Spring naar bijdragen

Mijn Eerste Geocache Verstoppen


Natasja71vO

Aanbevolen berichten

Meet 5 keer in en je krijgt 5 verschillende waardes. De communicatie tussen GPS en satellieten is niet constant. Daar heeft zowel de legger als de vinder last van, maar dat maakt het ook wel interessant, want zou er nooit een afwijking zijn dan zou je nog nauwelijks je ogen hoeven te gebruiken.

 

Maar iets anders. Natasja, ik heb jou op mijn watchlist gezet of beter gezegd jouw cache, omdat jij benieuwd ben naar de inhoud van de foundlogs als ik mij goed herinner, daarom ben ik ook benieuwd. Van de logjes word ik niet vrolijk, aandacht voor de molen lijkt er nauwelijks te zijn.

 

"Deze cache werd snel gevonden tijdens een rondje op de racefiets."

"Terwijl we op stap waren naar de eerste van de serie Wereldsteden, hebben we deze traditional meegenomen."

"Bedankt voor deze cache.

Gevonden!

TFTC"

"Na een mislukte poging om "De Kasteelmoord" op te lossen, hebben we op de terugweg, via een ommetje, nog twee tradi's opgepikt."

 

Als ik jouw cache ga bezoeken, dan ga ik de molen bezichtigen en dan kan je een foundlog van mij verwachten die er van getuigt dat het mij niet om het puntje gaat, hetgeen naar mijn mening wel het geval is bij velen. Maar ik wacht nog even totdat je de Micro hebt vervangen.

 

Hoi Odlaniger,

 

Na alle reacties die ik gelezen heb over logjes heb ik er zo'n beetje een eigen mening over gevormd, persoonlijk vind ik de co een heel eind verantwoordelijk voor de logjes, als je bijvoorbeeld een micro heb of een cache op een oninteressante plek, dan valt er weinig boeiends te vertellen, maar die zijn geschikt voor mensen die het om het vinden gaat of om de punten, dus is mi TFTC ook best voldoende.

Plaatst een co een cache op een mooie of interessante plek is het wel leuk iets van die beleving terug te lezen. Zelf pas ik nu mijn logjes aan, als ik niets te melden melden heb over locatie of de cache maar wel blij ben dat die er was zodat ik kon zoeken schrijf ik ook niet veel meer dan TFTC, niet om saai te zijn maar puur omdat ik dan niks anders bedenken kan.

Het is een wisselwerking en daarbij sommigen kunnen over niets al de mooiste verhalen maken, een ander heeft dat talent niet, ik ben dus erg benieuwd naar logjes maar veroordeel niemand omdat ik de mogelijkheden van de persoon niet ken.

Mijn cache nu vind ik de locatie prima, de cache zelf matig, dat zie ik terug in de logjes, wil ik dus leukere logjes moet ik er meer van maken, dat ga ik zaterdag doen, niet alleen voor leukere logjes, maar ook omdat ik gewoon een leuke cache wil. Ik hoop dat mijn plannen lukken, ik zal het zaterdag melden als het gelukt is in deze topic en in de beschrijving van de cache, die door de geplande verandering ook verandert gaat worden, de maat gaat naar small ipv micro omdat het ongeveer broodtrommel formaat gaat worden.

 

Dat het velen om de punten of de cache gaat ipv om de molen kan ik wel begrijpen, het zijn in eerste instantie geocachers die op deze manier een cache zoeken en geen molenliefhebbers en ik heb totaal geen problemen met puntenjagers, als ze plezier gehad hebben is het doel van mijn cache ook bereikt, ieder op zijn/haar eigen manier, wel erg leuk natuurlijk als cachers ook de molen komen bekijken.

Meestal is er iemand op zaterdag, je kan dan een persoonlijke rondleiding krijgen, handig is het altijd even te checken want soms hebben ook molenaars een dagje vrij op zaterdag.

In het weekend laat ik het weten of het gelukt is de cache te verbeteren.

 

Groetjes,

Natasja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@Natasja

 

Je bent goed bezig want je haalt de leermomenten uit het geheel.

Laat je vooral niet tegen houden door de soms negatieve reacties hier op het forum.

Als goede Co blijf je de creaties die je gemaakt hebt steeds verbeteren en/of naar je steeds hoger gelegen lat aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder dolle, inmeten op 1 meter is onmogelijk met de huidige hobby-gps-en. Minimaal 3 meter afwijking tot 20 meter bij smartphones.Wist je trouwens dat een coordinaat een variabel gegeven is?

 

Nauwkeurigheid bestaat uit 2 factoren: juistheid en precisie. Juistheid is hoe dicht de (gemiddelde) meting bij de werkelijke waarde ligt, precisie is hoe groot de afwijking per afzonderlijke meting is. 10x de rechtsboven de schietschijf raken geeft een lage juistheid, maar hoge precisie. Elke hoek van de schietschijf 3x raken geeft het resultaat andersom: hoge juistheid (gemiddeld in de roos), maar lage precisie.

Voor de handheld GPS geldt dat bij het middelen van een coordinaat bij het inmeten van de cache de juistheid hoog zal zijn, maar de precisie de al genoemde afwijking van 3-10 meter is.

Als je de cache 3 meter verplaatst zonder de coordinaten aan te passen blijft de precisie hetzelfde, maar vernaggel je de juistheid van het opgegeven coordinaat. De uiteindelijke nauwkeurigheid neemt dus wel degelijk af.

Conclusie: wel coordinaat aanpassen!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...].Wist je trouwens dat een coordinaat een variabel gegeven is?

 

Wist je dat een meter een variabel gegeven is als je met postelastieken gaat meten? Onzin natuurlijk, een gegeven wordt toch niet variabel omdat onze meetinstrumenten niet voldoen.

bewerkt door Triskelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

[...].Wist je trouwens dat een coordinaat een variabel gegeven is?

 

Wist je dat een meter een variabel gegeven is als je met postelastieken gaat meten? Onzin natuurlijk, een gegeven wordt toch niet variabel omdat onze meetinstrumenten niet voldoen.

 

Wist je dat goed lezen vaak ook nuttig is? Ik zei dat een coordinaat een variabel gegeven is (en niet zoals jij zegt het wordt, omdat de meettechniek niet voldoet), Lees iets over de aardbol, iets met draaien, tilting en hoogte-inmeting van het coordinatenstelsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een stalen staaf van een meter lengte wordt verwarmd dan wordt de staaf langer, niet de meter. Evenzo: Als diezelfde staaf op coördinaat 0 0 (xy) in de grond wordt geslagen en twee weken laten staat'ie op 3 0 is dan de positie van de paal verschoven of het de oorsprong van het gebruikte coördinatenstelsel?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn belofte ingelost

 

881cfad9-e151-4b26-8b40-e91c8d388cad.jpg

 

als je even goed oplet zie je dat de molen kon niet in mijn schaduw kan staan :)

 

 

zo zie je maar weer dat met het communiceren van mij niets mis mee is

hier het bewijs dat een voormalig weggegooide koker nu met iets meer moeite nu 1000 keer meer funfactor heeft gekregen

nu nog even dat belachelijke cache containertje vervangen, een nette welkomstbrief er bij en een echt logboekje IPV dat mislukte logrolletje, en dan begint het geheel een beetje een echte cache te worden

 

ik wil nog wel even een dikke middelvinger uitsteken aan al die "het ligt aan Barny's manier van het bericht brengen" blazers,

het ligt dus niet aan wat ik schrijf maar het ligt aan de persoon die ik ergens op aanspreek,

hier heeft Natasja nagedacht en er naar gehandeld, dat siert haar, ik hou van dat soort mensen

 

Barny

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo zie je maar weer dat met het communiceren van mij niets mis mee is

hier het bewijs dat een voormalig weggegooide koker nu met iets meer moeite nu 1000 keer meer funfactor heeft gekregen

nu nog even dat belachelijke cache containertje vervangen, een nette welkomstbrief er bij en een echt logboekje IPV dat mislukte logrolletje, en dan begint het geheel een beetje een echte cache te worden

 

 

Dankjewel voor het compliment en een leuke foto!

 

Overigens, ligt de communicatie niet alleen aan de brenger alleen of de luisteraar alleen, het is een wisselwerking, jij hebt gewoon geluk dat ik eerst probeer inhoudelijk de bedoeling te begrijpen wat de boodschap is die iemand wil brengen. Denk ook dat er genoeg zullen zijn die afhaken als de manier van brengen hen niet bevalt, is je boodschap voor niets geweest.

 

Moet wel zeggen dat ik wat log betreft het na je commentaar aan mij een TFTC erg magertjes vind, maar misschien is dat je stilviel wel het grootste compliment dat ik wensen kan, wellicht met je opmerkingen hier erover en je mooie foto ben je al ver boven jezelf uitgestegen dus ik ben meer dan tevreden :clap::w00t2::thumbup: .

 

Groetjes,

Natasja.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik ook. Ik verbaas me ook over Barny's uitspraak hierboven dat het er helemaal niet toe doet hoe je de boodschap brengt (we krijgen de middelvinger, en verder zijn de mensen die het niet goed doen prutsers en knoeiers), maar dat enkel de boodschap zélf telt.

Ik persoonlijk denk dat Barny veel meer zou bereiken als hij nieuwe cachers wat vriendelijker, hulpvaardiger en collegialer zou benaderen, i.p.v. ze bij de eerste de beste confrontatie als niet deugende geocacher aan de kant te zetten.

bewerkt door Peetee
  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...