Spring naar bijdragen

Mijn Eerste Geocache Verstoppen


Natasja71vO

Aanbevolen berichten

Barny, als je nou eens heel vriendelijk had uitgelegd dat een kokertje geen geocache is en dat er geen TB's in een doosje moeten worden gestopt op een plek die slechts enkele uren per week toegankelijk is, dan had Natasja jouw advies misschien wel opgevolgd.
Een cachecontainer bevat een fatsoenlijk logboek en ruimte voor ruilspulletjes, die meer dan eens per week is te vinden.

Natasja, jouw intenties zijn goed, maar kies de volgende keer voor één locatie, waar zowel ruimte is voor logboek als voor ruilspulletjes.

Overigens ben ik ervan overtuigd dat er buiten de molen vast wel een plekje is om iets groters dan een micro te verstoppen.
Ik ken de molen, maar ik ben er nog nooit op zaterdag geweest, dus niet van binnen gezien. Of het dan een geschikte locatie is voor een koker betwijfel ik. Het zijn voornamelijk de puntenjagers die aan hun statistieken werken, die zich niet interesseren voor de molen. Cachers die een klap van de molenwiek hebben gehad.

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Barny in het verleden iets soortgelijks heeft geplaatst en er nu zelf tegen te hoop loopt.

De pot verwijt de ketel?

De bedoelingen zijn goed en waarschijnlijk kan het beter. Al doende leert men.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, als je nou eens heel vriendelijk had uitgelegd dat een kokertje geen geocache is en dat er geen TB's in een doosje moeten worden gestopt op een plek die slechts enkele uren per week toegankelijk is, dan had Natasja jouw advies misschien wel opgevolgd.

Een cachecontainer bevat een fatsoenlijk logboek en ruimte voor ruilspulletjes, die meer dan eens per week is te vinden.

Natasja, jouw intenties zijn goed, maar kies de volgende keer voor één locatie, waar zowel ruimte is voor logboek als voor ruilspulletjes.

Overigens ben ik ervan overtuigd dat er buiten de molen vast wel een plekje is om iets groters dan een micro te verstoppen.

Ik ken de molen, maar ik ben er nog nooit op zaterdag geweest, dus niet van binnen gezien. Of het dan een geschikte locatie is voor een koker betwijfel ik. Het zijn voornamelijk de puntenjagers die aan hun statistieken werken, die zich niet interesseren voor de molen. Cachers die een klap van de molenwiek hebben gehad.

Hoi Odlaniger,

 

Het is nu één locatie, de micro buiten, het kistje binnen staat er los van is gewoon als extra, maar ik zou hem weg kunnen halen als dat beter zou zijn, maar het lijkt me leuker als die blijft. Dat is iets wat ik een tijdje wil aanzien en de reacties daarover een belangrijke rol laat spelen, roept het meer weerstand op dan dat het leuk gevonden wordt, haal ik hem weg, is het omgedraaid blijft ie.

Wat betreft buiten een grotere cache dat wilde ik het liefst, maar ik zou niet weten hoe op dit moment, er grenzen allemaal privétuinen omheen en een bewoner die ik gesproken heb over die optie wilt er (in mijn ogen terecht) geen in zijn tuin. Voor de rest lijkt het me lastig, maar ik ben nog steeds aan het bedenken of het beter kan op dat coördinaat.

Mijn interesse neigt naar creatief caching en ik zit nu in die hoek te denken, zodra ik een betere optie weet, moet ik uitzoeken of ik het kan veranderen. Tot die tijd is er in ieder geval een geocache optie bij waarvan ik zelf denk dat het een leuke locatie is voor de liefhebber en de kokerjager, ach ik heb daar echt geen problemen mee, iedereen mag van mij het plezier halen op de manier die zij het leukst vinden.

Daarnaast is dit mijn eerste cache, ik sta open voor verbeteringen, ben blij met opbouwende kritiek en zelfs met negatieve, blijkbaar is de cache nu al geschikt voor mensen die de locatie leuk vinden, voor kokerjagers, voor brompotten die weer iets hebben om over te mopperen, voor cachers die inhoud willen en op zaterdag kunnen, dat maakt dat ik best tevreden bent over mijn eerste poging. Wellicht bedenk ik een oplossing om nog meer groepen tevreden te stellen.

Moet zeggen zelf een cache te bedenken beleef ik net zoveel plezier aan als het geocachen naar andere caches.

In ieder geval bedankt voor je feedback, ik neem het mee in mijn overwegingen.

 

Groetjes,

Natasja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je cachers op een locatie of object (molen/kunstwerk/historisch gebouw/natuurgebeid/enz.) wilt wijzen, maar je hebt niet de mogelijkheid om in de directe nabijheid een cache te verstoppen kan je er altijd voor kiezen om er een "offset"-cache van te maken.

 

In dit geval zou je de cacher naar de molen sturen en hem daar een aantal vragen kunnen laten beantwoorden (bij voorkeur die niet thuis via internet op te lossen zijn). Met de antwoorden kan dan het coordinaat berekend worden, waar je de cache veilig kunt verstoppen. Deze kan nu zelfs buiten het zicht van de molen komen te liggen.

 

Je "dwingt" de cacher toch nadrukkerlijker bezig te zijn, met waar je op doelt. In plaats van alleen maar te stoppen, kokertje te graaien en weer door te rijden naar de volgende, zonder ook maar 1 tel naar de molen te kijken. Daarnaast kan je op je eindcoordinaat misschien makkelijker een grotere cache verstoppen, dan slechts een kokertje.

 

Deze cache zal je dan wel aan moeten bieden als multi i.p.v. traditional (wat misschien wel iets minder bezoekers op zal leveren).

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Knight of Ni zegt! Deze tip zou ik ook graag meegeven aan alle 'Met stip op de kaart'-caches. Het coördinaat van een interessante of mooie plek is niet per definitie een goede cachelocatie. Breng je publiek eerst naar de bijzondere plek en vervolgens naar een aangename cachelocatie daarbij in de buurt.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook zo voor menig earth cache, in plaats van de antwoorden laten toe mailen, kan je ze ook in een formule verwerken.

 

Er zullen maar weinig plekken zijn waar je in een straal van pak hem beet 500 meter echt geen mogelijkheid hebt om een cache te verstoppen. Precies zoals Goonies Oosterhout zegt een mooie locatie is 1 en een geschikte cache locatie is 2.

 

Sterker nog, juist door de cache een eindje uit de buurt te leggen, geef je de cacher de mogelijkheid om eens op het gemak te kijken wat er te zien valt. Iemand die hooguit op een papieren uitdraai wat aantekeningen staat te maken, valt veel minder op, dan iemand die toevallig in dat kokertje onder die ene steen, bij dat ene paaltje moet vissen, en dan op een strookje papier zijn naam moet krabbelen en het dan ongezien terug moet stoppen.

 

Als ik naar mijzelf kijk dan zou ik eerder op mijn gemak een rondje rond de molen lopen en misschien zelfs binnen een kijkje nemen (als hij open is), fotootjes zal maken, als ik weet dat ik daarna op gepaste (loop-)afstand, ongezien en op mijn gemak de cache kan loggen, dan ik allerlei moeilijke stealth trucs uit moet gaan halen om iets tevoorschijn te moeten halen en vervolgens ook weer ongezien moet terug plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas lijkt ruimte voor goodies en trackables op een beperkt toegankelijke plek, los van de logrol, niet echt een bijdrage aan het doel van trackables.

Dat doel is namelijk reizen en dus meegenomen worden door langskomende, loggende geocachers.

Ik vraag mij af hoeveel cachers speciaal op die ene openingsdag de molen gaan bezichtigen én dan ook nog een coin of TB meenemen om te verkassen naar een volgende cache.

Ik vrees dat dit er niet veel zullen zijn.

Hoewel een cache eigenaar niet verantwoordelijk is voor de trackables in zijn/haar cache, is hier wel een "drempeltje" opgeworpen waardoor m.i. de cache eigenaar zelf ook in de gaten mag houden of de achtergelaten trackables niet maanden in het doosje in de molen blijven liggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas lijkt ruimte voor goodies en trackables op een beperkt toegankelijke plek, los van de logrol, niet echt een bijdrage aan het doel van trackables.

Dat doel is namelijk reizen en dus meegenomen worden door langskomende, loggende geocachers.

Ik vraag mij af hoeveel cachers speciaal op die ene openingsdag de molen gaan bezichtigen én dan ook nog een coin of TB meenemen om te verkassen naar een volgende cache.

Ik vrees dat dit er niet veel zullen zijn.

Hoewel een cache eigenaar niet verantwoordelijk is voor de trackables in zijn/haar cache, is hier wel een "drempeltje" opgeworpen waardoor m.i. de cache eigenaar zelf ook in de gaten mag houden of de achtergelaten trackables niet maanden in het doosje in de molen blijven liggen...

Helemaal mee eens Sivota, ik ben benieuwd en laat geen TB's lang liggen, ik weet niet of het mag, misschien jij, maar dan neem ik ze zelf mee als ze te lang liggen op mijn geocache dagen om ze verder te laten reizen.

Maar ik hoop nog een creatieve cache ervan te maken buiten de molen met wel plek, dan zou het opgelost zijn, zaterdag ben ik daar en ga ik de mogelijkheden overwegen.

 

Groetjes,

Natasja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od, ik ga er van uit dat geocachers zich een beetje hebben ingelezen en zodoende weten wat een geocache is, is het niet bekent dan is het geen geocacher

 

en dagwacht voor jou gemoedsrust kan ik bevestigen dat ik in het verleden ook wel wat stomme dingen heb gedaan, en het zal voortzetten in de toekomst, echter, ik word er dan ook (terecht) op aangesproken en verandert indien het ook een terechte aantijging was,

 

 

het toeval wilde dat ik vandaag heel vroeg ook nog eens bij de molen in de buurt was, en ik besloot zelf om er even langs te gaan voordat ik weer eens het verwijt krijg dat ik niks mag zeggen omdat ik de situatie niet kan,

CFgKj1yUkAA4_dC.jpg

CFjJVZyUgAATw-x.jpg

natuurlijk ben ik niet uitgestapt, ik ben te veel geocacher om een vodje en een weggeworpen koker als geocache te zien,

en als ik hem gelogd zou hebben dan zou de online log toch niet naar wens zijn, #KrijgenWeDatWeer :)

 

wat ik wel gezien heb is dat er zijn legio mogelijkheden om vlakbij en/of op steenworp afstand een geocache te plaatsen die wel waardig is aan de mooie molen.

 

ik zie dat je nu ook de eerste beleggende log van een prutser heb binnengekregen die niet over de omgeving of zelfs niet over de molen gaat "Deze even meegepikt."

Barny

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, niet liegen, je bent wel uitgestapt om die mooie foto's te maken. Of heeft jouw bijrijder dat gedaan?

Die plaquette maakt duidelijk dat ook een buurtschap als Posterenk met slechts een paar honderd inwoners in 1945 is bevrijd. Dat is mooi.

 

En inderdaad, je wordt niet vrolijk van de foundlogs. De FTF geeft een favo, dat zie ik wel vaker.

 

Als er toch nog een kistje wordt verstopt, dan ga ik de molen bezoeken, op een zaterdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

od, als je een beetje oplet zie je dat de foto op ongeveer 2,70 hoogte is gemaakt

met mijn lengte red dat lange na niet, dat is wel ongeveer de hoogte als ik gezeten ben op mijn plek waar ik een heel andere hobby bezig,

ligt er een geocache dan is de kans heel groot dat ik wel was uitgestapt om een passende log te schrijven die de cache dan ook verdiend (zoals ik al mijn logs schrijft)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, welke hobby jij uitoefent op het dak van jouw gele bussie weet ik niet. Ik denk niet dat jouw hobby boompje klimmen is. Als natuurliefhebber doe jij dat een boom niet aan.

De plaquette zit op een hoogte van 1.60 meter, dus die zal je wel hebben gefotografeerd vanuit het open raam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yup, uit het raam, terwijl de uitlaatgassen van de motor schonere lucht uitwerpt dan de lucht die er inkomt, dat mijn manier van milieu re-integratie

aandacht geven dat soort plaquettes zijn één van de kleine details die een cache onderscheid van een onnadenkende weggeworpen koker

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...