehad. De oorzaak ligt bij één van hun contractanten ergens onderweg van Seatlle naar de Alblasserwaard... Zij zijn er mee doende en de betreffende contractant heeft een onderzoek ingesteld. Het kan een kwestie zijn van een administratieve handeling of er kan ergens een beschadiging in het systeem zitten waardoor er twee mannen met een schep, een grijpertje, wat plakband en een tentje moeten komen..... Zij vertelde mij, dat ze hopen het probleem op korte termijn te hebben opgelost. Ook in Duitsland werken veel providers met dezelfde contractanten. Ook daar is veel geklaagd en ook vanuit die hoek is er dus druk uitgeoefend om snel tot een verbeterd resultaat te komen. We gaan het met belangstelling volgen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vanmiddag op de Ziggo site een bericht achtergelaten over mijn problemen met trage verbinding met de www.geocaching.com site (paginas die traag laden) en de Google Earth plugin die niet werkt. Ben voormalig UPC klant en ondervind nu problemen sinds overgang naar Ziggo.

Ben gebeld door een medewerker die erg begaan was met mijn probleem HIj heeft mij zelfs teruggebeld na op de geocaching fora verder over dit probleem gelezen te hebben.

Hij raadde mij ook aan eens naar mijn wifi settings te kijken, vooral het wifikanaal eens kritisch te bekijken.

Nu heb ik geconstateerd dat ik op het default kanaal 6 zat en dat nu veranderd. Dat scheelt nu toch al een hele hoop!

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn probleem met de verbinding naar geocaching.com lijkt opgelost. Juist op dit tijdstip zou het druk moeten zijn in de VS, maar alles loopt op rolletjes.

Ach, misschien juich ik te vroeg, maar vooralsnog is de verbinding weer zoals in de UPC tijd. Hoewel ping en tracert nog geen verbetering laten zien (?!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

......Hij raadde mij ook aan eens naar mijn wifi settings te kijken, vooral het wifikanaal eens kritisch te bekijken.....

Er gaat niets boven een netwerkkabel.

 

Problemen met je WIFI-verbinding >> één van de eerste tests: plaats een netwerk-kabel en test opnieuw

 

 

....Nu heb ik geconstateerd dat ik op het default kanaal 6 zat en dat nu veranderd. Dat scheelt nu toch al een hele hoop!....

Sindsdien heeft je buurman misschien een probleem en wijzigt t.z.t. zijn wifi-kanaal weer. Het best is om deze optie op 'auto' te laten staan. Laat de wifi-router zelf maar uitzoeken wat het 'stilste' kanaal is. bewerkt door Linkalovers
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....en je buurman naar het gewenste kanaal toe blazen. Ik heb hier ook van die oenen zitten, die niet beter weten.

Ja, het is een sneeuwbal effect. Extra Wifi-routers in huis ( om overal goed ontvangst te hebben ), Wifi-printers, Wifi-hotspots en wat al niet meer. Zo zijn alle Wifi-kanalen binnen een straal van 4 huizen in gebruik. Dan heb je ook nog 'slimmeriken' die gebruiken 40Mhz ( omdat dat sneller zou zijn ), maar die daardoor wel dubbel zoveel kanalen gebruiken.

 

Vaak is het bereik van je Wifi-router wel voldoende. Maar zijn er zoveel gegadigden en zo weinig kanalen, dat een router van een huis verderop, op hetzelfde kanaal uitzend, als het jouwe. Uiteindelijk beginnen de routers een stoelendans, wie welk kanaal ( even ) mag gebruiken. En als het even tegenzit, kan jouw mobiel/laptop door bomen het bos niet meer zien en kan 'ie het niet meer bijbenen.

 

Er is een oplossing: nog meer Wifi-routers in huis plaatsen, want dan blaas je gewoon over die van de buren heen. Echter, het aantal stoelen blijft hetzelfde, maar er zijn dan nog meer gegadigden. Resultaat: het bereik wordt uiteindelijk alleen maar kleiner.

 

Ik heb een tijdje een Wifi-analyzer app op m'n Samsung gehad ( gratis te downloaden ). Daarmee kan je o.a. zien welke router ( ook die van je buren ) welk kanaal gebruikt en op welke plek/afstand een andere router sterker wordt, dan de jouwe en daardoor gaat storen. Je kan daarmee ook zien, hoe de routers soms moet werken, om Wifi werkend te houden.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die wifi-analyzer op mijn samsung vond dat ik op de bank best wel kanaal 3 kon gebruiken.....Meteen ook de range-extender van kanaal veranderd :-)

 

Hoe dan ook heb ik toch te vroeg gejuicht; snelheid is niet beter geworden.

bewerkt door siepel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...