Spring naar bijdragen

Cache Weg, Wat Nu?


TheWorker

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ieder voor zich, het is maar een spelletje. Als ik slechts een behuizing vind, dan stop ik er zelf even een papiertje in met mijn naam, tijd en datum. Daarna zet ik in mijn log dat het logboek vervangen moet worden. Vernielde/geripte caches die ik ooit vond, daar heb ik een foto van gemaakt en gevraagd of die als log mocht dienen. Mocht dat niet, dan ook goede vrienden.

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach een gat, een extra papiertje. Het is maar een spelletje. Maar in die laatste uitspraak schuilt wel een groot gevaar: "ik speel het spelletje op mijn manier". De CO verteert je op een mooie tocht, een reuze ervaring en avontuur, maar de verloedering gebied iets anders: we kraken die whereigo, of we lossen het via een exteren site op. Waarom zou je als CO dan nog iets leuks maken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uit ervaring bij onze eigen legsels worden er papiertjes/kokertjes neergelegd omdat de zoekers de cache niet kunnen vinden en waar dit zeker niet de bedoeling is.

Als het door de behuizing duidelijk is waar de cache had moeten zitten is het misschien nuttig maar ,als het goed is gaat de Co dit z.s.m weer in orde maken en kan in overleg met de Co gelogd worden.

bewerkt door anharu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er mis met een write note, eventueel aangevuld met needs maintenance? Je kunt je verhaal kwijt, de C O weet dat z'n cache verdwenen is. Geen puntje, maar is dat dan nodig?

Overigens heb ik er zelf als C O geen moeite mee wanneer iemand een van mijn caches als gevonden zou loggen indien de doos (of het logboek) verdwenen is. Als duidelijk is dat de zoekers op het goede punt zijn geweest vind ik het prima.

 

Het hangt ook een beetje af van het soort uitdaging dat een cache biedt.

Gaat het om een aardige tocht met verschillende WPs onderweg, wellicht met puzzels? Dan lijkt me dat de voornaamste uitdaging. Als de zoeker tot de goede cacheplek is gekomen met de bij elkaar gesprokkelde informatie is het mission accomplished.

Een beetje lastiger ligt het wanneer slechts het zoeken naar het doosje de uitdaging is. Geen bijzondere plek, geen lastige tocht; puur uitstappen, zoeken en loggen. In zo'n geval neig ik meer naar 'Pech gehad!'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er mis met een write note, eventueel aangevuld met needs maintenance? Je kunt je verhaal kwijt, de C O weet dat z'n cache verdwenen is. Geen puntje, maar is dat dan nodig?

Overigens heb ik er zelf als C O geen moeite mee wanneer iemand een van mijn caches als gevonden zou loggen indien de doos (of het logboek) verdwenen is. Als duidelijk is dat de zoekers op het goede punt zijn geweest vind ik het prima.

 

Het hangt ook een beetje af van het soort uitdaging dat een cache biedt.

Gaat het om een aardige tocht met verschillende WPs onderweg, wellicht met puzzels? Dan lijkt me dat de voornaamste uitdaging. Als de zoeker tot de goede cacheplek is gekomen met de bij elkaar gesprokkelde informatie is het mission accomplished.

Een beetje lastiger ligt het wanneer slechts het zoeken naar het doosje de uitdaging is. Geen bijzondere plek, geen lastige tocht; puur uitstappen, zoeken en loggen. In zo'n geval neig ik meer naar 'Pech gehad!'.

Helemaal mee eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een maandje of 2 geleden een van mijn caches (de Paddotoer, een multi) verplaatst. Na een week bleek de nieuwe cache geript. Ik heb de cachers die dat meldden toen toegestaan de cache te loggen, al was het alleen maar omdat ze er 35 kilometer voor gefietst hadden.

De cache is vervolgens op de oude plek teruggeplaatst, en daarna (nog) niet weer geript.

 

Maar wat ik er maar mee wil zeggen is dat ik niet stug vast houd aan het principe van dat als een cache niet is aangetroffen, dat er dan ook niet gelogd mag worden ... Het gaat volgens mij om het spelletje, dan dat hadden ze goed gespeeld. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uit ervaring bij onze eigen legsels worden er papiertjes/kokertjes neergelegd omdat de zoekers de cache niet kunnen vinden en waar dit zeker niet de bedoeling is.

 

Inderdaad, als het logrolletje vol is dan leg ik er een nieuwe in en vermeld dat dan ook ff in de log, maar ik leg er niets neer als er niets is te vinden omdat ik dan niet weet of het kokertje weg is of dat ik niet goed heb gekeken. Heb altijd wat kokertjes bij me, maar alleen voor het geval er 1 stuk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od!

Je snapt toch wel dat ik je heeeeeeeeel snel verwacht in het puntjes-draadje, hè? -strenge stem-

 

Died, jij was als onze huis-filosoof de inspirator. Kom jij ook je welbespraakte zegje doen?

 

Barny?

On-topic: Ik kan me ook voorstellen dat c.o.'s het fijner vinden om zelf boel bij te houden.

Was er niet zo'n icoontje voor "gedeeld onderhoud gewenst"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een cache niet kan vinden dan zoek ik nog even door. Als ik hem dan nog steeds niet kan vinden log ik een DNF. Bij een bepaalde cache waar een lastige puzzel voor moest worden opgelost kreeg ik na 2 DNF's een mailtje van de eigenaar dat de cache was verdwenen, ik mocht wel loggen als ik dat wilde. Op mijn bericht terug dat ik pas een found log als mijn krabbel in het boekje staat kreeg ik een bedankje.

 

1 keer vonden we een mooie cachebehuizing waar niets meer in zat, er was geen twijfel dat we de cache hadden gevonden. Daar hebben we een strookje papier in gedaan en gewoon gelogd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...