Spring naar bijdragen

Mijn Eerste Geocache Verstoppen


Natasja71vO

Aanbevolen berichten

Blijven er een paar vragen open voor me en misschien weten jullie het:

1). Het coördinaat verplaatst ietsje, moet ik dat aanpassen of is het niet nodig binnen de ongeveer drie meter?

2). Moet ik de cache offline halen zodra die veranderd is en opnieuw laten reviewen?

3). Ik neem aan dat ik de hint mag veranderen, maar mag ik ook de grootte van de cache veranderen zonder reviewer dat gemeld te hebben?

 

1. Nee, 3 meter is verwaarloosbaar klein

2, Nee, dat hoeft niet. Je mag zelfs de cache over een beperkte afstand verplaatsen. Ik meen dat ook hier weer die 161 meter (1/10 mijl) het maximum is. Maar je kunt het zelf testen. Verander je coördinaten maar eens in de listing. Zo gauw de verplaatsing groter is als toegestaan dan krijg je een melding.

3. Ja, geen probleem.Waar de reviewer zich vooral mee bezig houdt is de legitimiteit van de cacheplek (heb je toestemming en zo) en of je je aan de andere spelregels houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De post met het hierboven genoemde uitstapje van Barny is verwijderd???

 

Aanmoediging heeft Natasja niet meer nodig. Zij heeft dit draadje gestart met de bedoeling advies te krijgen. Dat heeft zij gekregen en zij gaat er iets mee doen. Dat is winst voor alle partijen, dat zouden meer mensen moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

......Dat is winst voor alle partijen, dat zouden meer mensen moeten doen.

De zo vaak gezochte win-win oplossing :thumbsup::notworthy:. Maar dat deze nu gevonden is, is toch ook logisch. Iets op zaterdag vinden was en is geen probleem. Doordeweeks iets vinden, dat was het probleem, vond men :bag: .

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Hoeveel vogelhuisjes moet een cacher vinden totdat goed gejat van dezelfde orde wordt als slecht bedacht?"

 

Doe mij maar altijd een vogelhuisje hoor. Lekker makkelijk te vinden, geen vieze handen. En aan een vogelhuisje is best een leuke draai te geven, heb eens zo'n dingetje bij een WP gevonden met de tekst "ff lunchen" op de afdekking van het vlieggat.

 

BTW Als linkshandige moet ik bekennen dan het niet altijd eenvoudig is om een klok op te winden of een pepermolen te bedienen ...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ons schrift is gebaseerd op rechtshandigen. Maar ik ben rechts behoorlijk handig, waardoor ik met een schaartje mijn rechternagels niet kan knippen. Of zijn er ook schaartjes voor linkshandigen?

 

Maar wat betreft originaliteit. Het eerste vogelhuisje vond ik heel leuk gevonden, de derde niet meer. De eerste ammobox vond ik geweldig, maar de veertiende niet meer, ondanks dat zo'n box wellicht de meest degelijke behuizing is. Alles wat ik voor het eerst ontdekte, vond ik leuk en origineel. Ja, zelfs die slim verstopte koker achter het verkeersbord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanmoediging heeft Natasja niet meer nodig. Zij heeft dit draadje gestart met de bedoeling advies te krijgen. Dat heeft zij gekregen en zij gaat er iets mee doen. Dat is winst voor alle partijen, dat zouden meer mensen moeten doen.

Of het win-win wordt moet de tijd uitmaken, lijkt me handig als een cache leuk gevonden wordt, maar wil die zelf ook leuk vinden. Het is bijna onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken, maar dat is ook juist de uitdaging en uitdagingen vind ik leuk.

Wat het wordt is voor mij en de vinders als het lukt een weet voor de rest een vraag, als ze het willen weten moeten ze maar gaan kijken, het lijkt op niets dat genoemd is (dus zeker geen vogelhuisje) ?.

Misschien als alles lukt dat mijn TB eindelijk gaat reizen want die is helaas niet meegenomen vandaag.

Dit forum is leuk al die meningen vertellen wat, dat helpt om het nog leuker te maken....

Enige waar ik een beetje aan twijfel is als er straks binnen geen kistje is of cachers nog wel binnen gaan kijken in de molen die toch echt bijzonder is.

We zullen zien.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BTW Als linkshandige moet ik bekennen dan het niet altijd eenvoudig is om een klok op te winden of een pepermolen te bedienen ...!

Een windmolen draait tegen de klok in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een windmolen draait tegen de klok in.

Hahaha ben je molenaar dat je dat weet? Maar er is minstens 1 uitzondering

In Brabant is de molentaal ook omgedraaid

...

Ik stop want als ik over molens begin wordt het nog erger dan over geocaching.

?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie meter verwaarloosbaar klein? Bij de powertrails in de usa zijn de caches exact op de meter precies op de correcte afstand van elkaar gelegd. Ook de controle van de reviewer is bij die powertrails precisiewerk op de meter precies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Only in the usa! En dat met maar een reviewer daar. ;-) Zonder dolle, inmeten op 1 meter is onmogelijk met de huidige hobby-gps-en. Minimaal 3 meter afwijking tot 20 meter bij smartphones.Wist je trouwens dat een coordinaat een variabel gegeven is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meet 5 keer in en je krijgt 5 verschillende waardes. De communicatie tussen GPS en satellieten is niet constant. Daar heeft zowel de legger als de vinder last van, maar dat maakt het ook wel interessant, want zou er nooit een afwijking zijn dan zou je nog nauwelijks je ogen hoeven te gebruiken.

Maar iets anders. Natasja, ik heb jou op mijn watchlist gezet of beter gezegd jouw cache, omdat jij benieuwd ben naar de inhoud van de foundlogs als ik mij goed herinner, daarom ben ik ook benieuwd. Van de logjes word ik niet vrolijk, aandacht voor de molen lijkt er nauwelijks te zijn.

 

"Deze cache werd snel gevonden tijdens een rondje op de racefiets."

"Terwijl we op stap waren naar de eerste van de serie Wereldsteden, hebben we deze traditional meegenomen."

"Bedankt voor deze cache.
Gevonden!
TFTC"

"Na een mislukte poging om "De Kasteelmoord" op te lossen, hebben we op de terugweg, via een ommetje, nog twee tradi's opgepikt."

 

Als ik jouw cache ga bezoeken, dan ga ik de molen bezichtigen en dan kan je een foundlog van mij verwachten die er van getuigt dat het mij niet om het puntje gaat, hetgeen naar mijn mening wel het geval is bij velen. Maar ik wacht nog even totdat je de Micro hebt vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...