Spring naar bijdragen

Mijn Eerste Geocache Verstoppen


Natasja71vO

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Mmm, elders wordt gemopperd dat de oudgedienden zo lauw reageren - of helemaal niet - op initiatieven om meer vernieuwende en originele geocaches (cq. WPs) het daglicht te laten zien.

Dat kan ik als oudgediende natuurlijk niet op me laten zitten. Maar ... dan wel reactie op een gemodereerd forum. Sommige oudgedienden hebben nu eenmaal van die hebbelijkheden.

 

Misschien zijn er wel meer mastodonten zoals ik, die geocaching vooral zien als een mooie mogelijkheid om meer in de natuur te zijn, en in minder bekende natuurgebieden een kijkje te nemen. Originele WPs: kan heel leuk zijn, maar is ondergeschikt aan de schoonheid van de natuur. Grote cache: idem. Alhoewel, uit 12 jaar ervaring blijkt dat een mooie natuurwandeling zelden eindigt met flut. Een omgekeerd verband (dus een grote cache wordt altijd voorafgegaan door een mooie wandeling) heb ik niet kunnen ontdekken.

 

Vorige week kwam het niet van geocaching, wel liep ik met een vriendin heerlijk een ochtend over de Strabrechtse Heide. We zagen jonge kikkertjes van slechts een cm groot, overstekende rupsen van de grote beervlinder en de wapendrager, een roodborsttapuit op een afrasteringspaaltje, de schaapskudde aan het werk, onrijpe stuifzwammen - zelfs met de huidige droogte. Kortom, een wandeling met volop natuurervaringen. Echt nieuw en nooit gezien? Nee, dat niet maar zulke dingen blijven (voor mij althans) telkens opnieuw leuk. Naar pissebedden hebben we trouwens niet gezocht ... maar ook daarbij heb ik nog steeds de wens om een keer een vrouwtje te vinden dat haar eitjes met zich meedraagt.

 

Dus. Wil ik maar weer eens zeggen dat een voorkeur voor een ouderwetsche multicache niets met behoudendheid te maken heeft. Wie zo'n wandeling graag opsiert met ingenieuze WPs, een spannend sprookje of een fantastische eindcache heeft mijn zegen. Maarrr, verwar zulke dingen niet met de essentie van geocaching: een mooie tocht en/of een bijzondere locatie.

 

Om terug te komen op de cache waarvoor dit draadje gestart is: zo'n molen lijkt me een plek die bijzonder genoeg is voor een cache. Vooral als de cache gelegd wordt door iemand die zelf vrijwillig molenaar is (toch, Natasja??) en er dus heel veel interessante dingen over kan vertellen. Dat is echt belangrijker dan een origineel logboek of een kist vol McDonalds goodies.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om terug te komen op de cache waarvoor dit draadje gestart is: zo'n molen lijkt me een plek die bijzonder genoeg is voor een cache. Vooral als de cache gelegd wordt door iemand die zelf vrijwillig molenaar is (toch, Natasja??) en er dus heel veel interessante dingen over kan vertellen. Dat is echt belangrijker dan een origineel logboek of een kist vol McDonalds goodies.

Yep, in het najaar mijn toelatingsexamen en als ik slaag, in het voorjaar het grote examen als ik daarvoor slaag ben ik officieel gediplomeerd molenaar en dan zou ik alle wind-gedreven molens in Nederland mogen bedienen ongeacht of het korenmolens, poldermolens, houtzaagmolens, pelmolen, krijtmolens, oliemolens, enz.... zijn. De theorie vind ik erg moeilijk, dit wordt mijn tweede poging, de praktijk is geen probleem. Ik ben van kleins af aan al helemaal gek op molens. Over de molen waar de cache is valt veel te vertellen, om daar achter te komen is het de moeite waard te komen op een zaterdag en op afspraak evt. een andere dag.

 

Het logboekje is vervangen, erg vreemd sommige zeggen dat ie er niet in zit, maar elke keer als ik checkte zat ie er wel in, maar eerlijk is eerlijk, het was een vodje, dus misschien niet herkend als cacheboekje, hoop dat het met het nieuwe boekje beter gaat.

 

Inmiddels is de cache 50 keer gevonden en is de cache 8 keer tot een favoriet gemaakt, ik ben superblij met dit resultaat en de vele leuke logs.

Conclusie een cache-owner zijn is minstens zo leuk als geocachen.

 

Afgelopen weekend was ik op Vlieland, er lag een cache midden in de duinen, ik kon geen paden meer zien en ben met de kids op compas gaan cachen, het was super leuk, prachtig landschap, zonder deze hobby zou ik niet op het idee gekomen zijn zo daar te gaan wandelen, we hebben op en top genoten, ook bij een andere cache daar, paadjes die steeds smaller werden waardoor het net was dat we zelf groter werden, ik voelde me Alice in Wonderland. Ervaringen die ik zonder de hobby geocachen niet gehad zou hebben, hoe de cache er dan uiteindelijk uitziet, vind ik veel minder belangrijk, dat we ze gevonden hebben was alleen maar extra leuk, de wandelingen zelf waren de grootste cachen.

 

Groetjes,

Natasja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...