Jump to content
pleb06

Geocaching.com Traag Bij Upc/ziggo?

Recommended Posts

Ik merkte de laatste tijd dat geocaching.com heel erg traag is, ik dacht altijd dat het kwam dat het druk was op de site. Het laden van allerlei gedeeltes van de site laden dan niet of heel erg traag. Iedere andere site werkt prima.

 

Maar ik kom er net achter dat het waarschijnlijk aan Ziggo ligt. Als ik namelijk via mijn telefoon via 3G/4G de site bezoek dat laadt dat gewoon prima, maar via wifi (Ziggo) dus totaal niet. Heb al veel dingen uitgesloten, maar net dus even de helpdesk van ziggo gebeld en die konden ook niet op gc.com komen (???). De medewerker vond het maar een apart probleem en heeft het doorgespeeld naar een andere afdeling.

 

Nog meer mensen met dezelfde problemen met Ziggo? Heb net 2 andere cachers gesproken die ook Ziggo hebben. De eerste heeft het probleem niet (regio Hilversum) en de andere heeft ook dat de site niet of nauwelijks wil laden (regio Zutphen). Enige verschil is dat de eerste voorheen al Ziggo was, en dat de 2e cacher vroeger op het UPC-gedeelte zaten (wij ook).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij precies hetzelfde. De laatste paar dagen is er geen doorkomen aan. Ik zat vroeger ook op UPC.

Als ik mijn telefoon (T-Mobile) instel als hotspot heb ik geen enkel probleem en kan ik geocaching.com gewoon benaderen.

Edited by topzoekertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik heb het ook (regio Rotterdam) en ben ook van UPC naar Ziggo meegegaan.

Vaak is de site 's avonds na 22:00, soms na 23:00, zo goed als onbereikbaar. Overdag heb ik geen problemen.

Maar mijn broer met Telfort internet heeft het ook. Dus of het specifiek iets van Ziggo is weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hetzelfde probleem. Zit bij Ziggo. (voorheen bij UPC) Overdag gaat het goed, maar na 18.00 uur is de site praktisch niet meer bereikbaar. Noodgedwongen gebruik ik de iPhone via de persoonlijke hotspot en T-Mobile. Dat werkt uitstekend. Het is dus duidelijk dat het probleem bij Ziggo zit. Mag hopen, dat men snel een oplossing voor dit probleem vindt. Woon in de regio Dordrecht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dezelfde problemen de laatste tijd. Frusterend langzaam, soms lukt het helemaal niet om een pagina te laden of pas na minutenlang rondtollen. Heb er met name in de avonduren last van. Heb een UPC/Ziggo wifi verbinding. Het lijkt wel of ze deze verbinding met geocaching.com knijpen. Lokatie regio Eindhoven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hier in Helmond is de website van geocaching de laatste avonden niet te bereiken. Het ligt puur aan Ziggo/UPC. Via mijn telefoon, een geo android app en T-Mobile, kan ik vlotjes alles bekijken. Ook de website zelf.

Mijn snelheid van Ziggo is momenteel met de speedtets 95MB down en 12 MB up. Alle website goed te laden, behalve www.geocaching.com.

 

Heel jammer. Kan iemand bij Ziggo even de knijper van het geocaching lijntje halen? Heel flauw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in Koog aan de Zaan (ex UPC nu Ziggo) ook 's avonds onmogelijk geocaching.com te gebruiken... Paginas laden deels (soms alleen de achtergrond) en dan waiting... waiting... Overdag geen probleem...

FerrieK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem speelt al een tijdje, zie ook het amerikaanse forum:

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=329078

 

Probleem is de internationale verbinding tussen europa en usa, daar zit een provider tussen die zijn zaakjes niet op orde heeft. Helaas is dit een probleem wat ook voor Ziggo lastig oplosbaar is omdat het niet hun eigen netwerk is.

De enige manier om er iets aan te doen is door iedereen die er last van heeft regelmatig te klagen bij hun provider (meestal Ziggo dus) zodat het hopelijk doordringt dat ze er wat aan moeten doen.

 

Het is overigens niet alleen de website van geocaching.com die daar last van heeft, maar ook allerlei andere websites die in het zelfde geografische gebied draaien (Seatle dus) Maar omdat wij van die websites alleen geocaching.com gebruiken lijkt het alleen die site te zijn :)

http://www.seattle.gov/ zou hetzelfde probleem moeten hebben volgens het amerikaanse draadje (misschien is Ziggo wel bereid om daar wat meer energie in te steken)

 

en ook:

 

 


Also, Rhapsody hosts their music catalog in our datacenter so it should traverse the same routing path. I haven't seen anyone respond to my request to browse their catalog and report if it experiences similar slowness. That site is http://origin.rhapsody.com/browse/
Edited by kalkendotters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zouden ze de site echt knijpen? dat vermoeden had ik ook al, maar dat lijkt me echt sterk, zoveel verkeer zal dat toch ook wel niet zijn. Ik wel gehoord dat ze dat met torrents en dergelijke doen, maar ook dat zijn geloof ik geruchten...

 

Als je pingt naar de website zie je het gelijk. duurt gemiddeld zo'n 170ms. een ping naar iedere andere site duurt 10 ms.

 

maar goed, ik ben nu ook het probleem aan het melden via de Ziggo website. Als het goed is wordt ik zo op de hoogte gehouden van de voortgang. Zodra ik meer weet laat ik het weten.


Probleem speelt al een tijdje, zie ook het amerikaanse forum:

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=329078

 

Probleem is de internationale verbinding tussen europa en usa, daar zit een provider tussen die zijn zaakjes niet op orde heeft. Helaas is dit een probleem wat ook voor Ziggo lastig oplosbaar is omdat het niet hun eigen netwerk is.

De enige manier om er iets aan te doen is door iedereen die er last van heeft regelmatig te klagen bij hun provider (meestal Ziggo dus) zodat het hopelijk doordringt dat ze er wat aan moeten doen.

 

Het is overigens niet alleen de website van geocaching.com die daar last van heeft, maar ook allerlei andere websites die in het zelfde geografische gebied draaien (Seatle dus) Maar omdat wij van die websites alleen geocaching.com gebruiken lijkt het alleen die site te zijn :)

http://www.seattle.gov/ zou hetzelfde probleem moeten hebben volgens het amerikaanse draadje (misschien is Ziggo wel bereid om daar wat meer energie in te steken)

Bedankt voor de opheldering. Dat had ik ook al gelezen, maar dan zou toch iedere provider van Nederland/Europa dat probleem moeten hebben?

Edited by pleb06

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een TIJDELIJKE oplossing is het instaleren van bv https://zenmate.com/

Dat maakt een VPN verbinding naar een van hun servers, en vandaar volgt het een andere route naar Seatle. Daardoor omzeil je de slechte verbinding en werkt het wel naar behoren.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt niet alleen aan Ziggo. Ook in andere landen in Europa hebben geocachers er last van: Duitsland, Zwitserland, Frankrijk. Google maar op bv Geocaching+Deutsche Telekom en je leest de klachten in Duitsland. De verstopping zit in de verbinding tussen Europa en Groundspeak. Het is 's avonds omdat dan Europa gelogd wordt en nu is het ook nog vakantie en mooi weer. Bovendien is het toch de Geocaching site die onbereikbaar is, bv Seattle Mariners, Seattle Seahawks en The Seattle Times zijn gewoon snel bereikbaar en dat zijn ook druk bezochte sites.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tip over Zenmate! Werkt prima! En je kunt het simpel uit en aan zetten! Dank Kalkendotters!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het nu sneller gaat is vooral omdat het 23.00 uur is en cachers in europa gaan slapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...